Större vindruta till Suzuki GSX 600F '88-97 årsmodell.

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Hej! Jag har en ovannämnd motorcykel och efter att ha läst lite om denna hojen specifikt så stod det en rekommendation att byta ut original vindrutan mot en större som täcker mer yta.
Jag har för mig att det skulle göra ganska stor skillnad i körupplevelsen, men jag kan tyvärr inte hitta den sidan jag läste detta på.

Nu undrar jag efter att jag försökt googla lite på detta ifall det skulle vara en värd investering, ifall någon har erfarenhet av detta, ifall det går lika bra att köra original osv. Var får man lättast tag på en större vindruta till min årsmodell?

Jag har hittills bara lyckats hitta denna: http://www.amazon.com/SUZUKI-KATANA...bs_auto_4?ie=UTF8&refRID=0NG0W67FTTYY29PJ6F0K

Och det är svårt att avgöra utan mått om denna är större än original.

Är väldigt ny inom MC så jag vet inte mycket om hur denna typen av sporttouring "ska" vara för att bli bekväm när det gäller luftflödet. Men jag blev lite intresserad just av den kommentaren jag läste, och ifall just min modell har sämre komfort än vad en annan typ av sporttouring normalt har.
De gånger jag varit ute och kört har det fläktat ganska bra men jag har inget direkt att jämföra med, och att behöva lägga hjälmen på tanken för att undkomma luftströmmen kan jag inte tänka mig är en jättebra körställning för någon?

Så ursäkta min okunskap ifall detta är en självklarhet bland alla MC-förare just hur luftflödet ska vara och påverka den som sitter på MC'n. Tar jättegärna emot alla tips och råd från er och som sagt ifall det kan vara värt att göra en investering.

Här är en närbild på hur min vindruta ser ut ifrån körställningen.
Namnlös.jpg

Tack på förhand :)
 

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Tack där fanns det ju lite att välja på :) men som sagt det verkar vara dåligt med att skriva ut måtten. Ifall man kollar på skruvhålen i förhållande till toppen så verkar den vanligaste eftermarknadsmodellen inte vara mycket högre än den jag har nu, det enda som skiljer sig är designen lite som förvisso kanske är snyggare. Men rent funktionellt sett vet jag inte om den skulle göra någon skillnad, och nu vet jag ju heller inte om det är något som är värt att leta efter, alltså en större vindruta pga positiva effekter på körningen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top