Dopa sig till en bättre mc-förare?

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Jag har aldrig testat speedway men det är säkert skitjobbigt så det är väl inte så svårt att tänka sig. Hade det varit VM i bromsbänk så hade det varit svårare att se nyttan

Henrik
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
På åttiotalet gick det mycket rykten om att sydeuropeiska förare i RR-VM tog kokain för att våga lite mer.
Rent subjektivt tror jag "crash raten" steg mer än prestationsnivån :)

Även speedway handlar ju om att våga så det kanske är något liknande preparat som den omnämnde "under oklara omständigheter råkat få i sig" :hihi

Pelle
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Uthållighetshöjande preparat lär ju hjälpa till i racing på två hjul, det är ju förvånansvärt jobbigt att nöta runt runt runt.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Steroider = mera aggressivitet, tuffare körning
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Speedway är fysiskt mycket mer krävande än man tror. Därför kan hela floran av otillåtna medel vara aktuell.
Åkarna kör ofta med vad dom kallar småskador (sånt som vi vanliga människor ligger på sjukhus för).
Dessutom är det ganska jobbigt att flaxa mellan olika ligor i europa vecka ut och vecka in.
Sen är det inte helt säkert att förarna är särskilt insatta i dopingreglementet.
Att ens försörjning är beroende på att man presterar på hög nivå gör det lätt att förstå varför man använder dopingmedel.

Min erfarenhet är att speedwayåkare absolut inte behöver tillsatser för att köra aggresivt.

- - - Updated - - -
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Speedway är fysiskt mycket mer krävande än man tror. Därför kan hela floran av otillåtna medel vara aktuell.
Åkarna kör ofta med vad dom kallar småskador (sånt som vi vanliga människor ligger på sjukhus för).
Dessutom är det ganska jobbigt att flaxa mellan olika ligor i europa vecka ut och vecka in.
Sen är det inte helt säkert att förarna är särskilt insatta i dopingreglementet.
Att ens försörjning är beroende på att man presterar på hög nivå gör det lätt att förstå varför man använder dopingmedel.

Min erfarenhet är att speedwayåkare absolut inte behöver tillsatser för att köra aggresivt.

- - - Updated - - -

Det är en djungel.
Kan mycket väl vara medicin eller kosttillskott som ger utslag.
Fortfarande doping, men världen är inte svart/vit.
 

Goreplay

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2013
Ort
nordöstra skåne
Hoj
Husqvarna Nuda 2012
Nu har jag ingen erfarenhet när det gäller speedway, men motocross är en konditions och uthållighetssport. Och droger som hjälper en med det finns det gott om.
 

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
Adderall för koncentration? tror det mesta kan vara aktuellt för att prestera, allt utom t.ex EPO.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top