Hej

Sionarch

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
'93 Honda CBR 1000 F
Hej!

Jag är nybliven motorcyklist då jag idag köpte och körde en Honda CBR 1000 F och nyligen skaffade övningskörningstillstånd. Jag är god vän med åtminstone en annan forummedlem, eV1Te, som även är min handledare under övningskörningen.

Jag körde runt i nån timme på en parkering här under kvällen och det gick mycket bättre än jag trodde! Jag fick även många bra tips av mina två motorcyklist kamrater som tittade på. Det var jättekul! :) Jag tar det lugnt och förmodligen kör jag upp först i början av nästa säsong, men känner mig ändå redan som en motorcyklist!

Det är trevligt att vara här, jag har hört många goda saker om sporthoj.com genom åren!

För att berätta nåt om mig själv så pluggade jag på KTH i 5 år och driver nu eget företag inom mobilapputveckling. Jag växte upp i Norrköping och har bott i Stockholm sen 2005. Jag är gift med en tjej som bor i Iran som flyttar hit om ca ett år när hon pluggat färdigt till läkare där. Jag är väldigt teknik- och vetenskapsintresserad, och gillar även t.ex. att vandra i skogen, bestiga berg eller simma.
 
Last edited:

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Hojhoj!

Välkommen till en fantastisk livsstil, dyr hobby och fantastiska semestermöjligheter.

Vi ses på vägen!
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Haha, vad förvånad jag blev när jag läste mitt eget namn i första inlägget, kul att du hittade hit! Jag hade ingen aning om att du redan fixat en profil här :tummenupp
 

Sionarch

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
'93 Honda CBR 1000 F
Tack för välkomnandet :)

eV1Te: snygg profilbild! Jag minns fortfarande rökdoften från när jag kom hem den dagen (jag var rumskamrat med eV1Te på den tiden).
 

Antares201

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
London
Hoj
1991 Honda VFR
Hej, hej

Jag är då den andre motorcyklisten som kollade på när du körde din runda på parkeringen i måndags. Det gick ju bra det där, du har kortet inom kort!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
skit i o ta kortet nästa säsong.

ge dig fan på att du SKA klara det denna säsongen... nöt in som bara den.

fördel 1. du slipper stressen under vintern att du måste ta kortet till våren.. du har ju det redan
fördel 2. säsongen är inte över på länge. har du tur, får du ngn månads körning innan det är dags att ställa av.

kom igen nu..


btw. välkommen till dårhuset :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top