Någon i sthlm som byter medhavda däck för max 150 spänn?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
..utan att gny om "internetdäck".

/ optimist
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag kan hjälpa dig. Utan ansvar för nån repa på fälg eller så. 100 bagis så håller jag med balansvikter.
På Värmdö
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Wheeler dealer är just en av dom som brukar sura över "internetdäck"
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Aldrig surat när jag bytt hos honom. Annars tar väl random vianor 200-250kr.

Förhoppningen var att man kunde tjäna något att köpa via mcdäckonline, ex ett Dunlop Sport Smart för 1500 spänn. Hittar man någon som gör jobbet för max 150 så landar man på 1650 vilket är rätt bra.

Köper man det hos Wheeler Dealer så kostar det väl 1800 tror jag inkl däcksbyte. Men ska man pröjsa 2-300 för mcdäckonline-krängning så går det ju på ett ut tyvär.

Kan ha fel men tror Vianor ska ha 200 spänn om man köpt däcket via hojdäck.se, annars tar de nog närmare femhundringen! Men det är oas lika komplext att kränga däck som att skjuta upp en rymdraket :rolleyes:

(tror jag då kommit fram till att det fortfarande, i stockholm, inte finns något bra ställe att kränga medhavda däck på då billigt)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vissa har svårt att fatta hur värdelösa pengar är nuförtiden. Göra ett bra jobb, ta sig tid för att ta emot och lämna ut grejorna, ta fullt ansvar för repor och bromsskivor, stå för balansvikter och däckventiler, betala lokalhyra och maskinpark inkl service, och så tycker kunderna att det inte är värt ett par hundralappar per däck :dummer
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vissa har svårt att fatta hur värdelösa pengar är nuförtiden. Göra ett bra jobb, ta sig tid för att ta emot och lämna ut grejorna, ta fullt ansvar för repor och bromsskivor, stå för balansvikter och däckventiler, betala lokalhyra och maskinpark inkl service, och så tycker kunderna att det inte är värt ett par hundralappar per däck :dummer

Låter på dig som du tycker det är fel att få ett så bra pris som möjligt?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jp. Varje dag som du inte kan åka hoj på grund av dina dåliga däck, så spar du en femhundring på
fika o bensin. :banana
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Brukar sällan gå att få ekvationen snabbt+billigt=bra att gå ihop. Någonstans blir det en kompromiss.
Precis
Låter på dig som du tycker det är fel att få ett så bra pris som möjligt?
Låter på dig som att du är snålare än en smålänning. Gör det själv om du inte vill betala en yrkesman! Kör du ner till corden också?
Fattar bara inte hur folk resonerar...
150 spänn får man knappt nånting för nuförtiden.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Precis

Låter på dig som att du är snålare än en smålänning. Gör det själv om du inte vill betala en yrkesman! Kör du ner till corden också?
Fattar bara inte hur folk resonerar...
150 spänn får man knappt nånting för nuförtiden.

Men åk till Vianor då om betala dom en femhundring per däck då om du så gärna vaskar med dina egna pengar! :) Självklart gör man en analys innan man köper något..

Apropå att köra ner till corden, ja självklart, bakdäcken håller ju typ under 5-600 mil, o tidigare har jag kört 1500 mil per säsong.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men åk till Vianor då om betala dom en femhundring per däck då om du så gärna vaskar med dina egna pengar! :) Självklart gör man en analys innan man köper något..

Apropå att köra ner till corden, ja självklart, bakdäcken håller ju typ under 5-600 mil, o tidigare har jag kört 1500 mil per säsong.
200 betalade jag på vianor sist.. fast då hade däckkrängarn bara ett finger kvar på ena näven och framhjulet blev halvtaskigt balanserat.. gör det hellre själv.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Apropå att köra ner till corden, ja självklart, bakdäcken håller ju typ under 5-600 mil, o tidigare har jag kört 1500 mil per säsong.

Det låter som tre bakdäck och minst ett framdäck per år. Dessutom verkar du vara riktigt snål :D

Då finns bara en sak som gäller för dig: Köp egna verktyg! De stålarna kommer du att få tillbaka kvickt. Med lite vilja så kan du faktiskt byta däck hemma i köket om du saknar annat utrymme.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det låter som tre bakdäck och minst ett framdäck per år. Dessutom verkar du vara riktigt snål :D

Då finns bara en sak som gäller för dig: Köp egna verktyg! De stålarna kommer du att få tillbaka kvickt. Med lite vilja så kan du faktiskt byta däck hemma i köket om du saknar annat utrymme.

Kalla det snål, eller att man inte har outsinligt med pengar, särskilt inte efter att premien på 20-30' ska betalas varje år för hojen. Förstår egentligen inte varför jag ska behöva sitta och försvara att man försöker hitta ett bra pris på en produkt istället för att gå till första bästa krängare och hosta upp hans pris.

Krängde alltid däck själv på enduron, men svårt att göra det 100% repfritt med däcksjärn på en gathoj.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kikade just in hos min lokala däckfirma, Sköndals däck. Han gör det för 200 per däck.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top