Någon i sthlm som byter medhavda däck för max 150 spänn?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skaffa några däckjärn och kräng själv? Efter ett par byten kommer du ha tjänat in pengarna prylarna kostar och du vet att det är rätt gjort och kan själv se till att inte få repor i fälgar eller sving.
Det är inte speciellt svårt att göra själv, även om det är lite jobbigt.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag frågade på däckspecialen i Västberga för nåt år sen, dom skulle ha 150 pix för att lägga om medhavt däck, det blev dock vianor i slutändan eftersom jag inte fick loss hjulet.
Jag köper och byter helst hos wheeler dealer, han är kunnig och noggrann, priserna är inte oförskämda heller
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag frågade på däckspecialen i Västberga för nåt år sen, dom skulle ha 150 pix för att lägga om medhavt däck, det blev dock vianor i slutändan eftersom jag inte fick loss hjulet.
Jag köper och byter helst hos wheeler dealer, han är kunnig och noggrann, priserna är inte oförskämda heller

Håller med om att Wheeler Dealer är bra, och brukar använda honom. Men hittar jag någon annan (brukar höra mig för någon gång varje säsong) som gör det inkl däck för säg 300 kronor billigare så väljer jag dom, det är inte hjärnkirurgi de sysslar med och särskilt mycket som kan gå fel.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Byt till en hoj som bara kostar 18k/år i försäkring då.. blir massa däckbyten för dom pengarna...
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kalla det snål, eller att man inte har outsinligt med pengar, särskilt inte efter att premien på 20-30' ska betalas varje år för hojen. Förstår egentligen inte varför jag ska behöva sitta och försvara att man försöker hitta ett bra pris på en produkt istället för att gå till första bästa krängare och hosta upp hans pris.

20- 30'!! Hua! Byt hoj männsika! :D
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Investera i 2 regel bitar, några däcksjärn från Biltema, en kullagrad balansaxel och några blyvikter från samma firma.
När investeringen är gjord så håller den hela din livstid. behöver bara kompletteras med lite diskmedel.


( Även en däckkrängare skall väl ha en möjlighet att överleva på sitt arbete....)
 
Last edited:

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
... särskilt inte efter att premien på 20-30' ska betalas varje år för hojen. ...

Dax att byta till en Tuono... Nu är jag iofs en gubbe så premien kommer ner en bit men jag pröjsar ca 6500:-. Tar man i lite med den så går det att få rätt bra fart på Tuonon också... :yoparty

Då får du en hel sudd med slantar över så du kan köpa ett antal uppsättningar klisterdäck per säsong. :)
 
Last edited:

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
jag har bara 6100:- å då behöver jag inte ha skyddskläder, men går inte komma ifrån att kåpor är skönt att ha :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Dax att byta till en Tuono... Nu är jag iofs en gubbe så premien kommer ner en bit men jag pröjsar ca 6500:-. Tar man i lite med den så går det att få rätt bra fart på Tuonon också... :yoparty

Då får du en hel sudd med slantar över så du kan köpa ett antal uppsättningar klisterdäck per säsong. :)

Jag o litzer satt och slog på det där har jag för mig tidigare, jag fick inte alls lika förmånlig försäkring på en Tuono, men visst den är säkert billigare än en RSV4 :hihi Men näe, kåpglas är the way to go! :yoparty
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
jag har bara 6100:- å då behöver jag inte ha skyddskläder, men går inte komma ifrån att kåpor är skönt att ha :)

Kör du ofta i Speedos till rosen?

101812-music-wyclef-speedo.jpg
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top