Backspeglar K7-K8

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Snabb fråga, hittar inget när jag söker. Hur är blinkers kopplade till backspeglarna på gsxr 1000 07 och framåt? Tänkte avlägsna och undrar bara om jag måste kapa och isolera med en sockerbit lr liknande eller om det sitter nån snabbkoppling längre ner. Någon som har koll?
Med vänlig hälsning/ Mackan
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Det sitter snabbkopplingar orginal!
Kablarna ligger dragna mellan kåpstaget och frontkåpan, de går ner från varje spegel och själva snabbkopplingerna har jag för mig ligger gömda bakom/under instrumenteringen/framlyktan. Börja med att ta lös en spegel så kommer du se kabeln som försvinner ner bakom frontkåpan. Lossa även på kåpglasskruvarna och eventuellt instrumenteringen så kommer du kunna börja leta dig fram till allt sen. Du kan sen välja att dra om dessa kablar så de ligger mer lättåtkomligt för på-/avmontering.
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Det sitter snabbkopplingar orginal!
Kablarna ligger dragna mellan kåpstaget och frontkåpan, de går ner från varje spegel och själva snabbkopplingerna har jag för mig ligger gömda bakom/under instrumenteringen/framlyktan. Börja med att ta lös en spegel så kommer du se kabeln som försvinner ner bakom frontkåpan. Lossa även på kåpglasskruvarna och eventuellt instrumenteringen så kommer du kunna börja leta dig fram till allt sen. Du kan sen välja att dra om dessa kablar så de ligger mer lättåtkomligt för på-/avmontering.
Ok tack som fan! Ska lossa och börja följa:tummenupp
 

Den Ödmjuke

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Hägersten
Hoj
Busa 03
Hej
Vad ska du göra med med OEM backspeglarna du tar bort? Jag är på jakt eget ett par hela & fräscha. PM a om du säljer dom.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top