Bild 3 Hjuliga MC.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Var inne på Biltema idag efter kneget för att hitta ett skarvrör till blåset på bilen när jag till min stora förvåning fick se denna duo.Gissar på att handikappsförbundet hade utflykt.Var jag elak nu !?. :hihi

3 Wheeler Bike.jpg

qzodj8.jpg
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
peugeot mp3, dom är inte MC, dom är "bil"... ;D
Men väldigt poppis i stadstrafik, för man kan låsa hjulupphängningen så man inte behöver sätta ner fötterna när man står still...
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
peugeot mp3, dom är inte MC, dom är "bil"... ;D
Men väldigt poppis i stadstrafik, för man kan låsa hjulupphängningen så man inte behöver sätta ner fötterna när man står still...

Vaaa !!.Kan man få framföra detta elände på ett bilkörkort !?. :va
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nja. Ser inte ut som en Peugeot Metropolis. Jämför här http://www.garage24.se/moped/fordon/mopeder/72-762_p72-762

Och är ingen Piaggio MP3. Något annat. Asiatisk? Kina? Korea? Rätt fult framparti, dessvärre.

Annars så är det trevliga vardagsfordon. Har inget med handikapp att göra, Floki... ;) Man kör dem som en vanlig scooter. Gasar, bromsar, motstyr å allt det där. Med den skillnaden att man har två framhjul (mer gummi i backen, mera broms) och att man i regel kan låsa transmissionen i "fast" läge så att den s a s står rätt upp (scootern alltså!;)), som ulflj skriver.

Och att de i regel får köras med B-körkort.

EDIT: De är kul fordon. Testa den som törs! (Alltså, törs med tanke på sitt SH-ego...!) :)
 
Last edited:

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
I Stockholm kryllar det av Piaggio MP3. Kombinationen smidigt fordon i rusningstrafik som får framföras på ett B-kort har bäddat för en försäljningssuccé. Sedan 2006 har Piaggio sålt 150 000 exemplar.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Så om någon ställer en sån på mc parkeringen. Får man lov att dra iväg den då efter som det är en bil? :O
 

Vridundret

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2014
Ort
Skövde
Hoj
05-Yamaha MT01 83-GSX750es
Dom flesta 3 hjuliga mc får köras på b kort, Har tydligen med spårvidden fram att göra.

Yamaha´s nya var för smal i fram(under 40cm ) och gick således som MC och A kort
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Så om någon ställer en sån på mc parkeringen. Får man lov att dra iväg den då efter som det är en bil? :O

på MC parkering är ju endast 2-hjulig motorcykel/moped tillåten att parkera, altså inte ens MC med sidvagn, defenitivt inte en 3-hjulig bil (som körs på B-kort) men du får väl oavsett inte röra nån annans fordon, ringa den som ansvarar för aktuell parkering och klaga kan du ju göra
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Trodde först det var Gilera Fuoko men det är nog nåt asiatiskt.

Körde både Peugot och Piaggo på MC dagarna Stora Holm i våras. Man testar mest som ett skämt men det var riktigt kul. Bäst känsla i Vespan med härliga nerlägg. peugoten var lite stelare.
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Har också kört mp3, det slår kromsläde i körupplevelse även om det bara är 40 pållar. Blir ändå sköna kurvor på nått sätt :)

Skulle jag möta en sådan maskin hade jag vinkat och mimat att det är *ännu* roligare med A-kort...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är väl perfekt att vanliga bilförare får känna på trafiken på en "hoj"?
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Förstår inte att dom tillåter dom i trafiken. Och då menar jag som b körkorts fordon. Det är ju som att köra mc utan körkort.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Har en casanova här hemma i krokarna som kör sin vuxen-trehjuling som om det vore en sporthoj.
Försöker lägga ner hojen så mycket det går i kurvorna och ska alltid köra mellan bilarna så det blir ännu mer kö för att låtsashojen är för klumpig.

Kör alltid i jeans och fin skjorta OCH alltid en brud där bak!

Vad gäller pan am så kan dom dra åt helvete dom med.

Eller, är det bara jag?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Så du menar att man borde få köra dessa trehjulingar på b körkort innanför tullarna men inte utanför?

Jag anser att svårigheten med körning av tvåhjulingar är i hård trafik bland blinda bilförare.

Sen anser jag att alla som får köra bil skall ha några hundra mil hojåkning i ryggen, men visst gör det dig glad kan det hållas i gatlampans sken, men jag bryr mig föga.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top