Ericsson T68 med kamera

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Håller på att flytta och djupt i en låda hittade jag en gammal telefon, det hetaste man kunde ha 2002, en Ericsson T68. Den telefonen hade fantastiska specifikationer såsom färgskärm, bluetooth, multiknapp och inbyggd antenn.
Som om det inte vore nog hade jag köpt det otroligt heta tillbehöret som gjorde att man kunde ta foto med telefonen.
Några timmars laddning och telefonen var igång och fullt funktionell. Upplösningen på fotona var så pass bra så att man nästan ser vad motivet föreställer...
Otroligt hur något så hett för 12 år sedan kan vara så passé nu.
Samtidigt, kul.

uploadfromtaptalk1408219166439.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sjukt nice. Ångrar att jag inte sparat alla mina telefoner. Jag har kvar de tre senaste dock, jag byter rätt sällan så det sträcker säg till flaggskeppet K800 som kom 2006. Grym.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Hade samma lur som TS när den kom, men pga fickluddet så klappade joysticken igen efter något år.

Dockanvänder jag fortfarande min w810i inköpt 2006. Samtalstidsräknaren har slått över någre gånger. Numera håller batteriet ca 1 vecka om jag inte pratar i luren. Har den mest som väckarklocka och att betala blocketannonser! :banana Lätt värt 29kr i månaden hos telia :i-landssmily.
Kom en tjej och köpte barnvagnen och ville pynta med swish...gick ju sådär...:3freak

/KaliZ
 
Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Självklart har man en T68 i samlingarna :tummenupp Jag har för mig att man var tvungen att boota om den varje gång man hade kollat mailen med första firmwaren :hihi

Ericsson och programvaran har väl aldrig varit nån höjdare och verkar inte vara så nu heller?

Själv har jag ett gamegear med en bunte spel liggandes hos mina föräldrar.
6st AA batterier, rejält tung och värdelös batteritid. Men riktig färgskärm var det i vart fall.

segagamegear1.jpg
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Jag körde Nokia under många år 3120, 5140 (den med dB-mätare och laptimer, guess why..) och liknande, innan jobbet krävde att jag skulle ha en som man kunde logga in med SSH mot servrarna med. Blev då en Sony Ericsson P990i (med pekskärm!). Symbianbaserad. http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_p990-1318.php

Återgång till Nokia igen sedan för en enklare lur som dock klarade SIP-telefoni via en annan Nokia med Symbian och GPS (T-nånting...) innan det under ett tag blev Nokias riktiga smartphone med pekskärm (2011) C7. http://www.gsmarena.com/nokia_c7-3394.php

Efter det har det bara blivit Samsung och Android privat... känns som länge sedan, men det är ju bara två-tre år sedan :brynad

Första mobilen kostade dock 25.000:- och hade samtalstid på någon timme innan omladdning. Det var grejer det. 1989-90 nångång. :näsblod Storno Micro Tac (Motorola gjorde samma lur via ett samarbete):
microtac.jpg
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
IMG_4013 (800x600).JPG

Flaggskeppet när den kom, wap och gprs, fy fan vilken teknisk landvinning! :tummenupp

Efter en resa, igång såklart, i tvättmaskinen i 60-grader med förtvätt så behövde han ett nytt batteri för att hoppa igång igen, 3 år senare så tappade han mottagningen men allt annat funkar fortfarande, troligen tog han lite stryk av tvätten ändå.....
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Själv har jag ett gamegear med en bunte spel liggandes hos mina föräldrar.
6st AA batterier, rejält tung och värdelös batteritid. Men riktig färgskärm var det i vart fall.

segagamegear1.jpg
Och trots färgskärmen så såldes det väl ungefär en tiondel så många Game Gear som Game Boy. Så det är inte alltid som ett tekniskt övertag innebär den största framgången.

Säga vad man vill om första generationens Game Boy, men någon bra skärm hade de inte :3freak
 

Bikupa

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Skövde
Hoj
Pgo T-rex 150cc
Jag var alltid bitter över att jag köpte ett Sega Megadrive 16bit när jag kom hem från grannen som hade ett Super Nintendo... Fast det är först nu jag öppet erkäner detta :tungan
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Och trots färgskärmen så såldes det väl ungefär en tiondel så många Game Gear som Game Boy. Så det är inte alltid som ett tekniskt övertag innebär den största framgången.

Säga vad man vill om första generationens Game Boy, men någon bra skärm hade de inte :3freak

Fast Gameboy kunde man väl spela rätt många timmar på?
Batterierna i Gamegear tog verkligen slut på nolltid. Kändes inte så mobil när man var tvungen att ha med sig en laddare överallt.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
På tal om påskägg så har jag för mig det var PC för alla som hade nån bild på nån lättklädd tjej om man tryckte ALT + F4 tillräckligt många gånger. Jag hittade det av misstag genom att det hängde sig och jag försökte komma ur.

Fanns på alla deras cd skivor. På högstadiet var man ju bara tvungen att kolla sånt ;).
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fast Gameboy kunde man väl spela rätt många timmar på?
Batterierna i Gamegear tog verkligen slut på nolltid. Kändes inte så mobil när man var tvungen att ha med sig en laddare överallt.
Nu hittar jag en uppgiven batteritid på 10-30 timmar på fyra batterier, så alltså hyfsat mycket bättre än Game Gear och de andra. Men jag hade gärna offrat ett par av de timmarna i utbyte mot en belyst skärm istället för att behöva ett par batterier extra till en "Light Boy". Eller behöva försöka parera och hitta en vinkel där skärmen var väl belyst utan att sänglampan reflekterades i skärmen.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Nu hittar jag en uppgiven batteritid på 10-30 timmar på fyra batterier, så alltså hyfsat mycket bättre än Game Gear och de andra. Men jag hade gärna offrat ett par av de timmarna i utbyte mot en belyst skärm istället för att behöva ett par batterier extra till en "Light Boy". Eller behöva försöka parera och hitta en vinkel där skärmen var väl belyst utan att sänglampan reflekterades i skärmen.

Jag var tvungen att youtuba. Vilken fruktansvärt klumpig produkt :näsblod
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har kvar alla mina gamla mobiler. Det började 96 med en Nokia 2110 som jag hade till år 2000 då en Ericsson T28 ersatte den gamla trotjänaren. T28:an är fortfarande den stilmässigt och hanteringsmässigt bästa luren jag haft även om batteritiden ganska snabbt blev dålig (men inte mycket sämre än dagens smartphones ändå). Den ersattes 2003 av en Ericsson T310 med joystick. Detta var efterföljaren till T68, men där samma sunkkamera numera fanns inbyggd. Efter den blev det en Nokia 6210 Navigator med GPS. Den köptes när den släpptes 2007 och jag hade själv varit projektledare för att utveckla antennerna i telefonen, så det var lite extra skoj. Väldigt bra lur som inte riktigt fick den uppmärksamhet den borde ha fått. Den ersattes av en Iphone 3GS 2009 som ersattes av en Iphone 5 2012 (nuvarande lur).
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Well, då synar jag dig med en Siemens Marathon för gamla NMT900-systemet, en Ericsson NH97 (Olivia) dito, Ericsson GH337, 388, Nokia 2110, Nokia 6210, 6310, T28, GF768, T68 o s v....

Alla finns på vinden utom Marathon-luren som dog drunkningsdöden i en naturkälla utanför Vällinge och 2110'n som försvann när en ficktjyv gjorde mig tjänsten att befria mig från den förmodligen sämsta telefonen någonsin.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Jag är glad att jag inte har kvar min första, en Philips Fizz. Tror jag bytte ut den 6ggr på ett år på div garantifel innan jag lackade ur och krävde en annan modell. Den var usel på ALLA sätt även de få stunder den inte var paj.

Drar mig fortfarande snart 20 år senare från att köpa Philipsprodukter.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top