Nyfrälst behöver synpunkter.

urizen

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSR 750 -12
Hej Alla.

Har till slut tagit tag i att få mig ett A på mitt körkort.

Tänkte att jag skulle försöka få lite olika synpunkter på hur jag skall gå vidare.

Började i somras och har nu gått igenom alla moment på körskolan samt UBK.
Har fått en tid för uppkörning och den är bekräftat och betald.

Problemet är att trafikskolan tycker att jag skall ta NÅN lektion för både gård+trafik.
Dock så tycker jag själv att det borde räcka att köra privat med min GSR 750.

Klarar både högfarten och lågfarten utan problem, det enda som kan sänka mig där är väl nervositet. Trafiken är inga problem, behöver bara arbeta på positionen på vägen och någon eventuell vändning på landsväg.

Om jag skall gå på trafikskolans linjer så snackar vi 5000:-, om jag eventuellt kuggar så
blir det säkert NÅN lektion till. Så jag känner att det börjar likna lite mjölkande från deras sida.

Vad tror ni kära fantaster? Räcker det att finslipa tekniken och vanan på lite blandade parkeringsplatser och vägar.

Och ytterligare en fråga, bör jag köra upp med min hoj(GSR 750 -12) eller välja körskolans XJ6(ytterligare 2000:).

MvH Lars.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Citat:

"Började i somras och har nu gått igenom alla moment på körskolan samt UBK.

Problemet är att trafikskolan tycker att jag skall ta NÅN lektion för både gård+trafik.

Klarar både högfarten och lågfarten utan problem, det enda som kan sänka mig där är väl nervositet. Trafiken är inga problem, behöver bara arbeta på positionen på vägen och någon eventuell vändning på landsväg."


Vad är UBK?:va
Jag får inte ihop hur du har å ena sidan "gått igenom alla moment" på körskolan, alltså tagit lektion, men å andra sidan säger att körskolan tycker du ska ta åtminstone en lektion? Och hur kan "nån" lektion innebära 5000kr?
Och hur kan trafiken inte vara några problem samtidigt som du känner att du måste jobba på positionen på vägen och hur du ska bära dig åt om du måste göra en vändning på landsväg?

Jo, nerver kan ju spöka till det på en uppkörning. Mängdträning är bra, så att man har en liksom "lägsta nivå" med skakande armar och fan vet vad men ändå manövrerar hojen bra.

I ett långt liv som motorcykelförare kommer några tusenlappar hit och dit för körlektioner tappa sin betydelse över tiden. Tvärtom kan det vara de lektionerna som gör att du överhuvudtaget får ett långt liv som motorcykelförare.

Du kan tänka att de försöker mjölka dig på pengar. Du kan också tänka att de med ett visst mått av insikt ser att du behöver lite mer träning tillsammans med en kvalificerad hojinstruktör innan du är klar. Du säger ju själv att du har saker kvar att jobba på. Skolan överlever nog utan dina pengar.

Hoj att köra upp på väljer du efter vilken du är bekvämast med, skolans eller din egen.

Så! Nu har tråkmånsen gett sina synpunkter! Jag dissar alltså. :hej
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top