Skåne -Öland - Skåne - Non Stop

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Ha ha ... Sambon försvann iväg med sin väninna ... då drar jag till Öland från nedre Skåne.Undrar om man hinner innan de stänger ... Inte Öland alltså, utan Borgholm.Skit samma, roligt ändå ... LOL ... ZZZAAAAP. :lol :crash
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Kom fram till Bornholm och tog ett kort innan jag vände och åter styrde hemåt.Sju timmar och 70 mil senare var vi tillbaka i nedre delen av Skåne och hade hunnit med att ta ett kort på denna utbrända ruin vid namn Bornholm samt haft kaffestopp två gånger.Dagens ris till alla mackar längs vägen som bara hade 95 oktanig bensin. :crash

235em8.jpg
 
Last edited:

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Hoppas du inte bara körde E22:an , och nästa gång får du fortsätta upp till Löttorp och besöka Rosas chark och handla lite kvalitetskorvar till grillen.
:)
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Du skulle kört höger efter bron i stället för mot B-holm ....Torsdagar är det bilträff och en del hojar i hamnen i Färjestaden och mycket folk i området
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Blir det tid över så drar jag förmodligen till Utvandrarnas hus nästa gång och är det då en Torsdag så kan man ju svänga in till Öland också och handla korv samt besöka bil och mc träffen.Vet inte varför men det är himla roligt om humöret är det rätta att pressa fram på E22:an från Kristianstad mot Karlskrona när det skiftade mellan motorväg, dubbla filer och enkelfil.Tror jag var uppe och sniffade på 200 km/h ibland i solskenet.SÅDANT LEVER JAG LÄNGE PÅ EFTERÅT I MINNET.

Kommer inte ihåg riktigt om det var utanför Karlshamn eller Ronneby men det var någonstans där som vägen böljade upp och ner i dubbla filer och HEJ OCH HÅ vad ROLIGT jag hade. :crash
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Stora kurviga vägar i höga hastigheter har sin charm. Minns för ett par år sedan när vi var på väg till frankrike och kom in i schweiz. Enorma vägar 3+3 filer och inte en enda bil ute typ. Uppe i bergen med underbara vyer och kurvor och backar om vart annat. Jäkla känsla att pressa fram där i lite lagom olagliga farter med svenska mått mätt!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kom fram till Bornholm och tog ett kort innan jag vände och åter styrde hemåt.Sju timmar och 70 mil senare var vi tillbaka i nedre delen av Skåne och hade hunnit med att ta ett kort på denna utbrända ruin vid namn Bornholm samt haft.... *klipp*
Skickligt av dig att köra till Bornholm på sju timmar. Särskilt med tanke på att det är c:a 4 mil öppet hav från Skåne till Bornholm. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Bornholm

Nästa gång kanske du kan prova en tur till Borgholm?

*Förlåt - kunde bara inte låta bli...* :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top