Långåka Lördag och hitta nya roliga vägar?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lördag tänkte jag viga åt hojåkning om vädret tillåter. Någon som är intresserad av att haka på?
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Och jag som just skrev att jag var sugen på en långtur på lördag för en timme sen i andra tråden, jag är på iaf
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
sweet! jag håller gärna igen lite på tempot denna gång, vill inte att fler ska vurpa ;)

(fast så låter det inför varje gång tycker jag haha)
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Nej nej, gick för sakta så vi såg gruset .... måste öka istället
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Rosenhill kl 10.30?
 
Last edited:

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Visst, kommer dit 10.30.

Kom igen nu folket, bra med en längre runda ibland! :)
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Långåka? Vad är det i Stockholmarens ögon? Det tar en timme hit kanske lite mer på fina småvägar... Men vi har fina vägar här uppe och här kastar inte boende ut grus på vägarna för att man inte ska köra på dem som de gör hos er. ;) Satt själv och ville ha en heldag med körning här uppe? Sammanstråla någonstans? :hej:hej
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Långåka? Vad är det i Stockholmarens ögon? Det tar en timme hit kanske lite mer på fina småvägar... Men vi har fina vägar här uppe och här kastar inte boende ut grus på vägarna för att man inte ska köra på dem som de gör hos er. ;) Satt själv och ville ha en heldag med körning här uppe? Sammanstråla någonstans? :hej:hej

Var faktiskt tvungen att slå upp salbohed på eniro eftersom jag inte hade nån som helst aning om var det ligger (som jag sa innan, går fan vilse i min egen lägenhet) :hihi

motorvägen skulle ta 1h50m enligt eniro upp dit, gissar nån timme till om vi ska åka vilse på småvägar :crash :fyllisar
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Okejrå tjat apa:tungan
Dyker också upp, får se hur länge jag e med då jag typ har nackspärr, jävligt ont i alla fall.
Det är nu ni ska tycka synd om mig så ni vet:3freak

Äsch då! var ju länge sen vi åkte ihop nu, blir en fin heldag detta! :banana
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
:3freak Tyckte du skrev att ni kör hoj? Skulle vara intressant å se om ni kör hastighetsbegränsningar när det är kameror på vägarna? :confused: Själv skiter jag fullständigt i dem... Speciellt när jag kör hoj... Men jag kan ju ha fel... :confused: bara att planera sin körning så slipper man gps :hihi

Om ni planlägger en heldag... men inte kör mer än 1 timme utanför Stockholm??? Hur kör ni då? *nyfiken nu*
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
:3freak Tyckte du skrev att ni kör hoj? Skulle vara intressant å se om ni kör hastighetsbegränsningar när det är kameror på vägarna? :confused: Själv skiter jag fullständigt i dem... Speciellt när jag kör hoj... Men jag kan ju ha fel... :confused: bara att planera sin körning så slipper man gps :hihi

Om ni planlägger en heldag... men inte kör mer än 1 timme utanför Stockholm??? Hur kör ni då? *nyfiken nu*

Har inte ni brunnit upp? :tungan
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Nope har inte det jP. Transportsträckorna mellan Sala Avesta Fagersta Västerås är fina och öppna, finns andra vägar att köra. Det är bara Anjas patrullsträckor som är avspärrade.... Dessutom är vi här uppe flyttbara med... Speciellt på 2 hjul *asg* Satt själv och kollade googlemaps nu. Intressant att jag körde ner till Botkyrka å köpte min hoj där.... Den hade gått 150 mil på 2 (!) år Men förstår nu varför... Stockholmarens långkörning (heldagar) kan snabbt slås ut med ett snitt av det... *hrm* Själv har jag snart passerat 1000 mil sen i mars månad när jag köpte hojen och DET är lite för att vara jag... *lite sarkastisk nu (sorry)*

Ni vill hitta nya vägar, köra hela dagar, men kör inte gärna utanför Sörmland? Har jag verkligen fattat det rätt? :confused:
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ni vill hitta nya vägar, köra hela dagar, men kör inte gärna utanför Sörmland? Har jag verkligen fattat det rätt? :confused:

Well jag o litzter var ute i 8 timmar o körde upp runt i Norrtälje förra helgen, så du slår in öppna dörrar ;) Välkommen till Rosenhill 10.30 imorgon istället och walk the walk :7peta
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
en bit över 700mil på under 3 månader på min hoj nu, och jag är hyffsat begränsad av familjen annars hade jag nog redan varit över 1000 "smileys smileys smileys etc" (som inte verkar funka nu när sidan är seg igen ;) )
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
en bit över 700mil på under 3 månader på min hoj nu, och jag är hyffsat begränsad av familjen annars hade jag nog redan varit över 1000 "smileys smileys smileys etc" (som inte verkar funka nu när sidan är seg igen ;) )

Planen var väll dock sveavägen fram och tillbaks till det är dags att tanka, då åker vi motorvägen till västberga, tankar på ok och tar en cheeseburgare på donken, sen tar vi strandvägen, vallhallavägen och tillbaks till sveavägen, stå och spänna musklerna lite och brumma på tomgång medans vi äter en mjukglass och skriker på alla gående, sen blir det motorväg till alby och hågelbyvägen till tumba sen äter vi en räkmacka på rosen, sen tror jag vi åker hem

- - - Updated - - -

en bit över 700mil på under 3 månader på min hoj nu, och jag är hyffsat begränsad av familjen annars hade jag nog redan varit över 1000 "smileys smileys smileys etc" (som inte verkar funka nu när sidan är seg igen ;) )

Planen var väll dock sveavägen fram och tillbaks till det är dags att tanka, då åker vi motorvägen till västberga, tankar på ok och tar en cheeseburgare på donken, sen tar vi strandvägen, vallhallavägen och tillbaks till sveavägen, stå och spänna musklerna lite och brumma på tomgång medans vi äter en mjukglass och skriker på alla gående, sen blir det motorväg till alby och hågelbyvägen till tumba sen äter vi en räkmacka på rosen, sen tror jag vi åker hem
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Tackar jP. Kommer gärna med en annan gång. Idag blir det Västerås, Flen, Katrineholm, Hallsberg, Örebro, Lindesberg,Kolsva, Hallstahammar och Västerås. + de 8 mil jag har mellan mitt boende till och från Västerås. Bara att Gasa... blir mer än 40 mil på Bitchen å så får man se om man får med någon mer. ;)

:hihi
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top