Min premiär som RR förare på SO

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Min lilla racerapport från min premiär som tävlingsförare:

Först vill jag tacka några:

BC, sjukt bra att ha dig som stöd/mentor med allt från däcksval till fjädringsinställningar och bromspunkter
Bactor, Pelle och Mats för att ni hjälpte mig med råd/tips och däckbyten
Macke, för att du hade så många fina verktyg när jag tappade hojen i depån (...) och att du alltid är så positiv
Uffe, min styvfar som lappade ihop hojen efter att jag tappat den.
Rickard på Grevens, man blir alltid glad när man snackat med dig.
Mojja, Fritte å alla ni andra som hjälpt till och kommit med positiv energi.
Mozz, härlig knäppis du är! Tack för dina grymma tips om hur jag skulle tänka, du vet om att köra om framförvarande bakdäck samt inte kolla hur många varv det är kvar:)
Ragnar på Funbike i Västerås, tack för ALL hjälp och support, du är grym!

Och ett stort ursäkta till dig Gustav, det var inte min mening att KÖRA ÖVER dig. Men det är väl en annan person som skall be om mest ursäkt för att du låg där du låg.

Nåväl, en kort sammanfattning är:
1. Jag är inte skitbäst på att kvala
2. Jag är nog rätt duktig när det gäller race craft
3. En KTM 990 SMR är skitbra att starta med, i de två sista racen var jag startsnabbast i de tre starterna jag var med om. Vi käkade sporthojar du och jag, min lilla tjockis:kär

Jag har haft fantastiskt kul, jag har vurpat, jag har tappat hojen och jag har gasat som satan!
Jag har också insett att min framgaffel nog inte var dimensionerad för detta tempo. KTM rekommenderade 3 varvs förspänning på fjädern i sport läget och tio klick på kompressionen i samma läge. Idag körde jag på 1 varv och 2 klick och ändå så bottnar gaffeln...

Men hallå, farbror Björn slutade 4:a i dagens långlopp!!!
Jag var totalt slut en bit in på racet, fingrarna domnade, underarmarna pumpade satan, men jag tänkte på vad Mozz sade: ta sikte på närmaste bakhjul och kör om det där jävla bakhjulet å kolla inte hur många varv det är kvar! Men till slut undrade jag: - när tar det här jävla loppet slut? Då såg jag att Hubbe slagit av på tempot en bit fram å räckte näven i luften, sen kollade jag bakåt var mitt närmaste hot var och såg att det var helt lungt. Tänkte, nu är det dags för show. Wheeeelade på kortrakan, uiiiiiilade även på start och mål, vilket då fick Peter Linden att kalla min hoj för "hackspettshojen":banana. För säkerhets skull så uiiiiilade jag någta gånger till efter målgång:crash

Hoppas ni hade det kul, för jag hade det alldeles fantastiskt kul!

Så här såg jag ut efter målgång:va

View attachment 409391

Sicket jäkla euforiskt adrenalinrus!

Lägger upp bilder senare då iPhååånen och SH inte gillart...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top