Sjukskriven och halt 10 veckor vad göra?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag som kunde haft adhd som andra man har krossat knät så är sjukskriven i minst 2 månader hur ska jag överleva.

Utan skadan skulle jag ha et hyffsat fysiskt jobb och välbetalt jobb som dock är under stimulerande för hjärnan..
Packat upp och gjort i ordning i vårt ny köpta hus.
Tränat inför tough viking.
Mönstrat bara för skoj.
tränat inför ggn.
etc etc life is your ouster lixom!

Men nu ligger jag här i ett kvavt rum med en stinkande snark gubbe under helikopterplattan på ks, dem har kommit igång med natt grävandet igen hör jag... tar mig en kvart att komma till muggen ur sängen, fem minuter att komma på vart jag kan ha mitt raklångbultade ben (är 192 så svaret är oftast inte alls)

Efterlyser speciellt dig, du den jävligt viktiga i grå bil som behövde min fil också, hur tänkte du jag skulle göra när du inte klara att svänga med kaffekoppen i knät facebookandes?


Nog gnällt de har gått fem dagar varav de sista 12h är utan morfin. Jag är redan rejält understimulerad. Jag har insett att jag bör fixa papper jag varit slapp med terrorisera div myndigheter och liknande som man gärna prioriterar bort när man kan röra sig. när jag väl får sjukgymnasta så kommer jag göra det slaviskt såklart men just nu jar jag 14 stift i 4 frakturer i händer knän och fötter..

Vad för "äventyrligt" och "spänande" kan jag göra? jag kommer bli hemsk för min sambo av de här :(
 
Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Så den som trängde upp dig stannade inte ??
Och ingen som såg vad som hände ?? och tog nått Bilnummer?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag har hört talas om böcker, påstås innehålla bokstäver ordrnade i en viss ordning.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jobba på att få till ett respektabelt morfinberoende, bli datanörd, vattna blommorna, lek hemmakarl o laga mat tills hon kommer hem från jobbet, skaffa en radiostyrd pryl du måste bygga ihop själv innan du kan leka.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Få dina papper och ditt ärende i ordning...men lägg bara en begränsad tid på det varje dag. Man riskerar att bli lite bäng i roten annars. Skitjobbigt om man inte har styr på det från början.

/Benghi Wrothen
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Har provat det där också efter en avsliten sena i foten. Operation, 10 veckor i gips och stränga order att inte stödja någonting alls på foten. Jag löste tristessen genom att glo på tv, käka godis och gå upp typ 15 kilo i vikt.

Mina tips är dock att gör det du kan göra därhemma, se till att komma ut lite varje dag även om det bara är till balkongen eller närmsta bänk utanför huset. Ta med en bok eller morgontidningen ut. Så kan man spendera någon timme ute iallafall.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Läs in dig på något du är intresserad av. Och se till att komma ut lite här och där.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade samma, typ. Men rullstol i två månader då även axeln skrotades.

Film, Internet och polare var räddningen.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Så den som trängde upp dig stannade inte ??
Och ingen som såg vad som hände ?? och tog nått Bilnummer?
Ja väjde så blev ingen kollison mellan oss men de gjorde att jag inte klarade min sväng utan kolliderade med barriären så tomten åkte vidare och förnekar nog för sig själv att hans facebookande nästan dödade mig... Har inte hört med polisen än ska göra det idag!

Jobba på att få till ett respektabelt morfinberoende, bli datanörd, vattna blommorna, lek hemmakarl o laga mat tills hon kommer hem från jobbet, skaffa en radiostyrd pryl du måste bygga ihop själv innan du kan leka.
Resptektabelt och beroende går inte ihop enligt mig. har inte så ont så håller då på rekomenderat och går neråt.
Jag tycker de är kul att laga mat, specielt åt andra så de gör jag gärna. Radiostyrt va en grym ide! Precis den delen jag behöver jobba på, när jag inte klarar att sitta still längre men då e ju radio styrt klockrent!
Lägg pussel.

33600 bitar borde räcka ett tag. 100 bitar per dag i 11 månader...
http://www.pusselbutiken.se/pussel/educa-wild-life-33600
Jag är tyvärr nyansblind och de där pusslen är typ ända gången jag märker det he he

Läs en bok eller två...
lär jag göra, för de gör jag annars också men de är mest tips på aktivare aktiviteter jag behöver.

Få dina papper och ditt ärende i ordning...men lägg bara en begränsad tid på det varje dag. Man riskerar att bli lite bäng i roten annars. Skitjobbigt om man inte har styr på det från början.

/Benghi Wrothen
True shit men man har jävligt mycket tid att vara jobbig när dem inte gör vad dem ska ;)

http://www.avigsidan.com/avigsidan/om_sarskrivn.html

Här har du lite att döda tid med, ta till dig av innehållet så blir det bra:tummenupp
Haha point taken tror dock att min smartphone gör det ytligare lite värre med sin helbenga autocorrekt (hade en i fickan i kraschen och den har varit jobbig sen dess)

Har provat det där också efter en avsliten sena i foten. Operation, 10 veckor i gips och stränga order att inte stödja någonting alls på foten. Jag löste tristessen genom att glo på tv, käka godis och gå upp typ 15 kilo i vikt.

Mina tips är dock att gör det du kan göra därhemma, se till att komma ut lite varje dag även om det bara är till balkongen eller närmsta bänk utanför huset. Ta med en bok eller morgontidningen ut. Så kan man spendera någon timme ute iallafall.
mm de e lite de jag är rädd för att kopiera hehe. Första veckan kommer nog gå åt till försöka få rutiner och lära mig handetera krycka och stelt ben men sen tror jag också de är viktigt att komma ut. jag har ju sån tur att jag har altan, stor gräsmatta och 300 meter till stranden. så har ju förutsättningarna iaf!

Läs in dig på något du är intresserad av. Och se till att komma ut lite här och där.
mm ska försöka göra nån restkurs jag har kvar för att kunna läsa vidare sen om jag vill.

Hade samma, typ. Men rullstol i två månader då även axeln skrotades.

Film, Internet och polare var räddningen.

Jag blev sjukt glad när jag hörde att jag slapp rullstol! nu får jag plats i huset, bilen å överallt så mad respect för dem som klarar ett liv i rullstol!


Nice dit får jag ta mig och titta!
Mer morfin, mycket morfin. Öka dosen efterhand som du utvecklar tolerens :fyllisar

Nej jag har sett på för nära håll vad droger gör med folk så håller mig så nära noll jag kan utan att ha för ont..
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Kolla igenom tvserier, spela, plugga nått, stör alla dina nätpolare, ta hand om allt som du skjutit upp.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Först och främst så ska du kurera dej.

Sen kan du mailbomba Trafikverket varje dag med frågor som.

1.Deras syn på problemet med att lastbilar med grus/sten/sand, tappar delar av sin last i kurvor,rondeller och korsningar.

2. Om dom inte borde starta en kampanj för täta tanklock, då det ligger bränslespill överallt.

3. Om snabelbilslagningar av vägarna samt kantförstärkningar med grus utan bindemedel, överensstämmer med deras nollvision
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top