Tips på bra fästen för mobiltelefon?

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Tjo

Har kollat runt lite på fästen för mobiltelefonen, kan vara trevligt att ha den lätt tillgänglig då man är vilse, samt att man kan ha den laddad osv. Visst kan man ha den i tankväskan men det är ju inte alltid den är med.

Nån som har tips på ett bra fäste som funkar bra? Ska man ha sugpropp eller skruv osv? Det vibrerar ju rätt bra på vissa varv jämfört med tex bilen.

mvh
/T
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Är din mobil för tunn så är det 2 delat under locket där. Kan antingen ha sladd o plånbok under locket, eller som jag, laddar en disk svamp så den bygger upp och jag kan använda touch igenom plasten
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag var oxå intresserad av denna biltema saken. kollade på den sist men gick hem med lite andra saker istället (ej mc relaterat, mest puts o vax).

Jag var lite osäker på Regnsäkerheten. tänkte nämligen ha mobilen som gps. den slukade "bara" 20% batteri sist på hög skärmstryka vid 1 timmes användning (gps) så de är ju inte så illa tycker jag.

Som alltid så spårar mina texter ut och jag skriver för mycket. det jag vill komma fram till är:
Vet någon hur bra regnskyddet är eller måste de kompletteras? :confused: :tummenupp
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag var oxå intresserad av denna biltema saken. kollade på den sist men gick hem med lite andra saker istället (ej mc relaterat, mest puts o vax).

Jag var lite osäker på Regnsäkerheten. tänkte nämligen ha mobilen som gps. den slukade "bara" 20% batteri sist på hög skärmstryka vid 1 timmes användning (gps) så de är ju inte så illa tycker jag.

Som alltid så spårar mina texter ut och jag skriver för mycket. det jag vill komma fram till är:
Vet någon hur bra regnskyddet är eller måste de kompletteras? :confused: :tummenupp

Så, inköpt men inte monterad ännu, det blev lite USB laddare o extra sladdar också samt kardborre till sladdarna.

Avseende rengtätheten så borde det hålla ute det värsta. Nu har jag bara vattentäta mobiler då jag är en klant som tappar såna saker i vattenpölar osv hela tiden men jag skulle tro att det ger hyffsat bra skydd, iaf om det inte spöar ner alltför mycket.

Man kränger på en extra "huva" ovanpå så det blir två plastlager emellan.

För en hundring så kan det kanske vara värt att testa?

//T
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Så, inköpt men inte monterad ännu, det blev lite USB laddare o extra sladdar också samt kardborre till sladdarna.

Avseende rengtätheten så borde det hålla ute det värsta. Nu har jag bara vattentäta mobiler då jag är en klant som tappar såna saker i vattenpölar osv hela tiden men jag skulle tro att det ger hyffsat bra skydd, iaf om det inte spöar ner alltför mycket.

Man kränger på en extra "huva" ovanpå så det blir två plastlager emellan.

För en hundring så kan det kanske vara värt att testa?

//T

som du säger, för en hundring så är det inte så illa. jag skall nog köpa en o testa om den håller regntätt genom att stoppa den med papper o ut o köra en riktig skit dag med massor av regn o se om de blir blött eller ej. visst fuktigt kan de ju bli i verkligheten men de kan vara värt o kolla om de läcker tycker jag :) aja får återkomma när allt e klart ! :)
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
som du säger, för en hundring så är det inte så illa. jag skall nog köpa en o testa om den håller regntätt genom att stoppa den med papper o ut o köra en riktig skit dag med massor av regn o se om de blir blött eller ej. visst fuktigt kan de ju bli i verkligheten men de kan vara värt o kolla om de läcker tycker jag :) aja får återkomma när allt e klart ! :)

Var ute regnet precis nu (snorhalt på vissa ställen och det var blött kan jag säga). Det kommer inte så mycket på den om den sitter bakom kåpan. Jag tror den håller för ett ösregn eller två så den är nog riktigt prisvärd. Lätt att montera i och med att det är kardborre.

Nu måste jag putsa fälgarna igen. Badade hojen idag i rengöring och vax så den glänste som en diamant... det gör den inte längre .. :huvet

//T
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
http://www.ebay.com/itm/Biker-Set-M...=DE_Handy_PDA_Halterungen&hash=item4862c24409

Jag införskaffade den här tyska kvalitetsprodukten för någon månad sen och är supernöjd. Vattentät, justerbart djup beroende på tjocklek på telefon, liten sol/stänk-skärm för att förhindra att det blir onödigt blött på plastfilmen om man saknar skärm på hojen och ett superrejält snäpp- och skruvfäste som gör att den sitter som berget. Går även att ta loss själva telefonhållardelen från styrfästet om man inte vill ta ur telefonen när man ska lämna hojen.
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Vill man ha något billigt som ändå funkar (kanske inte på sporthojsstyren dock) så rekommenderar jag att köpa denna hållare från ebay: länk.
Värt att notera är att den inte passade i mitten av fatbar styret på min XT660 (ca 29 mm diameter på styret) utan fick sätta den lite längre mot kanten vilket funkar skitbra ändå. Nackdelen är att fraktiden är rätt lång.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Till min nästa mobil ska jag göra en hållare i aluminium i CNC-fräsen. Nu vill jag inte bli överröst av PM men ber du snällt jag jag nog fixa en till dig med. ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en X-Grip ram mount för mobilen, funkar bra men något skydd för väder ger det inte alls. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top