Projekttråd XS400

lewis

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
00 Husqvarna sm 610
Tjena, tänkte göra en projekt tråd om min xs400 :banana Köpte den för nåra tusen lappar, den har bara gått 1500mil och fick med lite fina ljuddämpare och grejer. Har tänkt bygga typ bratstyle stuk. Aldrig byggt hoj förut så blir väl inga underverk direkt. Ska se om jag kan få tag på en snyggare tank, om nån har nån liggandes så är jag intresserad.

Så såg den ut då jag köpte den.
aeo4rc4.jpg

Bakramen var redan kapad :tummenupp
ZcyKLZT.jpg

Lyckades skaka liv i en gammal svets farsan fynda i en container för tio år sen, rätt så värdelös och jag är bara bra på pinne men fick till det här iallafall :gnissla
RJ9qwCC.jpg

Inhandla en bock på jula för att kunna böja röret som ska gå imellan
Blev platta asfula bockar först men sen hämta jag en påse sand på stranden och fyllde det med då blev det 100% bättre.
mZyWJvQ.jpg

På plats
dlTUKtB.jpg

Tänkte att jag skulle göra ett lite halv unikt bakparti. Blev sådär, får se hur det blir i slutändan.
Så där tänkte jag dra rören, köpte ett rör idag ska modda om bocken imorgon så det går att bocka tunnväggiga rör.
szKIIFs.jpg

Tvungen att sänka den rätt duktigt för att den inte ska luta bakåt, ska försöka korta gaffeln i helgen ingen aning hur man gör så får läsa på lite :3freak
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ser bra ut än så länge. Lite samma stuk som jag försökt få på mitt projekt. Har precis fått min körklar och ska avvakta med att bygga vidare tills i vinter, då är tanken att riva ner och göra allt lite snyggare och fixa lack och sådant.

Har varit lite dålig på att uppdatera min tråd, men kika gärna igenom den om du har lust.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260597-Bonzos-Nostagitripp&highlight=
 

lewis

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
00 Husqvarna sm 610
Ser bra ut än så länge. Lite samma stuk som jag försökt få på mitt projekt. Har precis fått min körklar och ska avvakta med att bygga vidare tills i vinter, då är tanken att riva ner och göra allt lite snyggare och fixa lack och sådant.

Har varit lite dålig på att uppdatera min tråd, men kika gärna igenom den om du har lust.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260597-Bonzos-Nostagitripp&highlight=

Aha coolt bygge, hade en kawasaki på g förut lite bättre linjer på den ramen tycker jag. Moddade om bocken i går och försökte bocka avgas röret men det var omöjligt fattar inte hur snubben på youtube lycades.

Fick med ett litet led bakljus ifrån biltema då jag köpte hojen, står att det är e-märkt men glaset är genomskinligt, går det bra på besiktningen eller? måste det inte vara en röd reflex bak som på bilar? Måste blinkers glasen vara orangea?
 
Last edited:

lewis

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
00 Husqvarna sm 610
Nu är gaffeln kortad gick assmidigt. Kanske får korta den lite mer sen får se hur det ser ut med clip on styret jag vänta på.

Tillverkade en distans
Iu90OAa.jpg


Kapad fjäder
FcsU5f1.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top