Leveranstid Däckonline..dackonline..

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Dackonline Däckonline.... Hur snabba är de på leverans? Hur lång tid brukar de ta på sig från Beställning?

Beställde igår mc däck och vore tacksam om de kom innan den 24 Aug (bandag då)
Alltså beställde den 13 (hm) fick bekräftelse kl1800 samma dag. men ej på lev datum..

Någon som har erfarenhet av leveranstider? Pratade med en jobbkompis.. blev lite orolig..
:3freak
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Brukar vara snabba , ca 3 dagar. Ända fram till dörren. Supernöjd med dem.
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
När jag beställde däck för några veckor sen så tog det 5 dagar och då bor jag bakom guds arsle så jag måste säga att det är snabba leveranser... så har de bara fått grejerna skickade så bör du hinna få däcken :)
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Får du rätt går det fort (5 dagar) men strular det tar det en månad med massor av jobb för kunden.... Min erfarenhet.

Om jag har grym framförhållning kommer jag att handla igen!

Hoppas du får rätt från början!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Sitter också och väntar på leverans därifrån, fick beställningsbekräftelse i söndags, inga däck ännu. Ska besiktas på tisdag :gnissla
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Beställt där flera gånger.. brukar komma inom 1 vecka.
Har alltid dubbelkollat så att däcken jag beställer finns på lager.
 

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Sitter också och väntar på leverans därifrån, fick beställningsbekräftelse i söndags, inga däck ännu. Ska besiktas på tisdag :gnissla

:gnissla
Jaha spridda skurar med leverans..
Skrev till firman som lev däcken i Hannover, Tyskland och önskade om snabb lev. Hoppas att det inte störde utan hjälpte.
Aha varför är man sent ute?:huvet
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Som alla andra säger. De är snabba :yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Problemet brukar inte vara däckonline, problemet brukar vara vårat kära posten. Jag har drabbats av deras tafflighet två gånger av alla gånger jag beställt från däckonline, ca 15 ordrar de senaste 5-6 åren. Logga in på ditt konto på däckonline och kolla dina ordrar, till vänster ser du kollinumret (det kan ta en dag eller så innan du kan börja spåra dina däck), klicka på den så ser du vart däcken är någonstans. Posten kommer troligtvis att leverera däcken till dig mitt på dagen och chauffören skall ringa dig men ibland händer det att dom glömmer att ringa och bara kommer förbi oannonserat, är du inte hemma när dom kommet är du rökt. Då börjar jobbet för din del, du får ringa till postnord och tjata till dig att dom lägger däcken på en såkallad kvällsrunda, men det är inte lätt, hände mig nu sist innan sommaren, kärringen i växeln tyckte att jag fick skylla mig själv då jag inte var hemma när dom kom förbi med däcken (utan att ringa mig innan), hon påstod att chauffören hade ringt mig då han hade lagt in det så i sin handdator men han ringde aldrig. Jag blev förbannad då jag behövde däcken jag beställt till bilen plus att det var lite akut då vi skulle på semester så hon gick med på att lägga in en kvällsleverans så däcken dök upp till slut.

En annan gång ringde chauffören och jag sa att det är bara att komma förbi då jag var hemma, han kom, med endast två däck:va jahopp, undrade lite stillsamt var de andra två däcken har tagit vägen, det visste han inte, det var bara två däck registrerade till mig men jag hade beställt fyra. Efter mkt tid och väntande i telefonkö till postnord visade det sig att postnorde hade skickat två av mina däck till en liten däckfirma i oskarström och jag bor inte riktigt i oskarström:confused:

Allt som oftast funkar det rätt bra tack och lov men som sagt, kolla upp var dina däck är och se till att vara hemma på dagen du ser att posten har ändrat status till: ute för leverans. skulle tippa på att du får dom senast på måndag om du beställde igår OM posten gör sitt jobb:tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Förra gången jag handlade där så fick jag fel dimension, tidigare leveranser har dock kommit snabbt och bivit hyfsat rätt.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
har handlat ett 10-tal gånger där, alltid fått rätt med leveranser aldrig längre än en vecka om dom har grejorna på lager, du får ett mail med spårbart kollinummer när speditören fått grejorna...
 

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Problemet brukar inte vara däckonline, problemet brukar vara vårat kära posten. Jag har drabbats av deras tafflighet två gånger av alla gånger jag beställt från däckonline, ca 15 ordrar de senaste 5-6 åren. Logga in på ditt konto på däckonline och kolla dina ordrar, till vänster ser du kollinumret (det kan ta en dag eller så innan du kan börja spåra dina däck), klicka på den så ser du vart däcken är någonstans. Posten kommer troligtvis att leverera däcken till dig mitt på dagen och chauffören skall ringa dig men ibland händer det att dom glömmer att ringa och bara kommer förbi oannonserat, är du inte hemma när dom kommet är du rökt. Då börjar jobbet för din del, du får ringa till postnord och tjata till dig att dom lägger däcken på en såkallad kvällsrunda, men det är inte lätt, hände mig nu sist innan sommaren, kärringen i växeln tyckte att jag fick skylla mig själv då jag inte var hemma när dom kom förbi med däcken (utan att ringa mig innan), hon påstod att chauffören hade ringt mig då han hade lagt in det så i sin handdator men han ringde aldrig. Jag blev förbannad då jag behövde däcken jag beställt till bilen plus att det var lite akut då vi skulle på semester så hon gick med på att lägga in en kvällsleverans så däcken dök upp till slut.

En annan gång ringde chauffören och jag sa att det är bara att komma förbi då jag var hemma, han kom, med endast två däck:va jahopp, undrade lite stillsamt var de andra två däcken har tagit vägen, det visste han inte, det var bara två däck registrerade till mig men jag hade beställt fyra. Efter mkt tid och väntande i telefonkö till postnord visade det sig att postnorde hade skickat två av mina däck till en liten däckfirma i oskarström och jag bor inte riktigt i oskarström:confused:

Allt som oftast funkar det rätt bra tack och lov men som sagt, kolla upp var dina däck är och se till att vara hemma på dagen du ser att posten har ändrat status till: ute för leverans. skulle tippa på att du får dom senast på måndag om du beställde igår OM posten gör sitt jobb:tummenupp

Jösses.. kanske måste köpa på sig en extra uppsättning... i fall att..:fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag mailade dem och frågade om min beställning och jag hade tydligen inte valt optimalt betalningssätt...
Jag betalade med Paypal och fick detta till svar:

Bästa Kund.

Tack för ditt mail,

Det kan ta nagra bankdagar innan vi kan se att pengar har kommit

in till oss. Sa fort det är registrerat i var bokföring sa ska däcken

skickas iväg till dig med ett separat mail med leveransdatum.

Mvh,

TeamDelti.com
 

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Jag mailade dem och frågade om min beställning och jag hade tydligen inte valt optimalt betalningssätt...
Jag betalade med Paypal och fick detta till svar:

Bästa Kund.

Tack för ditt mail,

Det kan ta nagra bankdagar innan vi kan se att pengar har kommit

in till oss. Sa fort det är registrerat i var bokföring sa ska däcken

skickas iväg till dig med ett separat mail med leveransdatum.

Mvh,

TeamDelti.com

Funderade på Faktura och kreditkort.. Tog det senare. Det kanske är snabbast med faktura då.. bara för dem att göra en uc borde gå snabbt i denna digitaliserade värden.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Funderade på Faktura och kreditkort.. Tog det senare. Det kanske är snabbast med faktura då.. bara för dem att göra en uc borde gå snabbt i denna digitaliserade värden.

Kreditkoll gör dom direkt om du väljer faktura och du får svar inom 5 sekunder om du är godkänd eller ej. Blir du godkänd har du sju dagar på dig att betala. Brukar själv köra på faktura och betalar aldrig innan däcken har har anlänt.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag beställde I söndags, de knackade på dörren igår...iofs var jag inte hemma så nu får jag hämta det på ICA.

Jag betalade med kort
 
Last edited:

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Kreditkoll gör dom direkt om du väljer faktura och du får svar inom 5 sekunder om du är godkänd eller ej. Blir du godkänd har du sju dagar på dig att betala. Brukar själv köra på faktura och betalar aldrig innan däcken har har anlänt.

Blir så framöver!
Inte fått leverans datum ännu!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag beställde I söndags, de knackade på dörren igår...iofs var jag inte hemma så nu får jag hämta det på ICA.

Jag betalade med kort

Ica:confused: dom får väl inte ta emot och lämna ut däck pga av brandrisken!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top