Försäkring till ktm 690 smc/duke 13-14

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
funderar på att byta hoj så vill höra med er som har en ktm 690 smc eller duke årsmodell 13 eller 14, vad ni betalar i försäkring?

jag är 27 år och bor centralt i örebro, folksam som var billigast till min 530 vill ha 1799kr/månad, låter ju helt sinnessjukt eller kan det stämma? :O
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Smcr -13, 30 bast bor i sthlm o har Helförs. trygghansa med av/på ställningsbar 8000kr/år.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Kolla med bilsport mc, hade de innan. Billiga oxå. Behövs igentligen bara halv då plasten är billig till dessa
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Kolla med bilsport mc, hade de innan. Billiga oxå. Behövs igentligen bara halv då plasten är billig till dessa

bilsport o mc ville ha 15-16 000/år, man måste vara 30+ samt haft körkortet i 5 år lr någe för att det ska löna sig hos dom som ja fattat det.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ktm 's stora misstag var att inte förse dom med elektronisk startspärr. Det hade nästan raderat ut alla stjäl och busköra stölder.
 
Last edited:

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
då borde ju försäkringsbolaget ge mig rabatt om ja kopplar in en själv :D

inget mer som har en av dessa hojar som kan dela med sig av va ni betalar i försäkring?
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Försäkringsbolagen sätter nog så hög premie just pga att du är under 30 och ska köpa en bushoj, dvs i deras ögon kommer du enbart åka på ett hjul och krasha hejvilt, och har dom fel? :hihi
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
hahaha nja kanske inte helt fel men planerar inte att krascha :yoparty
ska nog ringa runt någon dag o se om de går att hitta en vettig försäkring, menar 8000 är väl ok som himself skrev att han hade, dock 3 år yngre men bor å andra sidan i en luite mindre stad än sthlm så man kan ju hoppas :gnissla
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
När jag kollar på min själv och en sporthoj så är länsförsäkringar billigast med deras smart alternativ, men då krävs inlåst utrymme och full skyddsutrustning, kanske inte så jävla bekvämt jämt, annars kanske kolla något annat märke på motorcykel då KTM är så snuskigt stöldbegärliga att dom får mångdubbel försäkring mot alla andra.

Men kanske bara KTM som gör roliga motarder?

Edit: dom vill inte ge pris på en enda av KTM´s cyklar jag testat med, för lätta att stjäla är min gissning .....
 
Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Motarderna har kommit upp i premierna ganska ordentligt, jag har märkt stor skillnad iaf. Alla krascher + stölder antagligen?
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Motarderna har kommit upp i premierna ganska ordentligt, jag har märkt stor skillnad iaf. Alla krascher + stölder antagligen?

jo antar att det stämmer.

har inte så stor koll på hojar liknande ktm 690 duke, men har gluttat lite på yamaha MT-07 samt MT-09.
körde en av yamahas på risk2an och va riktigt skön men va lite för klen med 70hk och 200 kg, vet dock inte vilken det var.
tipsa om ni känner till någon rolig hoj att köra inne i staden :yoparty
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Det är så jäkla trist att dom är så dyra i försäkring. Speciellt när man bor i sthlm och inte har tillgång till garage.

Husqvarna kommer ju ut med en supermotard nästa år, med 690-motorn. Kanske kan bli billigare, ev jämna ut kostnaderna så KTM sjunker lite.


BMW Xmoto kan vara en kompromiss till 690, eller som jag gör: en vässad DRZ400SM. 3400/kr året för helförsäkring :crash
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top