Larm i lastutrymme i bilen.

Heale

Guest
Jag hade för ett tag sedan inbrott i min firmabil, Navara, vilket kostade mig ca65000:-. Hade otur då de gjorde inbrott när jag var på väg att etablera på en ny arbetsplats och hade därför maximalt med verktyg i bilen.

Är det någon som har tips på något larm till lastutrymmet. Gärna något som är hyfsat enkelt att installera. Jag planerar att snart byta bil och skulle gärna köpa något som då går att flytta med till den nya bilen. Rörelselarm är nog det som jag främst funderar på.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Vad får det kosta?
Nätverkskamera som reagerar på rörelse och sen en 3g router inkl abonnemang på det?
Då kan du ha koll från mobilen eller en dator.
 

Heale

Guest
Under 65000;)
Finns möjlighet att flytta med det till nästa bil gör det inget om det kostar en del.
Låter som en bra grej. Men vill även ha så att det tjuter rejält och drar till sig uppmärksamhet.
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
Kör med en gps tracker med triggeringång kopplad till en vib sensor & eller ir deckare?
Kan få lägre försäkringspremie samtidigt?
Redknows minifinder sålde jag några stycken från mitt gamla jobb.
Fynka sketabra. Utvecklas i sverige med.
 

Heale

Guest
Hur löser man elförsörjning med villalarm?
Låter som du har kolla Calle... Något förslag på lämpliga produkter?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur löser man elförsörjning med villalarm?
Låter som du har kolla Calle... Något förslag på lämpliga produkter?

Villalarm är ju i regel 12v, så en sladd till belysningen i skåpet räcker.

En plåtlåda med påskruvad siren och rörelsedetektor flyttas ju ganska lätt.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kanske läge att lägga lite funderingar på själva fysiska säkerheten också. Ofta är ju låsen och infästningarna inte helt stabila.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jobbarpolarens bekant satte upp ett larm i sitt garage, han hade haft inbrott. Han hade besiktning av en tjänsteman från försäkringsbolaget och när de kollade larmet så sa mannen från FB att han inte visste iom det var OK. Han ville kolla med polisen. Larmet bestod av loktutor, vet inte hur många. Polisen var där och de testade larmet, det drog igång ett antal bilars larm på parkeringen en bit bort. Vet inte om han fick ha larmet kvar.

En annan sak jag sett på bild är att man kopplat in en sån där mackapär för elstängsel till hästar och liknande. Jordfläta som hänger ner under bilen och sedan får man stötar när man tar i bilen. Förmodligen inte tillåtet.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Plantera nån GPS-tracker i nån av väskorna också kanske, så du har spårningsmöjlighet ifall någon hårding ändå lyckas plocka ut prylar.
 

Heale

Guest
Vanligt billarm anpassat för min bil skulle kosta 4995:-. Så 1000 extra för ett larm som även kan användas som mobilt larm på arbetsplatser känns ändå ok, även om det är dyrt. Och med tanke på att självrisken är ett halvt basbelopp så....
Alla verktyg förvaras i klassad metallåda/vagn i bilen, lådan är kedjad med godkänt lås. Så förhoppningen är att detta ska hjälpa till att hålla fel personer borta.

Återkommer med rapport:)
 

Heale

Guest
shit vad det låter!!!!! Kopplade precis in det och kan inte säga annat än att det är det värsta ljud jag någonsin hört. I ett litet utrymme som bilen hjälper det visserligen med hörselskydd men är ändå fruktansvärt obehagligt. Tror inte jag skulle palla en längre stund där.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top