Svårt att starta ktm 640 på elstart

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hej! Min Ktm är svårstartad på elstarten. Köpte nytt batteri men det hjälpte inte. Upplever det som om kompressionen är väldigt hög och att den orkar dra runt kolven nästan hela vägen men sen stannar den upp precis innan den ska stånka igång. Kanske har för klent batteri? Sambons bror köpte en 625 och den spinner som en katt när man startar den på elstarten. Hur fungerar denhäringa autodekompen? Kan det vara den som krånglar?
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Om du håller in dekompen manuellt och samtidigt drar runt startmotorn, går det lättare då?
Har du möjlighet att mäta eller ladda batteriet?
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Oja då snurrar motorn på! Dock går den trögt när jag släpper på den manuella decompen. Batteriet står jämt på uh laddning men tror att det kanske är lite för klent eller dåligt.
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Det är autodekompen som sitter på kamaxeln som har gått sönder, inget ovanligt problem. Köp ny kamaxel. Orginal är rätt dyr, testa att köpa en trimkamaxel när du ändå håller på. Det blir billigare.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Det är autodekompen som sitter på kamaxeln som har gått sönder, inget ovanligt problem. Köp ny kamaxel. Orginal är rätt dyr, testa att köpa en trimkamaxel när du ändå håller på. Det blir billigare.

Har kollat runt och googlat men har bara hittat kamaxlar på ebay som ligger på 1900:- + frakt. Lelles verkar ha någon också. Har du något bra tips på var man kan handla dem. Många verkar rekommendera tyskland men ingen nämner vart?! Måste man bestycka om hojen om man byter till en rally-kam?
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Jag köpte min kamaxel på lelles, tror det var en rallykam G1. Tror man behöver bestycka om , inte säker dock. Jag hade förgasaren från en 660 på min och jag ändrade inte min bestyckning när jag bytte kam.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top