Tung i flugvikt

Eina

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Xj 600 S
Nu är nybörjaren här och velar igen! :D Om detta ska in i någon annan tråd ber jag om ursäkt.

Gubben är mer eller mindre klar med sitt kort, jag ligger lite efter men tragglar på. Då han snart är klar kommer han ta över cykeln och eventuellt byta/köpa något annat att puttra omkring på, kommer jag köpa en egen räcer under hösten/vinter. :yoparty

Liten som jag är vill jag ha en tung hoj som väger minimalt. Den får gärna vara låg från början, annars får jag köpa och skicka iväg den för att få den sänkt. Men jädrar vilken djungel det är! Då jag övningskör vill jag givetvis ha något lättkört, det skadar inte om det är en snygg variant men det är sekundärt.

Jag har kikat på vad jag har förstått rätt vanliga övningskörningshojar, typ ER-6 och Hornet, men det måste ju finnas fler!

Smärtgränsen går omkring 40k, går det hitta något med ABS är det tacksamt. Har ni allvetande sporthojsfantaster några tips? :bow
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
ER6 må vara smidig men det är en tung jävla pjäs om man tappar den.
Någon form av motard hade nog varit vettigast, dessutom väldigt lättmanövrerade i lägre hastigheter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top