Motard för kortbent?

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Är inne på att köpa mig en motard, helst en KTM av något slag men har ganska så korta ben, är runt 168 cm lång så når inte ner särskilt bra på det flesta motarder. Vad finns det för några bra alternativ med låg sadelhöjd?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nyfiken på svaren här och då jag inte vet hur man bevakar blir det så här istället...
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Det handlar om vana, när man har hängt i knävecket(för att nå ner när man stannar) ett tag så känns alla andra hojar som minimotos.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det handlar om vana, när man har hängt i knävecket(för att nå ner när man stannar) ett tag så känns alla andra hojar som minimotos.

Eller att ta skammen att lägga sig vid ett rödljus mitt i stan kanske......
 

Snowman89

Guest
Det handlar om vana, när man har hängt i knävecket(för att nå ner när man stannar) ett tag så känns alla andra hojar som minimotos.

Håller helt med.

Personen som besiktade min hoj var väl ca 165cm lång på sin höjd och hade inga problem alls att kasta sig på och provköra min 640.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Provkörde en 2014 690 SMC-R för någon månad sen och tyckte den var bra hög att komma upp på och stanna med, man vill ju inte behöva lägga sig vid ett rödljus heller.... Finns det någon av KTM-modellerna genom åren som varit lite lägre(typ 04 och framåt)? Har 625,640,660 och 690 alla samma sadelhöjd?
 

danteee

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Kalmar
Hoj
.
Jag når bara ner med ena benet men det är ju bara vid rödljus som man har foten i marken. Men du får provsitta när du är tillbaka i stan :)

Sedan så finns det alltid sänkningssatser till länkaget, gafflarna kan man skjuta upp en bit och sedan så går det nästan alltid att karva bort lite skumgummi ur sadeln. Om du har gjort allt det så har du nog försummat våran längdskillnad och det borde inte vara något problem.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Vi e ju ett gäng olika motarder nu i HETS så får väl testköra era och se vilken som verkar trevligast. Måste övertyga regeringen om att jag behöver ha två hojar med.....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top