Åka ner till Misano

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Jag är sugen på att åka ner till Misano och se motogp live. Har inte besökt något gp tidigare. Tänkte flyga ner och tälta. Är det något speciellt man bör tänka på? Ni som vart där förut? Bör man köpa biljett innan eller kan man köpa på plats? Alla tips och råd mottages tacksamt!
Mvh Daniel
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om du flyger så kan du ju undvika att flyga tillbaka från Bologna på måndag eller tisdag. De jävla stollarna har precis bestämt sig för att asfaltera om samtliga landningsbanor dessa dagar varvid alla flyg ställts in och alla resenärer blivit ombokade till andra dagar. Halva MotoGP-depån är i upprorstillstånd då de blivit ombokade till söndag...Om italienarna inte kan slå Marquez på något annat sätt så kan de ju skicka hem honom innan racet...
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Om du flyger så kan du ju undvika att flyga tillbaka från Bologna på måndag eller tisdag. De jävla stollarna har precis bestämt sig för att asfaltera om samtliga landningsbanor dessa dagar varvid alla flyg ställts in och alla resenärer blivit ombokade till andra dagar. Halva MotoGP-depån är i upprorstillstånd då de blivit ombokade till söndag...Om italienarna inte kan slå Marquez på något annat sätt så kan de ju skicka hem honom innan racet...

Ok tack för den infon, lutar nog åt att vi bilar ner istället. Vet du möjligtvis om man bör köpa biljetter innan eller kan man köpa på plats? Om man tänker tälta, behöver man boka plats?
 

wilhelmo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Versys 650, -07. Suzuki VX800, Husqvarna modell 24 -47
Var där för några år sedan. Vi köpte biljett 1-2 dagar innan, det var dock till lördagen, känns dock som de borde kunna släppa in i princip hur många som helst om man inte vill ha läktarplats.
Minns att det var stört omöjligt att få tag på öronproppar vid banan, som om du bryr dig om sånt är det bra att ha med.
Om ni vill käka gått på en restaurang som ligger jävligt fint så ska ni åka till http://www.ristorantevite.it/ ligger cirka 3.5 mil från banan.
Skönt strandhäng/käk finns det på http://www.ristorantefalco.com ligger nära.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om det gäller Misano så skulle jag definitivt boka biljetter i mycket god tid. Detta ställe är ökänt för att bli fullsatt och precis knökfullt. Nästan hela anläggningen är byggd som en stadion och rymmer inte mer än 70-80 tusen åskådare. På rejsdagen säljer de ut alla dessa platser innan Moto2-racet har startat och i år (när en viss halvkänd hemmaförare verkar ha fått tillbaka formen) kommer det inte att vara mindre rusning. Så se till att du har bokat biljett i god tid så att du verkligen får se racet live om du ändå åker ner.

Jag har ingen aning om camping, däremot vet jag att det är omöjligt att misslyckas med mat och restauranger i detta område. Den tre mil långa strandpromenaden från Rimini till Cattolica är full med små restauranger och pizzerior som utklassar vilken femstjärning svensk restaurang som helst. Vad du än gör, fråga inte en hotellreceptionist eller en taxiförare om vilka restauranger som är bra. Du förolämpar dem grovt med en sådan fråga. Deras inställning är att alla restauranger som överhuvudtaget finns är bra, annars skulle de helt enkelt inte finnas. Jag är benägen att hålla med...Den lokala specialiteten är så kallade piedinas, en form av tunn "minipizza" som går att få med vilka tillbehör som helst och är förrädiskt god.

Om du vill ha ett kul minne så åker du upp till Tavullia, shoppar lite VR46-prylar i den officiella butiken, käkar den godaste capricciosa du någonsin ätit på den officiella VR46-pizzerian och kollar in Valentino's ranch och bana (två kilometer öster om Tavullia, mer än superhemligt men syns tydligt på goolge earth eller liknande...).

Om du är ett roadracingfan av rang så är dessutom ett besök i Coriano med kransnedläggning vid en viss grav ett måste och efter detta rekommenderas ett besök i San Marino. Fullt med små cafeer och grym utsikt från klippan.
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Jasså det var därför jag inte kunde flyga ut från Rimini när jag tittade på flyg..
Ska vara i Bari onsdag till fredag och funderade på att ta tåget upp till Misano över helgen och se Motogp.
Tyvärr blev det väldigt dyrt när jag kollade.

Nåja, får bli Malaysia istället :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Rimini och Bologna är inte samma flygplats. Rimini är en mycket liten flygplats som främst trafikeras av direktflyg med diverse charter och lågprisbolag. Bra om du bor nära utrese-orten, annars tämligen värdelöst.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Jasså det var därför jag inte kunde flyga ut från Rimini när jag tittade på flyg..
Ska vara i Bari onsdag till fredag och funderade på att ta tåget upp till Misano över helgen och se Motogp.
Tyvärr blev det väldigt dyrt när jag kollade.

Nåja, får bli Malaysia istället :)

gör det, så ses vi , flyger till rom på tisdag sen vidare till Rimini på torsdag , gp på söndag sen blir det Aprilia Fabriken i venedig på tisdag eller onsdag :)

synd det e så jävla långt till Bari ... jag har ju Hyrbil :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om det gäller Misano så skulle jag definitivt boka biljetter i mycket god tid. Detta ställe är ökänt för att bli fullsatt och precis knökfullt. Nästan hela anläggningen är byggd som en stadion och rymmer inte mer än 70-80 tusen åskådare. På rejsdagen säljer de ut alla dessa platser innan Moto2-racet har startat och i år (när en viss halvkänd hemmaförare verkar ha fått tillbaka formen) kommer det inte att vara mindre rusning. Så se till att du har bokat biljett i god tid så att du verkligen får se racet live om du ändå åker ner.

Jag har ingen aning om camping, däremot vet jag att det är omöjligt att misslyckas med mat och restauranger i detta område. Den tre mil långa strandpromenaden från Rimini till Cattolica är full med små restauranger och pizzerior som utklassar vilken femstjärning svensk restaurang som helst. Vad du än gör, fråga inte en hotellreceptionist eller en taxiförare om vilka restauranger som är bra. Du förolämpar dem grovt med en sådan fråga. Deras inställning är att alla restauranger som överhuvudtaget finns är bra, annars skulle de helt enkelt inte finnas. Jag är benägen att hålla med...Den lokala specialiteten är så kallade piedinas, en form av tunn "minipizza" som går att få med vilka tillbehör som helst och är förrädiskt god.

Om du vill ha ett kul minne så åker du upp till Tavullia, shoppar lite VR46-prylar i den officiella butiken, käkar den godaste capricciosa du någonsin ätit på den officiella VR46-pizzerian och kollar in Valentino's ranch och bana (två kilometer öster om Tavullia, mer än superhemligt men syns tydligt på goolge earth eller liknande...).

Om du är ett roadracingfan av rang så är dessutom ett besök i Coriano med kransnedläggning vid en viss grav ett måste och efter detta rekommenderas ett besök i San Marino. Fullt med små cafeer och grym utsikt från klippan.
Det där inlägget kunde jag ha skrivit! En exakt beskrivning av vad vi gjorde när vi var på Misano för två år sen, förutom capricciosan då....

Tur att du hänger här Alatalo, du kommer med kloka inlägg hela tiden :tummenupp
 

bmwpelle

leg.ölprovare
Gick med
14 Feb 2010
Ort
eskilstuna
Hoj
Hayabusa,Rsv4factory
Hej Alatalo !!
Vi drar ner till misano nu på torsdag och vi har ej köpt biljett menar du att det kan bli problem med att få loss general admission för hela helgen på plats.
menar då att vi handlar biljett för hela helgen på fredag förmiddag.

Med vänlig hälsning Pelle
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det vet jag inget om, men jag vet att det brukar bli fullsatt ganska tidigt på söndag. Så se till att köpa biljett i god tid och se till att hålla igen på birran, grappan och limoncellon på lördag kväll. Sovmorgon på söndag kan bli ödesdigert.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Det vet jag inget om, men jag vet att det brukar bli fullsatt ganska tidigt på söndag. Så se till att köpa biljett i god tid och se till att hålla igen på birran, grappan och limoncellon på lördag kväll. Sovmorgon på söndag kan bli ödesdigert.

Stort tack för tips och råd, det blev att bila ner och tälta vid banan. Helt fantastisk att se racet på plats. Och som Rossi fan så valde man ju helt rätt race också! Vilken upplevelse!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top