Handikapp-anpassad lekbil? (vart får man in en rullstol?)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har haft liiite oflytt i sommar med att först få imprezan upp eldas på en samåkningsparkering
Sen Smällde jag hojen och bröt fot knä och armbåge
Sen tankar tjejen soppa i diesel jeepen

Så nu har jag bara en van som jag köpte som crossbuss/roadtrippbil med polarna till en festival i Ungern. De visade sig dock att crossen, som förövrigt är paj, är för hög för att gå in. Och nån roadtripp blir de knappast för mig.

Såååå jag funderar lite jag kan inte köra vanen då benet är låst utsträckt och i vanen sitter man Högt som en kökstol så den ska väck. När jeepen är lagad behöver vi ingen mer praktisk bil så
antingen köper jag en automat bil med mycket plats medan jag är handikappad, typ a8 bmw 7 serie eller något annat som är kul att glida med sålänge.

Eller så köper jag en lekbil direkt! Tittar på lite allt möjligt i typ 75k klassen ge och ta lite. Har varit inne på evo men de i min prisklass har blivit misshandlade i 15 år av mer eller mindre begåvade ägare och de är inte outslitliga... kul att kunna leka på isen dock

Andra jag tittar lite på e corvette c4 dras lite till enkla lösningar och de ska ju kunna svänga lite iaf! Känns som de inte är lika känsliga för tidigare ägare, men hur kul är dem egentligen?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Klart de gör... min mobil är hemsk att skriva på efter olyckan., den låser sig så man bara ser första fem orden och sen autocorrekar den helt galet så jag ber om ursäkt för språkkvaliteten
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Stagea poppar direkt upp i mitt huvud, men kanske för dyra?

C4 är ju både trång, långsam och med taskig väghållning, om man inte har råd med en västingmodell typ ZR-1 eller så, då är de iaf inte så långsamma längre.

- - - Updated - - -

Stagea poppar direkt upp i mitt huvud, men kanske för dyra?

C4 är ju både trång, långsam och med taskig väghållning, om man inte har råd med en västingmodell typ ZR-1 eller så, då är de iaf inte så långsamma längre.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...eller...så är det kanske dags att ta tag i livet? :)

I all välmening..
En bil som behöver service, en sunkig van, en trasig cross, du sitter i rullstol efter en hojolycka och det du har först i tanken är att shoppa en busbil?

Allvarligt?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
...eller...så är det kanske dags att ta tag i livet? :)

I all välmening..
En bil som behöver service, en sunkig van, en trasig cross, du sitter i rullstol efter en hojolycka och det du har först i tanken är att shoppa en busbil?

Allvarligt?

Varför överge ett vinnande koncept?:crash
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
...eller...så är det kanske dags att ta tag i livet? :)

I all välmening..
En bil som behöver service, en sunkig van, en trasig cross, du sitter i rullstol efter en hojolycka och det du har först i tanken är att shoppa en busbil?
Allvarligt?
Killen har ju lite glöd, synd att "dö" medan man fortfarande lever.. ;)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
...eller...så är det kanske dags att ta tag i livet? :)

I all välmening..
En bil som behöver service, en sunkig van, en trasig cross, du sitter i rullstol efter en hojolycka och det du har först i tanken är att shoppa en busbil?

Allvarligt?
Why not?

när jag åkte i rullstolshelvetet körde jag cheva pickis. Svinga upp stolen på flaket, hoppa med stöd av flaksidan på ett ben in i hytten. Automat, stor motor och bakhjulsdrift var toppen. Det är inte funkis att hålla på och fälls ihop stoljäveln varje gång, så flak isthe shite,
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo, A8 och 7-serie brukar man kunna hitta ganska billigt och de är väl rätt så rymliga. Men är inte reservdelar till såna bilar tämligen svindyra?

Tjacka Skoda Superb istället :fakta
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Syclone, typhoon, Lightning. Truckar/suvar med tryck..
Mm en 454ss har man ju alltid velat ha men vore kul att kunna svänga lite

Stagea poppar direkt upp i mitt huvud, men kanske för dyra?

C4 är ju både trång, långsam och med taskig väghållning, om man inte har råd med en västingmodell typ ZR-1 eller så, då är de iaf inte så långsamma
Ja man ser ju aldrig nån under 40 i nån. Motorn ska väl gå att skräma fart i? Stagea har jag ingenkoll på så de får jag kolla upp!

...eller...så är det kanske dags att ta tag i livet? :)

I all välmening..
En bil som behöver service, en sunkig van, en trasig cross, du sitter i rullstol efter en hojolycka och det du har först i tanken är att shoppa en busbil?

Allvarligt?
Eller så kanske jag har tagit tag i mitt liv och prioriterat hem och familj och därför inte skruvat ihop crossen sen ggn? Vanen är inte sunkig tvärtom skitfin. Och att köpa en 8 sitsig van för att göra en resa med mina vänner kan jag inte se felet på? Att jag missade att dodge är 4 cm lägre i dörrarna så jag får fälla styret på crossen för att den ska gå in va klantigt.
Tekniskt sett går jag på kryckor.. och nej de är inte första tanken men varför inte? Är inte sugen på att köra hoj på gatan på ett tag så varför inte lägga pengarna på roligare bil.
Why not?

när jag åkte i rullstolshelvetet körde jag cheva pickis. Svinga upp stolen på flaket, hoppa med stöd av flaksidan på ett ben in i hytten. Automat, stor motor och bakhjulsdrift var toppen. Det är inte funkis att hålla på och fälls ihop stoljäveln varje gång, så flak isthe shite,
fan har en softSpot för pickisar saknar min gamla dieselslampa nu :p

Jag tror ni missade poängen lite grabbar. ;)
nej du missa poängen alla vill inte va som dig men så är du ju en typisk små präktig mupp också så de förvånar inte att du missar det.

Jo, A8 och 7-serie brukar man kunna hitta ganska billigt och de är väl rätt så rymliga. Men är inte reservdelar till såna bilar tämligen svindyra?

Tjacka Skoda Superb istället :fakta
De e de som e tanken kommer ju isånnafall bara äga den 2-3 månader medans benet är stelt. Och då kan jag ju få prova glida sån utan att oroa mig för att de e skit dyra i längden

Skoda Superb? Varför? Har ingen nytta av en praktisk bil till. Så varför köpa en såpass ny bil att värdeminskningen är påtaglig och sen låta den stå? Jeepen får plats med allt vi behöver (förutsätter att det är ekonomiskt försvarbart att laga den.. .)

Opel opc eller Mazda mps kanske?
har varit lite inne på dem men hittar väldigt lite info. Mps är väl inte så balla i dem årsmodellernatt som är aktuella?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Eh.. Du får en mazda3 mps med 2.3 turbon för 78.000 på blocket.. Även om jag kanske pyntat lite mer för en Mazda 6 med awd så har man vinterskojigheten fixad. Ingen klagar heller på att man åker Mazda.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja som jag bor är awd krav om man ska ha den på vintern. Hmm fasen tror du kan va inne på något nu! Ska kolla om de lönar sig att importera har ju tid till de hehe
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top