Bra serviceställe för Yamaha i Stockholm?

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Någon som vet om något bra ställe som jag kan lämna in R6an på service i Stockholm???
Det gäller 1000mils service, ringde Yamaha Haninge o de vill 4800kr. Några andra trevliga verkstad för något billigare peng ?!
Tacksam för svar!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
4800 för en tusenmila ?!?!?!

Man tjänar mycket cash på att göra sin service själv !

Ingen stämpel i boken såklart, men oljebyte på R1an var 200-400:e mil beroende hur hårt jag kört med den och möjlighet att lära känna sitt fordon är värt mycket - Nu har ju jag tillgång till egen liten "verkstad" hemma, det är det ju inte alla som har såklart. Men 4800 för en vanlig 1000 mila med olja, oljefilter och lite okulärbesiktning är dyrt.

http://www.carlsalter.com/pdfs/Yamaha_YZF-R6_Service_Manual.zip
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
4 800 kr vilket skämt. du kan ju kolla Mc varuhuset i stockholm också men det lär väl vara lika illa. Hur är det nu, måste de vara aktoriserade för att garantin ska gälla?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
1000-mila på Mc-varuhuset kostar garanterat inte 4800. Ring och kolla jag skulle tippa på ca hälften av den summan :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
4800 för en tusenmila ?!?!?!

Man tjänar mycket cash på att göra sin service själv !

Ingen stämpel i boken såklart, men oljebyte på R1an var 200-400:e mil beroende hur hårt jag kört med den och möjlighet att lära känna sitt fordon är värt mycket - Nu har ju jag tillgång till egen liten "verkstad" hemma, det är det ju inte alla som har såklart. Men 4800 för en vanlig 1000 mila med olja, oljefilter och lite okulärbesiktning är dyrt.

http://www.carlsalter.com/pdfs/Yamaha_YZF-R6_Service_Manual.zip

Spara pengar.... Hade man tjänat pengar på att serva sin egen hoj så hade jag gjort det varje dag:dummer:D
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Det är dessutom alltid ett jävla gnäll på priser på vanlig service ända till den dagen det är något mer avancerat som inträffar som man inte reder ut med 17-nyckeln och ett nytt oljefilter. Det kostar att ha en verkstad och det kostar att ha kompetenta mekaniker som kan reda ut t.ex en rasad motor när det väl är dags. Därför kostar inte en vanlig service 299kr bara för att man kan köpa oljan för det på Biltema.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det är dessutom alltid ett jävla gnäll på priser

Jag kommer inte ihåg vad som görs på R6:ans 1000-mila service så jag uttalar mig inte om det uppgivna priset är billigt eller dyrt. Man måste dessutom veta om detta är enbart arbetskostnad eller om olja, filter, eventuella tändstift, eventuellt drivpaket och eventuellt något annat ingår i priset...?
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag kommer inte ihåg vad som görs på R6:ans 1000-mila service så jag uttalar mig inte om det uppgivna priset är billigt eller dyrt. Man måste dessutom veta om detta är enbart arbetskostnad eller om olja, filter, eventuella tändstift, eventuellt drivpaket och eventuellt något annat ingår i priset...?

Kan dock hålla med om att 4800 för det är dyrt men ville bara gnälla av mig lite här :)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Mcproffsen som nån nämnde tidigare kan jag rekommendera, bra priser och bra gubbar :)
 

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Kommer ringa lite runt på måndag. 4800 känns lite over kill .
Finns det garanti på 2009 årsmodell, uttagen 2011 ?!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Finns det garanti på 2009 årsmodell, uttagen 2011 ?!

Om det är en svensksåld hoj (importerad till Sverige av Yamaha Motor Scandinavia och såld till privatperson av en svensk Yamaha-handlare) så har den fem års garanti. Garantins startdatum och slutdatum står på det garantibevis som förste ägaren får. Garantins startdatum är oftast det datum då hojen ställs på första gången, men kan också vara datumet för första ägarbyte från handlare till privatperson (till exempel om de säljer en demohoj eller ett skyltexemplar som blivit påställd utan att användas).

I vilket fall som, de datum som gäller står på garantibeviset. Om garantibeviset saknas så kan vilken Yamaha-handlare som helst som är ansluten till datasystemet Ympulse kolla upp det åt dig.

För att garantin fortfarande ska gälla måste dock alla servicar vara utförda, enligt de milintervall som står i serviceboken, minst en gång per år och av en auktoriserad verkstad.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top