Var köpa rostfri plåt samt rörböjar?

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Ska ha lite delar till ett grenrörsbygge men det är ju ta mig tusan hopplöst att köpa lagom stor bit plåt för att göra avgasflänsar. Någon som haft samma dilemma och han guida mig? Tjocklek typ 8-10mm. Rörböjar i dimension 1,5" (38mm). :confused:
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Om du skriver var i landet du föredrar att köpa dom så blir det fan så mycket lättare för nån att svara.

Rent generellt med plåtbitararna så är bästa tipset att leta upp nån firma som säljer plåt och tigga till sig några spillbitar mot ett par vetelängder.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Ja just det, såklart ska man skriva det. Stockholm med omnejd avses.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har ett par avgasfläsnar i rostfritt som sitter på ett org rör till en ZX6r 99-01. 8 mm tjocka. 38 mm är hålet i mitten, 59 mm c/c mellan bulthålen. Intresset för röret verkar vara noll så är du sugen på dem kan jag kapa loss dem och lägga dem i ett kuvert för 400.-?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag ska vattenskära avgasflänsar, tycker 8mm låter lagom då..

Jag tror iofs att benämningen är plattjärn med typ bredd 70 - 80 mm, men en utkapad bit ur en stor plåt fungerar också.
Plattstång* Googla lite på det så kanske du hittar nått, annars är det bara att traska ner till närmaste stål/mek/svets-bolag och fråga om en bit, får du nog för en tjuga! :)
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
http://www.spdexhaust.com

Obs, de har rörböjar med tunnare gods ,om du vill, så slipper det väga bly.
Superkvalle på kollektorer, de svetsar kollektorer enl ritning också om du vill.
Varning! Frakt kostar kosing!

Oj jävlar vad fina grejer det där var, jag tycker dock att en kollektor ser ut att kosta kosing också.. Tror jag får hålla mig med att bygga något eget hjälpligt.

Tror jag eventuellt lyckats lokalisera en firma rätt nära www.greinert.se de verkar sälja bitar till privatpersoner. Inte billigt skulle jag tippa på, ska kolla lite närmare på det imorgon.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Rita upp det du ska ha och kolla runt på olika ställen som kör laser och vattenskärning så hittar du nog någon som gör det för en vetig peng förr eller senare.
Så länge man inte har bråttom brukar det inte vara några problem.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Grejen är ju att jag har tillgång till vattenskärare i plugget, men jag måste ordna material själv av förklarliga skäl att det kostar en slant.. Har fått saker utskurna ur vanligt stål på mälarlaser förut men det var lite dyrt.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Grejen är ju att jag har tillgång till vattenskärare i plugget, men jag måste ordna material själv av förklarliga skäl att det kostar en slant.. Har fått saker utskurna ur vanligt stål på mälarlaser förut men det var lite dyrt.


Okej, men dom firmorna brukar ha gott om material iaf.
Fast 8mm är en ganska så ovanlig storlek, kolla med verktygsmakare och företag som sysslar med trådgnistring också.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ska du ha småbitar brukar grossister sälja skrotbitar till just skrotpris ur sina bingar!
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Avgasbygge på mitt nu sålda Seven bygge (med en busa 08 maskin).
i-zvvK688-XL.jpg

i-9M5j3M6-XL.jpg


0,9mm rf godstjocklek, alla delar (J bends, kollektorer etc) från SPDexhaust. Svetsat av Mattias hos "Supramannen". Kapningar inmätning etc dock gjort av mig....jälla pilljobb!
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Nu har jag lokaliserat en firma www.greinet.se som gladeligen säljer rörböjar och stång som metervara till privatperson, kapa så stor eller liten bit som man vill ha och även plattstång för att vattenskära flänsar. Dessutom kostade livsmedelsböjar 90 grader 38mm x 1,5 tjockt bara 90kr st vilket är betydligt billigare än allt jag hittat på nätet. Supertrevlig säljare var det också och som sagt priserna var inte så hutlösa som jag blivit förvarnad av alla. :yoparty
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
har du behov av en rostfri 4-1merge för 38mm rör så har jag en ny liggande (1500 kr ,1800kr+frakt ny)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top