En hälsning värmer dig i kylan

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hur ska man säga detta?

Jag jobbar natt och är van vid det, men vi alla har de dagar där man är trött och vill egentligen vara i sängen hemma!

Saken blir inte bättre när man vid 05:45 ska ta hojen tillbaka hem från Gärdet. Tempraturen visar +9c, har gott med kläder på mig.

Kylan slår ändå till när man ligger på motorvägen utan kåpor i 100kmh...ehm jag menar 90kmh!

Helt ensam på vägarna med en del taxin som cruisar runt.

Sen när kylan är som värst så ser man en MOTORCYKEL som åker söderut. Får en fin hälsning av honom, själv var jag så stel att han kanske inte uppfatta att jag hälsade tillbaka.
MEN DET VÄRMER MIG! Nu var jag inte ensam längre, det finns fler som uthärdar kylan för att ta sig fram på hojen! :krama:krama

En liten god gest kan betyda så mycket! :)

Ni onda människor som bara åker när det är +20c kan lära er något! Om vi blir fler som åker i kylan så ökar vi tempraturen i Sverige!!:hihi
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Jag startar min pendlarsäsong så snart vägarna är hyfsat frostfria (i år 8:e mars) och slutar nån gång i oktober då regn och mörker gör det för svårt att pendla eller när frosten är tillbaka.
Nu finns vi inte riktigt i samma del av landet men möter du mig får du alltid en vink oavsett väder :)
 

choppergubbe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha C-40
Jag kör hoj till jobbet ner till -4 grader i höst/vår. Fler vinkande hojåkare i all ära men jag skulle uppskatta mer om de tände eld på sig och körde riktigt nära mig istället. Jag ser dock problem även med den lösningen.
Man kanske kan mötas halvvägs och vinka med en brinnande arm eller nåt?
Egentligen bör man nog bara gå i ide tills våren är tillbaka, eller sluta tvinga sig upp på hojen när fingrarna redan förfrusit på väg till parkeringen :(
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Hojen är säkert det roligaste och mest effektiva transportmedlet på väg till och från arbetet.Men det är ju inte många man möter på mc så jag gissar på att posörerna och de som inte har vattensäkra hojar tillhör den övervägande delen.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag startar min pendlarsäsong så snart vägarna är hyfsat frostfria (i år 8:e mars) och slutar nån gång i oktober då regn och mörker gör det för svårt att pendla eller när frosten är tillbaka.
Nu finns vi inte riktigt i samma del av landet men möter du mig får du alltid en vink oavsett väder :)

Absolut, jag brukar köra så länge det bara går också. Körde ju i vintras då var det ju mellan +3 till +7 de flesta dagarna. Men då är man ju mer förberedd för vädret.

Nu sa de att vid 05-06 skulle det vara +12, så vart det icke :tungan

Men poängen är ju att när man träffar sånna härliga och trevliga folk i den här lilla MC-världen vi lever i här i Sverige. Då ser man och känner av det goda sidan av livet.

Är det någon fördel med att ha något slags regnöverdrag som man kanske kan få plats med i hojen(i det lilla förvarings utrymmet vi har på våra hojjar)? I så fall vad rekommenderas?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Men det är ju inte många man möter på mc så jag gissar på att posörerna och de som inte har vattensäkra hojar tillhör den övervägande delen.

Bor man o Sthlm med en sporthoj måste man antingen ha den inlåst med kättingar eller sitta på'n. Skulle aldrig lämna den ensam på gatan i city varje arbetsdag..
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Jag såg nästan ut som en snögubbe när jag kom fram till jobbet en tidig morgon i våras. Skönt att det var plusgrader i alla fall :D
En liten vink hade suttit fint då!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
För några år sen tog jag en sväng ut till Värmdö som säsongspremiär. Kallt som fan, och jag var rätt huttrig, trots gott om kläder. Men mitt på motorvägen möter jag en kille på en R1'a, och han reste sig nästan upp och vinkade med bägge armarna när han mötte en till själsfrände :tummenupp
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
kör varje dag fortf. norrort-> kungsan.
slutet av oktober därnånstans får bli sista dagarna när frosten kommer.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top