Vilka sporthojar har abs antisladd osv?

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Halloj, har en liten fundering, har kollat runt lite men tycker att infon via dem sök jag gjort på google inte bidragit med all info jag undrar över.

Har ägt en r1 2010 underbar hoj, dom skulle jag gärna sätt den med antispinn/abs
sen en zx10r 2011, den hojen hade alla finesser som gjorde körning säkrare tycker jag, dock sålt den men ska väl införskaffa ett nytt monster till vinter/vår. Då till min fråga. Zx10r hade antispinn antisladd abs wheelie controll osv och jag ser gärna att min nästa hoj också har dessa specifikationer. visst kan jag köpa en ny ax10r men är väldigt sugen på rsv4/cbr1000rr, har dessa hojar dom här funktionerna? det jag fått fram via google och tuben har rsv4a alla lullull kontroller, som går att stänga på och av vilket jag tycker är smutt.

tack på förhand

- - - Updated - - -

givetvis fungerar en ny r1 / gixxer också finemang eller någon annan hoj som jag kanske har missat som har dessa funktioner
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
det är den enda hojen jag inte tål utseendet på tyvärr, fulare front får man leta efter
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
så rsv4 elelr cbr har inte antisladd/spinn? abs?
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
RSV4 R APRC /Factory har allt lullull, panigale S/R Har allt förutom antiwheelie (Tror jag). S1000rr som sagt. MV Agusta F4 r/rr.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
å cbr har bara ABS? r1 har något tractioncontroll som ska föreställa antispinn/sladd? eller har jag missuppfattat? gsxr har inget va?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fast om vi snackar säkerhet så skulle jag inte välja någon av sporthojarnas antispinn. Är du vårdslös med frambromsen räddar ett ABS dig men är du vårdslös med gasen i regn så räddas du inte ens nästan av ett antispinn.

Visst är de nice som feature men då är det för att tillfredsställa den inre prylnörden och inte för säkerheten...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
å cbr har bara ABS? r1 har något tractioncontroll som ska föreställa antispinn/sladd? eller har jag missuppfattat? gsxr har inget va?

GSX-R och RC8 (om den ens tillverkas längre...?) är väl de enda "literhojarna" som inte har besudlats med ABS, traction control eller andra hjälpmedel...? Alla andra har väl en eller annan form av elektroniska hjälpmedel...? Fireblade har ABS. R1:an har TC. Kawan har både och. Alla europeer, i alla fall om man väljer något exklusivare än instegsmodellen, har både och plus quickshifter och launch control. Och Aprilian eller de dyrare varianterna av Panigale är de som är mest fullsmetade och dessutom fungerar bäst.

Men som vanligt - inga elektroniska hjälpmedel i världen gör en dålig förare till en bra förare...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
... men är du vårdslös med gasen i regn så räddas du inte ens nästan av ett antispinn.
Nja, sanning med modifikation. Ställer man bara in elektroniken för halt underlag innan man bombar iväg så är det oavsett brist på gaskontroll näst intill omöjligt att få t ex Aprilian att leverera någon som helst upphetsande effekt vid nerlägg. Den puttrar mest bara vidare i befintlig fart pga sina gyros. Kommer man för fort in oavsett sina fina ABS-bromsar hjälper ju inte det, men annars blir det iaf inte värre förrän man rätar upp hojen.

Skiter man i inställningarna kan man ju som sagt lika gärna vara utan, då hjälper de inte ett skvatt utan man gör som vanligt: Synar terrängen. Börjar man dessutom HELT "köra på elektroniken" (Alatalo's dåliga förare) kommer man ju förr eller senare hamna där ändå...
 
Last edited:

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Tack för infon. då till nästa fråga. har ev en deal på g med en kille ifrån tyskland, han har en rsv4 som han säger att han kan skicka med någon företag som skickar cyklen håller pengarna sen när jag är nöjd med cykeln får han pengarna. Detta känns ju förjävla osäkert då jag hellre provar och gör affären på plats, cykeln är en sv såld hoj allt verkar i sin ordning på reg nr osv. Hur ska jag gå till väga någon som har erfarenhet? han har alltså bott i sthlm men säger att han flyttat tillbaka till tyskland med hojen som nu ska säljas
 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Tack för infon. då till nästa fråga. har ev en deal på g med en kille ifrån tyskland, han har en rsv4 som han säger att han kan skicka med någon företag som skickar cyklen håller pengarna sen när jag är nöjd med cykeln får han pengarna. Detta känns ju förjävla osäkert då jag hellre provar och gör affären på plats, cykeln är en sv såld hoj allt verkar i sin ordning på reg nr osv. Hur ska jag gå till väga någon som har erfarenhet? han har alltså bott i sthlm men säger att han flyttat tillbaka till tyskland med hojen som nu ska säljas

Ta tåget ner, provkör hojen och köp den på plats om du är nöjd med den. Och sen kör du hem. :tummenupp
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
precis min ide först verkade han godta det, men sen tyckte han det är smidigast med att skicka hojen, å det va då jag kände att det känns som scam. att brumma från munchen har jag gjort för det går snabbt å smidigt
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
precis min ide först verkade han godta det, men sen tyckte han det är smidigast med att skicka hojen, å det va då jag kände att det känns som scam. att brumma från munchen har jag gjort för det går snabbt å smidigt

Klart det är smidigast att skicka hojen, framförallt om det inte finns någon hoj, framförallt för honom. Ska du köpa så åk ner.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Ah får väl bli så om han nu kan. Munchen sthlm klarar man det på 1dag? Det jag var mest nyfiken på är om det finns något shipment företag som fungerar som PayPal. Han sa att hokenngår att inspektera i 5 dagar när den är här var jag miss nöjd skulle den skickas tillbaka å jag skulle återfå mina pengar som frakt företaget höll som "pant"
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Du ska naturligtvis inte betala en endaste jävla krona innan

1) du vet att hojen överhuvudtaget existerar
2) säljaren med hjälp av legitimation visat att det verkligen är han som äger hojen
3) du har tittat på och provkört hojen och vet att allt fungerar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Är den så billig då att det lönar sig att betala den resan? Finns ju några här hemma till salu också...
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Japp därför jag blev misstänksam så snuskigt billigt att det är otroligt. Äh man kan ju alltid göra det till en rolig resa samtidigt som man hämtar en av dröm hovarna
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
är det för billigt,är för bra för att kännas rätt , konstiga upplägg osov .... då är det bara ta nästa hoj
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top