Stöldförsök, hur får jag nu upp styrlåset?

O.Bolin

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Huddinge
Hoj
-04, Suzuki, Gsx-r
Hej.
Hade stöldförsök på min Gsxr-600 -04 igår och kommer ej in med nyckel. :mad: :huvet
Har bankörning om en vecka och behöver kunna starta hojen och låsa upp styrlåset innan dess.
Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga? :Bugar

Efter att jag kört så lämnar jag över stafettpinnen till försäkringsbolaget så får dom göra det rätt.

Tacksam för svar :)

10547538_10152152801216058_7590696729829018012_n.jpg
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Sicken kopia. Exakt likadant på min! jävla klantar... Inte hunnit / orkat fixat min så dela gärna med dig så slipper jag uppfinna hjulet igen.
 

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Ort
Solna
Hoj
Ja
Råkade ut för samma sak för några veckor sedan, dagen innan avfärd till Nurburgring.... Finns tråd här men kortfattat:

Kallade via försäkringsbolaget dit assistanskåren för skjuts hem till farsans garage där powertoolsen fanns; dock hade killen på assistanskåren som han sa "också varit ung" så han avslutade det tjuvarna påbörjat och knackade bort tändningslåset (såg enkelt ut men är väl säkert nåt man ska passa sig för).

Får du köra med skruvmejsel som nyckel tillsvidare.

Har du försäkrat hojen kanske fri assistans ingår; kanske får samma snubbe (närliggande område)

Hoppas det hjälper!

Trist för övrigt, lider med dig - själv känns det som jag åker på en våldtagen hoj nu... Ett grått skimmer över hela upplevelsen...
 

O.Bolin

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Huddinge
Hoj
-04, Suzuki, Gsx-r
Ja, tänkte nog försöka borra själv idag. Det lär väl knappast kunna gå sönder mer än det redan har haha
Lyckas jag inte kanske man kan kalla på låssmed eller liknande:)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
enklast är o borra upp skruvarna på baksidan , brukar va speciell skalle men en pelarborr fixar det galant
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Hur djupt är låset skadat?
Om det bara är dom översta mm ner kan det gå att såga av toppen så att den trasiga delen försvinner.
 

O.Bolin

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Huddinge
Hoj
-04, Suzuki, Gsx-r
Tack för alla svar. Jag borrade upp det översta och lyckades få ur spån från cylindern. Fick upp styrlåset med nyckeln men lyckades inte starta den. Nu har jag givit upp och lämnat in den på verkstad. Hoppas att det går snabbt. Funderar på att köpa något larm. Spyball eller liknande :)
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag använder Spy 5000m på min och det funkar bra.
Fast en varning är ju att ibland får man problem med sömnen. Senast i onsdags blev jag väckt ett par gånger av en skata som satte sig på hojen och pickade på kapellet nån gång varannan timme med följden att larmet gick. Ett par veckor innan det var det en katt som tyckte om att hoppa upp på den.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tack för alla svar. Jag borrade upp det översta och lyckades få ur spån från cylindern. Fick upp styrlåset med nyckeln men lyckades inte starta den. Nu har jag givit upp och lämnat in den på verkstad. Hoppas att det går snabbt. Funderar på att köpa något larm. Spyball eller liknande :)

Har du immobilizer så det är därför den inte startar? Minns aldrig vilket år det kom....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top