Ingen stannar?

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
Körde omkull i tisdags, vid Norrtull (karolinska). På väg mot Norrtälje ser hur en bil kastar sig in på E4 från avfarten in till city några bilar längre fram, saktar ner men bilen framför tvärnitar och jag hinner inte väja så jag väljer att lägga ner.... slog i asfalten rätt duktigt men klarade mig bra...
Skyller inte på nån annan än mig själv, låg uppenbart för nära i det våta väglaget.

men....

Ingen stannade! Tappade andan efter smällen och blir liggande i 20-30 sek. Massa bilar stannar men ingen går ut och kollar.Reser mig upp och lyfter hojen själv (då man önskar man haft en 600 cc.. hehe) och rullar åt sidan. Då stannar en schysst kille och kollar läget.

Är kanske naiv, men på en fyrfilig väg med mkt trafik, någon borde väl stannat.Jag både har gjort det och kommer göra det igen...

Nåja, nu får vi se hur Svedea och Mc-hörnan i Södertälje jobbar på.

Kör så det ryker..!!
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Samma för några år sen när jag och polarn skulle gena över en nersnöad gräsmatta och kör fast precis när vi ska upp på vägen. Passerade väl 20 bilar på den lilla lokalgatan innan en hjälte i en Nissan Micra eller vad det nu var hoppade ur och glatt erbjöd bogserlinan.

Att glo storögt medan man passerar långsamt, så man verkligen förstår att de ser vad som hänt, är dock inga problem.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är Sthlm det där.... Eventuellt plockar de fram mobilkameran och filmar dig medans du ligger där.
Alltså seriöst är det på grund av att det är Sthlm. Den här staden är kall.
:(
 

AlphaCentauri

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2014
Ort
Westra Aros
Hoj
VFR 800 -08
Ja om Stockholm hade blivit kallt redan 1992 kan man ju tänka sig hur det är idag. Sjukt deprimerande läsning, detta. :(
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag och en vän hjälpte en lastbilschafför som hängde upp och ner i bältet sin lastbil som låg halv på sidan i diket, förra veckan på E4:an.
Det är ens plikt att hjälp folk i nöd.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Kolla på Ryssarna, dom kör tamejfan som idioter allihop, men alla stannar när det händer nåt.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Håller med, jag klotade med en BMW K100 och ena backspegeln flög av.
Bil nummer ett passerade i god fart, bil nummer två tutade och körde över spegeln, säkert med flit.
Ingen stannade.

Tjör man en k100 så får man väl skylla sig själv :crash


Till TS:
Den här staden är som tidigare nämnts ganska kall, men det finns snälla människor där ute, de är bara väldigt sällsynta :7peta
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vägrån har ju ökat även i Sverige, så frågan är om alla blivit mer på sin vakt eller om dom helt enkelt skiter i det


jag stannar & kommer alltid att gör, nästa gång är det jag som behöver hjälp.

(btw. kom ihåg är jag renoverade upp rd'n. så fick jag soppetorsk på motorvägen.. då kom det 2 ynglingar i en mercedes, veva ner rutan & apflabbade)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jag blev påkörd på hoj i slutet av förra sommaren, jag tror nästan varannan bil som passerade stannade trafiken bakom, tog ner rutan och frågade om allt var okej med mig (jag stod upp). Skåne, som ni stockholmare gärna klagar på hur dåliga vi är på allt :tummenupp
 

hoarz

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER-6n 2008
När jag blev omkullkörd förra veckan så var det flertalet bilar som stannade. En stod med mig i 30 minuter och vänta på polisen. Två yngre killar körde och parkera och kom 5-10 minuter senare för att kolla läget och lämna vittnesuppgifter. Stockholm en fredagkväll.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag blev påkörd på hoj i slutet av förra sommaren, jag tror nästan varannan bil som passerade stannade trafiken bakom, tog ner rutan och frågade om allt var okej med mig (jag stod upp). Skåne, som ni stockholmare gärna klagar på hur dåliga vi är på allt :tummenupp
Jag har aldrig nånsin klagat på skåningar, ni får va hur dryga och självgoda ni vill, bara ni är det i Skåne.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Drog omkull utanför sahlgrenska för ca 15 år sen eller nåt i spårvagnsspåren .. vad tror ni händer då jag ligger mitt i vägen för spårvagnen.. han plingar och vill att jag ska flytta på mig.

Konstigt är det.

Veckan innan var det dock en vänlig själ som hjälpte mig med bensin då jag fått soppatorsk ca 600 meter från Shell och hade börjat gå med hojen. Jag frågade om han skulle ha nåt för de 3 liter bensin han gav mig, inte ett öre sade han bara jag gör samma sak då jag får chansen.. det är riktigt bra gjort.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag blev påkörd på hoj i slutet av förra sommaren, jag tror nästan varannan bil som passerade stannade trafiken bakom, tog ner rutan och frågade om allt var okej med mig (jag stod upp). Skåne, som ni stockholmare gärna klagar på hur dåliga vi är på allt :tummenupp

Låter ju fint.
Problemet är att förstå vad de säger! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag och en vän hjälpte en lastbilschafför som hängde upp och ner i bältet sin lastbil som låg halv på sidan i diket, förra veckan på E4:an.
Det är ens plikt att hjälp folk i nöd.

Inte bara är det ens plikt, det känns jävligt bra att hjälpa någon helt utan att få något än tacksamhet i gengäld. Bra mycket bättre än att peka och skratta åt någons olycka.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hur många stannar av er/oss på hoj när vi ser nått?

Inte många faktiskt, jag stannar i naivitet och en övertro på karma som aldrig funkar ändå.

Tyvärr så är det den här vägen vi valt att gå in på "en för en, ingen för alla".
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om man inte stannar av rädsla för att bli rånad så är man ynklig.
Skrattar man eller filmar skall man dödas.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top