Återfall !

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
En del av er kanske minns mig, bikerwoman/sporthojsfarmor? Jag är numera med hoj igen efter tre års uppehåll. Lade av att köra hoj för 3 år sedan,mycket pga att jag fullständigt tappade sugen då massor av vänner dog, den sista var Nilax, en mycket kär och saknad vän.
Dock har jag varje vår känt ett enormt sug efter farten och glädjen i hojkörningen och nu har jag skaffat mig en snäll liten Ducati monster 620 istället för de många tusenkubikssporthojar jag tidigare har ägt. Den är faktiskt riktigt ok att köra med ett fint muller och bra vrid.
Det känns en aningen ringrostigt när det gäller farten, men för övrigt känns det väldigt hemtamt igen att sitta på en hoj, jag har ju trots allt kört en 15000 mil i mina dagar.
Bor numera i Norrtälje kommun, är det någon i trakterna som vill att jag ska visa riktigt mysiga hojvägar här så är det bara att hojta. Jag har kajkat runt med bil i 4 år som distriktsköterska på varenda liten kurvig väg i hela kommunen :tummenupp
 
Last edited:

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Skulle varit en dag tidigare, jag och jp åkte runt vilse där uppe i ett par timmar idag! :hihi
var väll inte riktigt vilse men väldigt osäkra på vägarna, tur att jp är bättre än mig på att komma ihåg sträckor man kört förut :)
Och självklart välkommen tillbaka!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Skulle varit en dag tidigare, jag och jp åkte runt vilse där uppe i ett par timmar idag! :hihi
var väll inte riktigt vilse men väldigt osäkra på vägarna, tur att jp är bättre än mig på att komma ihåg sträckor man kört förut :)
Och självklart välkommen tillbaka!

hear hear, vi var som Dum & Dummare uppe i Norrtälje och Väddö idag även om jag tror vi hittade helt rätt till slut, haha. Kan absolut tänka mig pro-guidning där uppe i trakterna!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Om du känner till bra fik utmed vägarna där uppe också får du gärna skriva ett inlägg i hojfika-tråden, det verkar vara en rejäl bristvara där uppe.
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Kanon jag kommer att jarka runt där uppe efter nästa vecka. Hakar gärna på då :):)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Välkommen tillbaka, och en bra guide på norrsidan behövs alltid, för vägar finns ju bara man hittar dom. Är väldigt lätt att annars "bara" köra södersvängar när man bor på den sidan.

/U
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Tackar:tummenupp Ja, det är inte helt lätt att hitta i norra delen av Roslagen, men oj så mycket kurviga vägar det finns :)
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Välkommen tillbaka, och en bra guide på norrsidan behövs alltid, för vägar finns ju bara man hittar dom. Är väldigt lätt att annars "bara" köra södersvängar när man bor på den sidan.

/U

Tackar, ja jag minns herrn i diket från en av våra onsdagskörningar, där jag ständigt fick leka sjukvårdare... men vi två har ju överlevt mot alla odds ännu så länge ;-)
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Kanon jag kommer att jarka runt där uppe efter nästa vecka. Hakar gärna på då :):)

Absolut, det är bara att hojta till, dock får det bli på kvällstid, för jag jobbar på dagarna, ingen semester här inte!

Dessutom är jag rejält ringrostig numera så det blir inget snabbtempo som förr i tiden....
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tackar, ja jag minns herrn i diket från en av våra onsdagskörningar, där jag ständigt fick leka sjukvårdare... men vi två har ju överlevt mot alla odds ännu så länge ;-)

Leka vet jag inte om du gjorde, snarare obetald arbetstid :) Däremot så var det säkert tröttsamt med alla (inklusive undertecknad) som inte kunde hålla sig på vägen. Vi har alla dig att tacka för snabba insatser. Just den här rundan du nämner blev ju ett slags inofficiellt rekord i avåkningar.
/U
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Absolut, det är bara att hojta till, dock får det bli på kvällstid, för jag jobbar på dagarna, ingen semester här inte!

Dessutom är jag rejält ringrostig numera så det blir inget snabbtempo som förr i tiden....

Passar perfekt. :) Jag håller på att måla om husen på dagarna.:död
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Absolut, det är bara att hojta till, dock får det bli på kvällstid, för jag jobbar på dagarna, ingen semester här inte!

Dessutom är jag rejält ringrostig numera så det blir inget snabbtempo som förr i tiden....

Passar perfekt. :) Jag håller på att måla om husen på dagarna.:död
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Välkommen upp på båge igen, ja det är hårt att förlora vänner.
Wizz
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hej! Kul att höra att du är tillbaka :) Får ta en sväng någon dag.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top