Dåliga knappar på mc-byxor! Lösning?

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Hejsan!

Det är så att jag gick o köpte mig ett allvädersställ på biltema pga att jag har en ganska kärv budget just nu. Jag tycker stället har gott och väl fyllt sin funktion men något jag stör mig enormt på är det värdelösa knappar man använt för att hålla igen byxorna.
De här byxorna är det: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Klader-och-stovlar/MC-byxa-82786/.

Knapparna är två stycken vanliga metallbrickor som ska låsa sig in i varandra med en liten pinne. Saken är den att oavsett att de inte sitter åt och minsta jag böjer mig framåt på MCn så lossnar dem direkt. Alla andra MC-byxor jag lånat och provat har haft en hak-spärr. Antingen en eller två stycken och de går verkligen inte upp av sig självt.

Tanken slog mig att jag skulle försöka få tag på en sådan anordning och försöka byta ut de här värdelösa knapparna som lossnar. Men jag har letat överallt och jag hittar inga som helst tecken på att det ska gå att köpa "reservdelar" till MC-kläder? Jag tvivlar på att skräddare eller klädaffärer som syr vanliga byxor har dessa hakar.

Så är det någon som har några förslag eller lösningar på hur jag ska göra? Ber om ursäkt ifall det har varit svårt att se utan bilder vad jag menar. Men önskas det kan jag faktiskt ta en bild på mina nuvarande knappar och på den haken jag är ute efter att få på mina byxor.

Tack på förhand! :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skulle inte bli överdrivet förvånad om en skräddare faktiskt kan fixa det... Men jag är inte så hemskt väl bevandrad i textilteknologi. :)
 

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Jo skräddare låter som en bra idé att börja hos. Om de inte har just de hakarna jag letar efter så lär de nog kunna ersätta knapparna med något mer hållbart.

Bälte är ju såklart en lösning, men en mer provisorisk sådan i mina ögon. Vill helst ha en enkel knäppanordning inbyggd i byxorna, för de sitter redan bra på midjan utan bälte.
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
Hej
Jag har en egen mc butik och vi har knappar som vi byter åt kunder eller säljer (om kläderna inte är köpta hos oss) för en liten symbolisk peng
Så kolla med närmaste mc handlare
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Har inte läst hela tråden men du kan ju alltid kolla med din lokala skräddare.
 

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Jag gick till en MC-handlare och de hade det jag letade efter samt kunde utföra jobbet :) ett tips till andra som kanske har liknande situation.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top