Kopparbrickor i Göteborg?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Misstänker att det inte är så många som läser OT-teknikdelen men då jag ska ha brickorna till hojen kan jag lika väl fråga här också...

Har dom kopparbrickor på Tools Momentum? Jag är i akut behov av sådana efter en försenad leverans. Så vet någon någon annan markbutik i Göteborgsregionen som har sådant så säg gärna till!

:hej
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
kopparbrickor för att täta vid oljepluggen typ?
Då har Swedol i Sisjön detta, var där häromdagen och såg detta vid deras skruv sortiment, en ask med olika storlekar och tjocklekar om ja inte har fel.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Slut i Göteborg:(

kopparbrickor för att täta vid oljepluggen typ?
Då har Swedol i Sisjön detta, var där häromdagen och såg detta vid deras skruv sortiment, en ask med olika storlekar och tjocklekar om ja inte har fel.

Oljeplugg, kylslangar, motorkåpa, cylinderfot, behöver utesluta en oljeläcka eller snarare innesluta. Jag har ingen aning var i från det läcker men det läcker när hojen blir varm och jag kommer inte många mil innan jag behöver fylla på olja. Troligen cylinderfotspackningen som har gett upp men jag försöker utesluta så mycket som möjligt för det plocka bort cylindern är inte det första jag vill göra.

Började läcka i våras efter en vurpa på grusväg, höger motorkåpa tog smällen och till en början läckte det inte mer än en matsked/20 mil nu läcker det en halvliter på 10mil.
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Momentum hade det som beställningsvara :huvet

Jag har en sortimentslåda du kan få botanisera i

Låter intressant, jag behöver 6st 6x10x1 / 4st 10x16x1 / 3st 14x18x1,5 / 1st 12x18x1,5 / 1st 12x19x1,5 (12x20 går nog lika bra) har du det? :)

Tjocklek och ytterdiameter spelar inte så stor roll förutom på 12x18.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Järnbröderna på Hisingen har traditionellt haft gott om skruv, bult och olika brickor för olika ändamål. Nu verkar de mest sälja båtar och webergrillar, så det kanske har ändrats...
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Momentum hade det som beställningsvara :huvet



Låter intressant, jag behöver 6st 6x10x1 / 4st 10x16x1 / 3st 14x18x1,5 / 1st 12x18x1,5 / 1st 12x19x1,5 (12x20 går nog lika bra) har du det? :)

Tjocklek och ytterdiameter spelar inte så stor roll förutom på 12x18.[/QUOTE

Jo det har jag, dock inte 12x19. Det är inte standard.
Dom andra finns
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Järnbröderna på Hisingen har traditionellt haft gott om skruv, bult och olika brickor för olika ändamål. Nu verkar de mest sälja båtar och webergrillar, så det kanske har ändrats...

Rost&rivbröderna skulle man väl kunna räkna bort numera om man vill köpa annat än kanoter.
Skruv och mutter handlas enklast hos Gbg skruvcenter i Biskopsgårdens industriområde
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har du kollat Göteborgs skruvcenter i Boskapsgården?
Bästa affären i stan utan tvekan! Men nej har inte kollat med dom, nu har jag ändå dragit sönder gängorna på en avgörande motordel så jag kan gått vänta på min sena leverans, dock saknar jag lite brickor på den leveransen så blir nog tvungen att svänga förbi herr flu och/eller skruvcentret...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top