SVT - Sydnytt sjöborakan 23/7

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Det enda som de inte verkar syssla med är ju Maxhastighet, MÅSTE införas! :D:tummenupp

Då hade nog pirrat lite i brallan även på reportern :tuttar
 

Emmelie

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha R1 -09

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis som vanligt med en genomsnittlig, folkhögskoleutbildad sommarjobbare till journalist - faktagranskning, vinkling såväl som språkbruk lämnar en del övrigt att önska...

Men jag är mest förvånad över de jon som ställer upp på att låta sig filmas. Är man så desperat för att få fem sekunder på TV...? Om en reporter med kameraman dyker upp - oavsett om de är från den regeringskontrollerade kanalen eller från den lika pinsamt politiskt korrekta Bonnierkanalen - så är de definitivt inte där för att göra ett reportage som gynnar oss motorcyklister. Detta borde vara ganska lätt att räkna ut vid det här laget. Om alla konsekvent vägrar att låta sig filmas eller intervjuas så faller ju sådana reportage platt till marken.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
hemskt dåligt utförd journalistisk!

"En kille ramlade av när cykeln stod på bakhjulen."

öh... stod? stilla? på bakhjulen? :huvet

skulle på ordentlig svenska heta "En kille ramlade av när han körde cykeln på bakhjulet" förihelvete. Men så är ni också halvdanskar hela bunten :fyllisar

Det var ju typ en 5-åring som gjorde det uttalandet, kanske inte är reporterns fel att grammatiken lider...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Men vad är det för smarthuven som kör på bakhjulet och gasar på framför en kamera från SVT? De skulle ju ha låtit bli sådant. Då hade reportaget blivit till ett "ingenting"...

Det är ju solklart att polisen måste ta sig dit nästa onsdag - med tanke på att det hela har visats på TV. Hur tänkte de egentligen?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Med rätt berättarröst och inklippta action-klipp kan man få en reklamfilm för tvättmedel att verka spännande. Är bara att acceptera att media är ute efter oss motorcyklister. Man har bestämt sig för att kollektivet är ena riktiga svin och väghuliganer som ska bort från vägarna, punkt.

Jag tror dock att den där stackars busschauffören återhämtar sig ganska snart från sin chock efter det där "oväntade mötet". Om just den händelsen var det värsta som hände den kvällen skulle jag vilja påstå att alla inblandade skötte sig ganska bra.
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Jag tror dock att den där stackars busschauffören återhämtar sig ganska snart från sin chock efter det där "oväntade mötet". Om just den händelsen var det värsta som hände den kvällen skulle jag vilja påstå att alla inblandade skötte sig ganska bra.

De flesta av oss som kör på rakan på bakhjulet, brukar stanna till och vända om en bit ifrån där publiken står, skulle nästan vilja säga att samtliga av oss faktiskt står där och väntar in trafiken så man får mer utrymme för själva åkningen. det oväntade mötet va utan tvekan något av de "värsta" som skedde den kvällen och många andra kvällar med för den delen.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kör på bana som vanligt folk DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......:mad: gnäll-gnäll
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Vad jag är förvånad över är att folk e så jävla naiva att de tror att något gott ska komma ur ett nyhetsreportage! varför ställer man upp på en intervju ???

men det är väll suktan efter "five minutes of fame !!"
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vad jag är förvånad över är att folk e så jävla naiva att de tror att något gott ska komma ur ett nyhetsreportage! varför ställer man upp på en intervju ???

men det är väll suktan efter "five minutes of fame !!"

Som sagt var jag där och de flesta undvek dom som den pest de är.

Någon skrev att det skulle va en nyutexaminerad, sensationslysten journalist. Nejdå, det var en riktig batikhäxa.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
De flesta av oss som kör på rakan på bakhjulet, brukar stanna till och vända om en bit ifrån där publiken står, skulle nästan vilja säga att samtliga av oss faktiskt står där och väntar in trafiken så man får mer utrymme för själva åkningen. det oväntade mötet va utan tvekan något av de "värsta" som skedde den kvällen och många andra kvällar med för den delen.
Ni använder allmän väg för i lagens mening vårdslös körning.
Inget som stärker oss hojåkare i almänhetens ögon.
Försök tänka utanför skokartongen:gnissla
Olyckor har hänt där trots att en del hävdar att det ni håller på med är en oskyldig lek!
Ja vet jag är en sur gubbe, men det får ni stå ut med.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Vvpshvu.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top