Bandag 24 Aug Falkenberg vilken grupp ska man välja?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Problemet är inte att reglementet skulle halta på ngt vis, problemet är att många andra bandagsfixare såsom t ex rejsputte ab, sydskånes osv osv har börjat tillåta oreggade hojar i sk gatgrupper och nu vill dom att falkenberg också skall börja tillåta det med hänvisning till att försäkringen ändå inte täcker om man skulle skrota vilket iofs sig är korrekt men jag tycker ändå att reglerna är bra och tydliga sen kan man som sagt ha sina åsikter om dem. I Falkenberg är det en förening som anordnar en bandag och inte "rejsputte AB" det är nog den största skillnaden vilket en del verkar ha svårt att förstå. Jag tror ändå att det kommet att dyka upp en hel del folk bara vädret blir med oss:tummenupp
Det handlar inte bara om oförsäkrade hojar. Det handlar om hojar som är försäkrade hos bolag som har deklarerat att deras trafikförsäkring inte gäller. I slutändan handlar det om klubbar skall arrangera bandagar eller överlåta arrangemanget på något rejsputte ab. Skall klubbarna kunna fortsätta arrangera, då måste svemo stötta klubbarna med försäkringsskydd för alla deltagare. Om man löser det, då slipper vi att se lösningar olika motorklubbar agerar bemanningsbolag åt olika rejsputte ab.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det handlar inte bara om oförsäkrade hojar. Det handlar om hojar som är försäkrade hos bolag som har deklarerat att deras trafikförsäkring inte gäller. I slutändan handlar det om klubbar skall arrangera bandagar eller överlåta arrangemanget på något rejsputte ab. Skall klubbarna kunna fortsätta arrangera, då måste svemo stötta klubbarna med försäkringsskydd för alla deltagare. Om man löser det, då slipper vi att se lösningar olika motorklubbar agerar bemanningsbolag åt olika rejsputte ab.


Det handlar bara om att en förening arrangerar en bandag och du kommer dit på helt frivillig basis och kör, du vet förutsättningarna dvs att ditt försäkringsbolag har talat om för dig att din försäkring inte gäller etc etc då är det upp till dig som enskild att ta det beslutet, allt kan hända på banan, du skrotar hojen, du skrotar samtidigt som du bryter en lem osv. Gillar du inte spelreglerna, då är det till att stanna hemma. Dessa bandagar får vi väl se som en liten bonus, det är liksom ingen som tvingar fmk att hålla med lite bankörning typ. Dom har sina regler, bara att rätta sig efter dom eller stanna hemma, eller köra med "rejsputte ab" som tillåter vad som helst på sina arrangemang bara folk kommer.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Personligen tycker jag att det är trist att falkenberg har krav på licens. Jag har inte tagit ut min licens detta året då jag tappade suget för att tävla och lösa ut den för en bandag blir dyrt.. Håller tummarna för att de ska släppa på det kravet :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Personligen tycker jag att det är trist att falkenberg har krav på licens. Jag har inte tagit ut min licens detta året då jag tappade suget för att tävla och lösa ut den för en bandag blir dyrt.. Håller tummarna för att de ska släppa på det kravet :)
I ditt fall kanske engångslicens kan vara lösningen.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Personligen tycker jag att det är trist att falkenberg har krav på licens. Jag har inte tagit ut min licens detta året då jag tappade suget för att tävla och lösa ut den för en bandag blir dyrt.. Håller tummarna för att de ska släppa på det kravet :)

Vad kostar en engångslicens? 500:-? Kan ju nästan vara värt det om det inte kostar mer:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det handlar bara om att en förening arrangerar en bandag och du kommer dit på helt frivillig basis och kör, du vet förutsättningarna dvs att ditt försäkringsbolag har talat om för dig att din försäkring inte gäller etc etc då är det upp till dig som enskild att ta det beslutet, allt kan hända på banan, du skrotar hojen, du skrotar samtidigt som du bryter en lem osv. Gillar du inte spelreglerna, då är det till att stanna hemma. Dessa bandagar får vi väl se som en liten bonus, det är liksom ingen som tvingar fmk att hålla med lite bankörning typ. Dom har sina regler, bara att rätta sig efter dom eller stanna hemma, eller köra med "rejsputte ab" som tillåter vad som helst på sina arrangemang bara folk kommer.

Check!

- - - Updated - - -

I ditt fall kanske engångslicens kan vara lösningen.

Såklart!!!! Vet inte hur man löser den men SÅKLART ska du göra det!!!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Här ställs inget in. Nu har jag anmält mig+tecknat medlemskap i FMK.

Now, vem är ansvarig för vädret?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vänta inte för länge bara, om det blir för få anmälda blir det inget, utan då ställer vi in!

Ge mig till efter helgen, måste ha en säkrare väderprognos då jag varken har däck för blött eller gillar att köra i regn:gnissla
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Vad är det för sätt att vänta in väderprognoser odyl?

Arrangören står i vilket fall med banhyra,inhyrd personal, Ambulans, Resurser o.s.v

Visst är det roligare att köra i torrt men ska man orka rodda bandagar så får vi som kör se mer än till väderprognose...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad är det för sätt att vänta in väderprognoser odyl?

Arrangören står i vilket fall med banhyra,inhyrd personal, Ambulans, Resurser o.s.v

Visst är det roligare att köra i torrt men ska man orka rodda bandagar så får vi som kör se mer än till väderprognose...

Falken står inte å faller med en inställd bandag den 24:e jag kör inte i regn har aldrrig gjort och kommer aldrig att köra i regn SÄRSKILT inte nu efter ett uppehåll på fyra år:fakta jag avvaktar en en väderprognos, säger den torrt den 24:e kör jag annars inte!

Och falken står inte med banhyra utan endast uteblivna intäkter då dom äger banan till 100% men det visste du väl redan, plus att de "inhyrda" är sådana som ställer upp när de kan vilken vi givetvis är tacksamma för samt att falken äger sina egna ambulanser.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
FMK har små utgifter genom att alla funktionärer arbetar ideelt på tävlingar träningar och bandagar.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Och därför ska man solskensboka istället för att ställa upp på dessa idellt arbetande killarna och tjejerna så att FMK kanske får en slant över och kan bjuda till lite extra och visa sin uppkattning till dessa?

Låter mest som JAG JAG JAG JAG ska bara ha, Att det sedan finns folk som ställer upp varken det regnar eller solen skiner spelar ingen roll bara JAG får det optimalt :(

Sedan är ju priset satt löjligt lågt för denna dag, Köra på en SVEMO godkänd bana för 800 bagis under en högsommar dag och desutom på en SÖN är ju näst intill gratis.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Och därför ska man solskensboka istället för att ställa upp på dessa idellt arbetande killarna och tjejerna så att FMK kanske får en slant över och kan bjuda till lite extra och visa sin uppkattning till dessa?

Låter mest som JAG JAG JAG JAG ska bara ha, Att det sedan finns folk som ställer upp varken det regnar eller solen skiner spelar ingen roll bara JAG får det optimalt :(

Sedan är ju priset satt löjligt lågt för denna dag, Köra på en SVEMO godkänd bana för 800 bagis under en högsommar dag och desutom på en SÖN är ju näst intill gratis.

Klart att det är billigt men beslutet att ha en bandag har väl ändå tagits av fmk! Ska man tvinga dit folk? Håller med om att priset är väldigt fördelaktigt men jag pratar bara för egen del och jag repeterar har aldrig kört i regn och kommet inte att göra det nu heller, inte ens om falken halverar priset däremot hoppas jag på bra väder och att det dyker upp massor av människor:)

Moss: skulle det vara så illa att jag inte kommer att köra skulle jag kunna tänka mig att ställa upp som flaggvakt om det saknas:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och därför ska man solskensboka istället för att ställa upp på dessa idellt arbetande killarna och tjejerna så att FMK kanske får en slant över och kan bjuda till lite extra och visa sin uppkattning till dessa?

Låter mest som JAG JAG JAG JAG ska bara ha, Att det sedan finns folk som ställer upp varken det regnar eller solen skiner spelar ingen roll bara JAG får det optimalt :(

Sedan är ju priset satt löjligt lågt för denna dag, Köra på en SVEMO godkänd bana för 800 bagis under en högsommar dag och desutom på en SÖN är ju näst intill gratis.

Till nästa gång kanske man ska ha 800 kr förbokat och 1600 kr om man solskensbokar!:)

Solskensboka, KUL ord, kommer säker med i Akademiens Ordlista om några år!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top