Försäkring Yamaha MT-07

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
nu börjar ja känna mig tjatig men det blir nu åter en tråd där ja vill veta vad ni betalar i försäkring :)

eftersom jag inte kan hitta några reg nr till en yamaha MT-07 2014 på nätet så kan jag inte kolla upp vad en försäkring ligger på, så vill höra med er som har/haft en. vad betalar ni och hur gammla ni är och var ni bor, gärna körkortsår med :p

misstänker att ingen vill och ja hade nog inte gjort det själv, men skulle uppskatta om någon kan tänka sig att skicka ett reg nr via pm till mig så ja kan ringa runt och höra med bolagen :)

just nu så står det mellan ktm 690 duke och yamahan, försäkringskostnaden får nog avgöra saken :)

vet att man kan kolla utan regnr på bilsport och mc, men då ja kolla till min nuvarande hoj så var det rena idiotpriserna så det säger inte mycket o kolla där :(
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Ring till t.ex. Svedea och säg att du inte har Regnr men är sugen på att köpa en. Då får man prisinfo.

Prisinfo jag fick:
25 år, Stockholm, hojkort i 1 år och helförsäkring kostade 12.000 kr vilket jag tycker är bra! Svedea vill ha 27.000 kr per år för min Honda Hornet.

Gäller bara att få tag i en hoj, verkar slut överallt :)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
owyes då fick ja ett reg nu av en vänlig person så blir o ringa runt lite i eftermiddag :)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Svedea har en Yamaha märkesförsäkring. Kolla den, ganska bra priser.

http://motor.svedea.se/media/359849/Yamahafolder-mc_2014.pdf

jo såg den men måste ringa och se om det är skillnad på deras vanliga försäkring och märkes, slog ni reg nr som jag fick och fick ett pris på 5900/år med smc rabatt. lite väl billigt om man jämför med andra bolag som ska ha från 9600/år och uppåt, så ska ringa och höra med dom innan det blir ett köp iaf :)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
jo såg den men måste ringa och se om det är skillnad på deras vanliga försäkring och märkes, slog ni reg nr som jag fick och fick ett pris på 5900/år med smc rabatt. lite väl billigt om man jämför med andra bolag som ska ha från 9600/år och uppåt, så ska ringa och höra med dom innan det blir ett köp iaf :)

Klädet och inlåst på natten vid parkering hemma. Beroende på hur gammal du är borde du försäkra den för under 5000kr. Över 30 för strax över 3000kr.

En 690 Duke försäkrar jag för 3400kr hel.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Klädet och inlåst på natten vid parkering hemma. Beroende på hur gammal du är borde du försäkra den för under 5000kr. Över 30 för strax över 3000kr.

En 690 Duke försäkrar jag för 3400kr hel.

okej, hur gammal är du? o bor du centralt?
jag är 27 år, tog mckortet för ca 2 månader sedan och bor centralt. ja har all skyddsutrustning samt låser in hojen under natten.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
det billigaste jag hittar på en 690 duke från 2013-2014 är 1000kr/månad :(
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
har ingen yamaha men aprilia märkesförsäkring genom svedea, bättre villkor än vanliga (känns det som då det är ruskigt bra villkor enligt mig) samt man kan välja bort kläder/inlåst utrymme om man så vill, aprilia's försäkring måste du dock teckna genom återförsäljare, har ingen aning om hur det är med yamaha.

men gissar att en beggad mt-07 är ungefär lika dyr som en ny änsålänge då det varit brist på dom hos handlarna? snuskbilliga nya oxå så jag hade iaf köpt en ny :crash

Skulle ju kosta typ 4k hel/hel om du är med i smc.

Jag valde bort skyddsutrustning, kostade maffiga 300kr/år extra :rolleyes:


Edit: såg att du var tvungen att haft körkort i 5år för att få det priset
 
Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
har ingen yamaha men aprilia märkesförsäkring genom svedea, bättre villkor än vanliga (känns det som då det är ruskigt bra villkor enligt mig) samt man kan välja bort kläder/inlåst utrymme om man så vill, aprilia's försäkring måste du dock teckna genom återförsäljare, har ingen aning om hur det är med yamaha.

men gissar att en beggad mt-07 är ungefär lika dyr som en ny änsålänge då det varit brist på dom hos handlarna? snuskbilliga nya oxå så jag hade iaf köpt en ny :crash

Skulle ju kosta typ 4k hel/hel om du är med i smc.

Jag valde bort skyddsutrustning, kostade maffiga 300kr/år extra :rolleyes:


Edit: såg att du var tvungen att haft körkort i 5år för att få det priset

jo precis en mt-7a kostar mig 11k halv/helår på bilsport och mc, ca samma priser hos alla försäkringsbolag förutom svedea då som kostar mig 5900 halv/helår med smc rabatt.

var på carlbarks i kumla och kolla efter en hoj men dom va slut för länge sedan och skulle inte få in några nya förens i vår. så kollade blocket och ringde runt, andra stället ja ringde till hade en hemma. så åker i morgon och hämtar den :D 25 mil enkel resa men de får de va värt :)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
jahapp då har a kört ca 35 mil på mt-07an o måste säga att ja är sjukt nöjd :)
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
Ca 13500 per år, hel/hel. Svedea.
Malmö innerstad.
24 år (född 89).
Körkort < 1 år.

:huvet *önskar att jag slapp välja cykel efter försäkring*
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Kom ihåg att det är 10% om man tecknar svedea försäkring genom handlaren, plus 10% om man är medlem i SMC, plus 10% om man har en annan hoj försäkrad också.

Kan inte exakt det där flerförsäkringsvillkoret, men om det är 10% på båda premierna så kan det löna sig att ha en snorbillig hoj försäkrad på samma ägare så får man 10% på båda. Det kan vara värt att kolla upp!

MT09 kostar 3600:-hel/hel på mig =) Och det tycker jag är DYRT! S1000RR kostar 15000:- hel/hel.



//K
 
Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Kom ihåg att det är 10% om man tecknar svedea försäkring genom handlaren, plus 10% om man är medlem i SMC, plus 10% om man har en annan hoj försäkrad också.

Kan inte exakt det där flerförsäkringsvillkoret, men om det är 10% på båda premierna så kan det löna sig att ha en snorbillig hoj försäkrad på samma ägare så får man 10% på båda. Det kan vara värt att kolla upp!

MT09 kostar 3600:-hel/hel på mig =) Och det tycker jag är DYRT! S1000RR kostar 15000:- hel/hel.



//K

Antar att du syftar på yamahaförsäkingen. Den skulle kosta mig 10 000/år, men jag är lite snål och valde halv/helår för 5900.

kommer nog att byta upp mig till mt-09 lr liknande men det blir inte förens om minst 3 år dåja fyllt 30, blir ju billigare försäkringar då :/

för övrigt så är ja jävligt nöjd med 07an :yoparty
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top