TJOHO, vilket race!!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
”Och Mossberg har på bara tre varv hämtat in 300 meter på Marcus Mellgren och Niklas Svensson på 9:eek:nde och 10:eek:nde plats, och nu när de går in i depå kurvan har Mossberg bara 20 meter fram till Mellgren! Och med tre varv kvar får Mossberg till en FIN utgång, är så nära bankanten att det ryker från gruset bredvid banan, och han ser rent ut av att ha slagläge! Han går upp till höger om Mellgren... och ser ut att försöka ta båda två i samma inbromsning, de är tre förare på en femöring ner mot Trösen, i en inbromsning från 220 km/h ner till 70! Kan Mossberg få hejd på skrotet i tid, det kan väl aldrig gå… JO, DET GÅR, Mossberg inte bara klarar kurvan utan kommer även ut först! Lysande!!!

Jag är inte säker på att det lät så i speakertornet i söndagens 18 varv långa race på Gelleråsen i Karlskoga, men det KAN har gjort det, och det BORDE ha gjort det, för jag var tammefan lysande!!!! Hade inte riktigt hittat kraften på kvalet och stod 15:e av 24 på griden, vilket inte var optimalt. Starten gick inte heller så där kalasigt som den brukar, men kom igenom första kurvan ok i alla fall. Sedan var jag helt lysande, drog norrmannen Theng på ett omöjligt ställe, och kom även om Aurore Milton till slut. Men det tog tid och beslutsamhet, jeklar vilken fart hon och hennes hoj har på rakorna!!!
Sen låg ju då Marcus och Niklas lååååååångt där framme, och jag körde och körde. Och körde. Och körde. Och plötsligt tyckte jag att jag började ta in!!! Mindes Helge Spjeldnes goda råd ”Kör om han, det är din eneste uppgave, KÖR OM HAN!!!! Så jag siktade på att ”Köra om han!!!”. Och lyckades! Kom 9:a!!!!!! Nytt personbästa blev det också vilket är riktigt bra i värmen. Sååååååååååååååååååååååååå nöjd och stolt!!!

För det hade inte alls kunnat bli så! Lördagen bjöd nämligen på ömsom vin, ömsom vatten. Kvalade fint, 13:e plats med varvtid nedåt mitt personbästa. Detta var HELT ok då det var riktigt varmt, bortåt 30 grader. Sedan drog jag som en biltjuv i starten och var 8:a ut på första varvet. Livet lekte och norrmannen Theng framför mig körde ju såååå lusigt! Så in i depåkurvan positionerade mig för att röka honom på långrakan, när framhjulet plötsligt tappade fästet och jag stupade. Neeeeeeeeeeeeeeej!!!! Slog mig inte det minsta men hojen var sned! Och två timmar till nästa race!!!!
Det blev ett tokmek som inte hade gått utan Samuel Wikberger, vän och konkurrent i klassen, som kom och hjälpte till när inget stämde. Tillsammans fick vi klart hojen 20 minuter innan race två. TACK! Kort provkörning i depån och allt kändes bra. Tyvärr angav placering i race 1 startordningen i race 2, så jag fick starta sist! Men min vana trogen kom jag iväg bra och efter att ha rejsat väl körde jag upp mig MÅNGA placeringar och kom 12:a. Jättenöjd. Men ändå sur eftersom jag BORDE varit typ 7:a och 8:a i lördagens två heat, inte vurpa och 12:a….

Men, totalt sett nöjd; kvalade ok, visade BRA racecraft och kunde komma tillbaka efter en ”oförklarlig” vurpa = NÖJD!!!:):):)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det räckte med att jag läste rubriken så förstod jag vem som skrivit den. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top