FIFAN vad skitnödigt!!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänk er att ni är RIKTIGT skitnödiga. Okay? Ja, då vet ni ungefär hur man känner man sig när det är dags att köra regnrace!:fakta Och söndagen den 17:e augusti stod regnet som spön i backen. Jo, jag vet, jag HAR presterat väl i regn förr, men ändå; när man står där och väntar så är det INTE KUL!!! För förr eller senare ligger man där, och i regn vet aldrig när det händer. I torrt kan man liksom känna vurpan komma, men i regn kommer vurpan som ett slag i ryggen; alltid lika överraskande! Så, även om man är bra på regn så är det INTE KUL!!!:gnissla
Så när väderleksrapporten spådde mycket regn på söndagen så såg jag både möjligheter och blev samtidigt skitnödig. Försökte peppa mig själv med mantran som ”Det är kul med regn, det ÄR kul med regn, DET ÄR KUL MED REGN!!!!” och med god coaching av Ex-racern Tobias Larsson så kunde jag åka ut på kvalet utan att vara alltför skitnödig. Roterade långsamt fortare och fortare, kände skitnödigheten släppa liiite grann, och efter 13 problemfria varv gick jag i depå. Tvåa!!!! Jag var tvåa! Utan att ta i!!!! Parkerade hojen och mös; FIFAN vad jag är bra!!! Och var inte det minsta skitnödig längre!:banana
Sedan var det ett par åkare som vaknade till och jag blev till slut fyra men vaddå, jag hade ju bara åkt omkring och myst! FIFAN, jag var het!!!! Flera andra supporters hade noterat samma sak och kom med muntra kommentarer som:
- Nu tar du det här!!!
- Regnkungen igen!!!
- Det blir din dag idag Mossberg!!!!
Jo du, tjena, tänkte jag när regnet tilltog och kände skitnödigheten komma tillbaka!:huvet När så starten gick ringde Peter Lindens ord i öronen ”Inget race har blivit vunnet i första kurvan, men däremot har många förlorat det där!” och jag var lite försiktig och tappade ett par placeringar. När sedan en förare gick omkull i andra kurvan och en till i femte så dök tankar som ”FIFAN vad halt det verkar vara” och ”Jäklar vad långt han kanade!”, tankar som INTE befrämjade framfarten!!! Låg initialt åtta och var efter ett varv suveränt skitnödig.:död Lyckades dock ta mig om ett par förare och kom ikapp Jesper Pelieff som jag tyckte ökade till ett gott tempo och parkerade bakom honom, låg på rulle. Det började bli lite mysigt!:tummenupp
Plötsligt fick jag blåflagg! På varv 13!!!! Vad tusan, ska JAG bli varvad?:confused: TJO, kom en på innern och TJO, kom en på yttern; Lucas Bäckström och Pontus Duerlund rökte mig och Jesper så det stod härliga till! Och då, när jag sett hur fort de kunde köra, så kände jag kraften, kände hur jag fick mod och plötsligt var jag inte skitnödig längre! :)
Behövde två kurvor för att göra mig av med Jesper och satte iväg! Började varva förare; NICE! Jim Classon försvann bakåt och i töcknet i änden på rakan dök fler förare upp. Kommer närmare, ser att det står ”Långqvist” på ryggen, och känner att ”Du ska stekas!!!” Ser att det är två varv kvar och 200 meter fram till Långqvist. All skitnödighet försvinner och jag ser hur han formligen backar emot mig. Har ett par coola släpp i högfartarn, bakänden trippar ut SKÖNT in i Ginstkurvan och ut på sista varvet bromsar jag utan problem om i änden på rakan. Ser att Henrik Larsson ligger 100 meter längre fram och i ett nafs är jag ikapp. Laddar genom högfartarn och glider förbi på innern i loppets sista kurva! Håller mig på hjulen och tar målflagg.:tummenupp Är såååååååå nöjd med att vara på hjulen och vinkar till alla jätteglada funktionärer. Och varför de är jätteglada får jag reda på när jag rullar in i depån och massor av folk jublar och gratulerar; Jag kom TREA!!!!!:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana

Fick dela pall med Lucas Bäckström och Pontus Duerlund!!!! I am proud!!!!!:)
 

Bifogat

  • Pallen!!!!.jpg
    Pallen!!!!.jpg
    82 KB · Visningar: 533

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
:Bugar

Att vifta med en blå flagga framför Mozz är som att vifta med en röd cape framför en tjur.
 
Last edited:

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Strålande insats och en djävla tur du blev varvad, så du kunde öka och köra upp dig på pallen =)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Härlig läsning! Bra spänst i texten samt välmålade scenarion. Grattis till pallen!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag minns när du blåste om mig på Anderstorp -10, och sen såg jag dig ute i spenaten några kurvor senare, då tänkte jag "Fan, kan inte Mossberg hålla sig på banan, då är det halt, då tar jag det lugnt!", så jag förstår din känsla på första varvet! Tur att du blev varvad som sagt :hihi
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Bra läsning... Grattis till pallplatsen!.. Alltid kul att höra sånahär historier :) (Trots att dom bara ett ett par dagar gamla) ;)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Tur du inte är gjord av socker Mozz - Då hade du smält bort på hojen :)

Jävlar vad det regnat............100 mm på Söndagen + måndagen
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack alla för snälla kommentarer!!! Det var fint!!!:tummenupp
 

Bifogat

  • Glad till publiken.jpg
    Glad till publiken.jpg
    55.3 KB · Visningar: 184

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Du ser, Mozz, DET ÄR KUL MED REGN!!! :) Nu kommer Du att tänka på det här rejset nästa gång Du kör i regn, och då kommer Du briljera från början till slut. Bra gjort!
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Kanske ny text på ryggen?

Tjena Mozz!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top