Jakten på kedjelåset!

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Goddag alla goa gubbar och gummor har kört fast på en liten skitgrej så som kedjelåset på min r6a...:lol

Har en 530 jt kedja och jag kan absolut inte hitta ett lås till den kedjan. Bor i Uppsala så jag har kollat:

Lelles
Jet racing
Biltema
Jula
Såma
Sulas mc
Ebay

Fick tag i ett 530 lås av lelles av annat märke men den passade inte:4skrika (axeln var för bred):( måste ju få böörna lite.. sommaren går ju. Snart lindar jag ståltråd genom länken och bara kööör.
Tack för hjälp i förhand :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Fick du inget kedjelås till när du köpte kedjan? aldrig varit med om att man inte får det
 

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
jo det fick jag och jag hade köpt ett större drev för att få¨de roligare, men hojen blev oduglig på längre färder och jag bytte till ett mindre drev igen och slipa bort mitt kedjelås och nu står jag här med bollarna i skruvstädet och vet inte vart jag ska ta vägen:3freak

Addemoto öppnar kl 10 då ska jag ringa och röra runt lite i deras ankdamm :D
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
JT drev är vanliga då de finns i drivpaketsatser hos bl.a. Addemoto. Däremot är JT's egna kedjor mycket ovanliga. Jag tror aldrig att jag sett en sådan och jag tror inte att någon tar in dem till Sverige. Du kan ju kolla med Addemoto (som säljer EK kedjor), annars får du maila fabriken:

http://www.addemoto.se

http://www.jtsprockets.com/contact
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om du inte snabbt kan få ett JT lås så blir det nytt drivpaket från addemoto.
Sommaren är kort.
Som jag ser det.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
jag bytte till ett mindre drev igen och slipa bort mitt kedjelås och nu står jag här med bollarna i skruvstädet och vet inte vart jag ska ta vägen

Det är alltid lätt att vara efterklok, men den uppenbara lärdomen är väl att aldrig slipa bort ett kedjelås innan ett nytt kedjelås är införskaffat...?

Sommaren är kort. Tillräckligt kort för att överleva med en felaktig drevning, dessutom...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tråden uppfyllde i varje fall ett syfte och det var att du fick mig att beställa ett kedjelås på Ebay innan jag får för mig att sätta kapen i kedjan när jag skall byta drev om någon dag. :tummenupp
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag köpte jt kedja till crossen men jt's kedjelås är skräp! köpte 2 st RK lås, funkar perfekt!
 

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Har varit på äventyr så har inte kunnat svarat!

Addemoto var också odugliga men de löste sig! Fick tag i en skön lirare som styrde ett JT nitlås som postades samma dag från boden/norrbotten och sitter och tittar på de nu! As nöjd:fyllisar

Och vad är de för mupp som säger att man ska köra feldrevat en hel sommar för att den är för kort? Jag lever efter att anstränga sig lite hårdare snarare än att stå ut! :död

Nu ska jag montera lås PusspåER :krama
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den muppen är nog jag för jag vet definitivt vad jag skulle välja om alternativen är att köra eller att inte köra överhuvudtaget. Men förlåt för att bland annat jag tipsade om en så oduglig firma som Addemoto.
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har varit på äventyr så har inte kunnat svarat!

Addemoto var också odugliga men de löste sig! Fick tag i en skön lirare som styrde ett JT nitlås som postades samma dag från boden/norrbotten och sitter och tittar på de nu! As nöjd:fyllisar

Och vad är de för mupp som säger att man ska köra feldrevat en hel sommar för att den är för kort? Jag lever efter att anstränga sig lite hårdare snarare än att stå ut! :död

Nu ska jag montera lås PusspåER :krama


Kolla Alatalos posthistorik vilka svar och vilken hjälp han bistått med till hundratals medlemmar, när du insett vilken tillgång och resursbank den mannen sitter på så föreslår jag att du ber om ursäkt för att du kallade honom Mupp :arsele:fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nej, ingen behöver be mig om ursäkt för något. Jag har blivit kallad för betydligt grövre saker av mer kända människor...Men jag gillar inte någon som avfärdar Addemoto som odugliga. De har förmodligen mest kompetens och erfarenhet i Sverige vad gäller kedjor. Att de inte har kedjelås till en kedja de aldrig sålt är kanske inte så konstigt, men det kunde ha varit en chansning som gick hem och de har garanterat kontakter för att få hem ett sådant, med viss leveranstid naturligtvis. Att de inte har ett sådant just nu betyder dock inte att de är odugliga. Måste jag välja vem som är mest oduglig - Addemoto eller en kille som först slipar bort sitt kedjelås och sedan letar efter ett nytt - då vet jag vad jag väljer...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Spoke menade med all sannolikhet inte att dom var odugliga på riktigt :rolleyes: Ta inte allt så allvarligt :tuttar Sen att han kallade dig för mupp vågar jag inte ha någon åsikt om :krama
 

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Nej, ingen behöver be mig om ursäkt för något. Jag har blivit kallad för betydligt grövre saker av mer kända människor...

Självklart är inte Addemoto odugliga och självklart är du ingen mupp Alatalo! Ber om ursäkt för mitt drumliga beteende :rodnar
Jag trodde helt enkelt att ett kedjelås var de mest basala sak man kan köpa i en mchandel och att de var självklart att jag skulle hitta ett lås inom de närmsta timmen! men ack så bidrog jag med dem idioterna som föds varje dag! :huvet

Jag hoppas jag inte trampade för hårt på dina tår! fick iallafall köra slut en tank idag på grund av er kompetens och jag ska försöka vara mindre rolig nästa gång. :7peta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top