Nån med lite verktyg som har lust å hjälpa till?

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Böt bakdäck igår och nu knackar det när man rullar hojjen, jag kan inte tyda vart det kommer ifrån när jag själv rullar hojjen och tjejen vågar knappt gå nära pga lite olja ..... så det var inte mycket hjälp heller, har inga verktyg hemma heller för att gå loss hjulet -.- tänkte om nån annan hade semester och lite verktyg som hade lust å hjälpa till?

Skulle uppskattas otroligt mycket :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har det i Enköping, ska packa på racehojen på släpet och allt annat in i bilen idag bara, så det kan nog vara lite opraktiskt på flera sätt.
Hiva upp hojen på depåstöd och snurra bakdäcket när du sitter bakom?
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Kan vara kedjan som är tokhårt spänd då blir det ett "konstigt" knackande ljud eller bromsklotsarna som skramlar lite om dom sitter fel. Brukar finnas en fjäder som pressar dom på plats. Har du kollat den?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kan vara kedjan som är tokhårt spänd då blir det ett "konstigt" knackande ljud eller bromsklotsarna som skramlar lite om dom sitter fel. Brukar finnas en fjäder som pressar dom på plats. Har du kollat den?

För spänd kedja var det första jag också tänkte på, kanske inte spårar rätt?.. Men borde inte vara så svårt att lokalisera. Eller ta av o sätt på det igen om det hjälper.
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
var lagret i bakdrevet ....... probike frågade om jag tvättat hojjen uppenbarligen skulle inte garantin gälla då .... läskigt att man måste bli arg för att få garanti som man har rätt till ..... och som dom flesta här vet, har tvättat hojjen 2 gånger på 575 mil -.-
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
var lagret i bakdrevet ....... probike frågade om jag tvättat hojjen uppenbarligen skulle inte garantin gälla då .... läskigt att man måste bli arg för att få garanti som man har rätt till ..... och som dom flesta här vet, har tvättat hojjen 2 gånger på 575 mil -.-

Högtryckstvätt? Annars tror jag inte ett ögonblick på att det skulle bero på tvättandet.. men på endurohojarna fick mab ju konstant byta hjullager pga högtrycken, men finns inte så mycket alternativ på leriga hojar.
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Vetifan om jag skulle kalla det högtryck, 3 meters spridning på 4dm, och stod långt åt helvete ifrån hojjen, sämre sprut än från en vattenslang, men men, lär ju knappast vänta en månad som deras uppskattning var på leveranstid, monterar ner grejjerna igen på söndag då jag drog å köpte depåstöd och verktyg tidigare idag, sen iväg till nån firma å försöka hitta nått som passar.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Gathoj != högtryckstvätt ;) Men är det inte troligare att det var något knas med lagret från första början?
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Vet inte, det var väldigt lite smet överallt sa han som böt däck åt mig, fick knappt av däcket enligt honom, men tror nog jag får igång hojjen på måndag igen, dottern fyller år imorrn å ska ha kalaset på lördag så det här var inte hela världen, fanns nån butik i norrtälje som till 99% hade det jag sökte efter enligt syrrans kille, så förhoppningsvis blir det inget långt stopp :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Finns en butik i Västberga som har lager så in i helvete, ta med det gamla och visa upp för dem, de har garanterat ett som passar. Ligger bredvid Handelsboden.
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
var lagret i bakdrevet ....... probike frågade om jag tvättat hojjen uppenbarligen skulle inte garantin gälla då .... läskigt att man måste bli arg för att få garanti som man har rätt till ..... och som dom flesta här vet, har tvättat hojjen 2 gånger på 575 mil -.-

Va faen inte tål vatten!!!!
Skulle vara kul att se hur många gathojar som skulle säljas om det skrevs in i specen.

Helt galet!!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top