Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Eller så tar de traditionella partierna ett riktigt ansvar runt flyktingpolitiken, så slipper vi ha missnöjes-enfråges-tomtar-med-obehaglig-bakgrund (å andra sidan är alla politiker avskum per definition) i politiken. Enkelt.

Svennebanan som inte tänker längre än näsan räcker går nog inte med på "att öppna våra hjärtan" när man ser det som byggts upp av farfar, raseras på nolltid... :glömdet
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det finns mycket jag inte är sugen att rösta på; SvP, KPMLr, kommunistiska partiet, o.s.v. o.s.v.


Den stora frågan är vad jag är sugen att rösta på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns mycket jag inte är sugen att rösta på; SvP, KPMLr, kommunistiska partiet, o.s.v. o.s.v.


Den stora frågan är vad jag är sugen att rösta på.

Det har jag med undrat över. Vad i helvete ska man rösta på... Alla politiker är ju rena rövhattar, och alla partier är bara skit. Skiten stinker iofs lite olika mycket...
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Finns det något som går att rösta, överhuvudtaget!

Finns det överhuvudtaget något som går att rösta på som inte är något av:

  • PEST
  • KOLERA
  • SKOTT I ENA FOTEN
  • SKOTT I DEN ANDRA FOTEN
  • SKOTT I BÅDA FÖTTERNA
Eller får [valfri personlig plåga] att kännas som ett på det hela taget rätt OK alternativ trots allt!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kanske det mest verklighetsfrånvända skit jag börjat läsa denna vecka, och då hann jag ändå med en hel del igår.

Antar att Starstriker bor i Rinkeby och njuter av mångkulturen, kul för honom.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Tror nog många kommer rösta på SD för att markera att de tycker att dagens partier alldeles är för blåögda o att de tror att alla människor vill väl o att ingen utnyttjar systemen. Förhoppningen kanske är att andra partier tar till sig lite av kritiken o kanske börjar inse att vissa frågor har betydelse för många svenskar, o att det inte gör dem självklart onda. Utan att de som inte står i politikens spotlight (som är rädda för att vara politiskt okorrekta) känner att i många fall utnyttjas vår godhet. Det tror jag representerar majoriteten av de som röstar på SD. O inte en nazist, som hatar allt o alla som inte är minst 5e generation svensk (som media gärna vill få det till).

Personligen är jag moderat men tycker på ett visst plan att många sd röster är positivt då det lyfter fram frågor som faktiskt är relevanta, men som resten av partier inte vågar stå bakom trots att de innerst inne vill. Tex, alla dessa tiggare. Vem som helst förstår att ifall "tak över huvud garantin" etc, som det var tal om i vissa partier kommer börja gälla så har vi dubbelt så många tiggare här inom 12 månader. Sen har vi även den ännu större mängd tiggare som är ligastyrda, som man inte vågar göra något åt då de är rädda för hur det kommer porträtteras i media. Sen har vi utländska arbetare som utnyttjar vår godtrogenhet. Tex, irländska asfalts -och plattsättare. Där framförallt äldre utnyttjas o luras.
Man måste inse att i vissa fall behöver man bli hårdare o sluta vara så godtrogna
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kanske det mest verklighetsfrånvända skit jag börjat läsa denna vecka, och då hann jag ändå med en hel del igår.

Antar att Starstriker bor i Rinkeby och njuter av mångkulturen, kul för honom.

Haha. Tror du på allvar att SD skulle kunna tillföra något i politiken?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Personligen är jag moderat men tycker på ett visst plan att många sd röster är positivt d

Naturligtvis är SD enda garanten för fortsatt någorlunda "borgerlig politik", Alliansen kan kiss majoritet goodbye och då gäller det att VPK med stödpartier inte har egen majoritet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad är det för fråga? Vad tillför de andra partierna?

Men flytta till Rinkeby du om du vill, för du vill väl inte bo i ett etniskt rensat SD-paradis? :confused:

Kan iofs diskuteras, men jag tror iaf att deras representanter generellt besitter en högre kompetens att styra Sverige. SD?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan iofs diskuteras, men jag tror iaf att deras representanter generellt besitter en högre kompetens att styra Sverige. SD?

Så du tycker Jimmy Åkesson är inkompetent? :confused: Björn Söder verkar trög?

Öh, kolla Ulla Andersson och batik-Birgitta från FP.

För övrigt handlar det inte om det, det handlar om politiska sakfrågor. Och färre och färre börjar bevisligen undra varför vi skall vinna godhetsmedalj på vår välfärds bekostnad.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror ganska många tycker det här är konstigt. Den som inte tycker det får gärna förklara varför det inte är konstigt.

asyl_per_miljon.jpg

Och i takt med att det accelererar, så kan man helt linjärt följa SD's framgångar, från ett träskparti med runt 1-2% för några år sedan till senaste noteringen om 12,2%.

Hade moderaterna bedrivet klassisk högerpolitik, dvs rimlig och tydligt begränsad invandring, hårda krav och stränga straff så hade de inte behövt bekymra sig om att SD seglar upp som det enda alternativet för alla som inte är genusvetare från Åkeshov. Men nu har de målat in sig i ett hörn, bedriver fånig mjukispolitik med t.ex. bibliotekarien Beatrice Ask som justitieminister och kommer få se sina siffror erodera till Centerns pinsamma nivåer, kanske rent av KD's. För det kan du tacka Fredrik Reinfeldt.

Go figure. Och flytta till Rinkeby.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Vilken jävla dynga.
Är inte hela poängen med demokrati att folk får lägga sin röst på vad de vill?
Det blir ju bara pinsamt när PK-packet dagligen spyr ur sig massa hat mot SD och deras väljare, finns ju minst en ny "artikel" (knappt värdig att kallas så) i den här stilen varje dag på aftonhoran.
Låt folk rösta på vad fan de vill.

/Piratpartist
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vilken jävla dynga.
Är inte hela poängen med demokrati att folk får lägga sin röst på vad de vill?
Det blir ju bara pinsamt när PK-packet dagligen spyr ur sig massa hat mot SD och deras väljare, finns ju minst en ny "artikel" (knappt värdig att kallas så) i den här stilen varje dag på aftonhoran.
Låt folk rösta på vad fan de vill.

/Piratpartist

Jag undrar mest varför V inte hetsjagas lika mycket? Bevisligen är vänsteraktivisterna mer våldsbenägna och antidemokratiska, och ett hot mot yttrandefriheten än vad högeraktivisterna verkar vara.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror ganska många tycker det här är konstigt. Den som inte tycker det får gärna förklara varför det inte är konstigt.

View attachment 410364

Och i takt med att det accelererar, så kan man helt linjärt följa SD's framgångar, från ett träskparti med runt 1-2% för några år sedan till senaste noteringen om 12,2%.

Hade moderaterna bedrivet klassisk högerpolitik, dvs rimlig och tydligt begränsad invandring, hårda krav och stränga straff så hade de inte behövt bekymra sig om att SD seglar upp som det enda alternativet för alla som inte är genusvetare från Åkeshov. Men nu har de målat in sig i ett hörn, bedriver fånig mjukispolitik med t.ex. bibliotekarien Beatrice Ask som justitieminister och kommer få se sina siffror erodera till Centerns pinsamma nivåer, kanske rent av KD's. För det kan du tacka Fredrik Reinfeldt.

Go figure. Och flytta till Rinkeby.

Figuren skulle i princip kunna vara ekonomisk utveckling under sista tio åren. Någon idé om att det skulle kunna ha någonting med varandra att göra?

Världens största i migrationsland, USA, är också världens rikaste och har haft den bästa ekonomiska utvecklingen i princip varje år under de senaste hundra åren. Så även idag, då de får åtskilliga miljoner invandrare, även illegala.

Det handlar om att hantera resursen "människor" på rätt sätt, inte att stoppa inflödet av den resurs vi faktiskt saknar.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Go figure. Och flytta till Rinkeby.


Du menar att man har och välja mellan SDs politik eller bo i Rinkeby???
Då bor jag gärna i ett Rinkeby.

Ser inte heller vad det är du försöker bevisa med antal asylsökande i Europa/milj invånare.
Folk som söker asyl söker asyl för att komma ifrån krig och andra hemskheter. Då ligger ett land som Sverige i topp eftersom vi levt i fred i 200år och några månader.
Sen har vi en god ekonomi jämfört med många andra.
SÅ JA vi är i topp för vi är bäst.( Åh nej det här har inte våra "smarta" SD anhängare insett... Kanske för att dom inte är smarta nog och kan se saker i sin helhet. )

Så Go figure själv hur det fungerar i världen, den världen som är utanför din lgh dörr.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Jag undrar mest varför V inte hetsjagas lika mycket? Bevisligen är vänsteraktivisterna mer våldsbenägna och antidemokratiska, och ett hot mot yttrandefriheten än vad högeraktivisterna verkar vara.
Bra fråga, stor del av skulden kan nog läggas på media då det enda de skriver om är hur rasistiska partierna till höger är, så kan folk klappa sig på axeln när de delar senaste dyngan från AB på Facebook varje morgon...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top