Köpa Kriega US-20 i Stockholmstrakten?

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Hej,

Jag har redan ett kriega US system men har ev. räknat lite fel på packningen och skulle behöva expandera det lite.

Jag vet att TouraTech är en ÅF men då det är lite ont om tid samt ganska långt till TT.

Jag undrar om det är någon som känner till ifall det finns en handlare i närheten av stockholm som säljer dessa?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Finns ingen i Stockholm som saluför Kriega vad jag vet. AdventureSpec har snabbfrakt med 1-2 dagars leveranstid. Bike har också i lager och beställer du idag bör du kunna ha den på fredag (ring!).

Hur brådis är det? Jag har två US20, varav ena är oanvänd. Behöver troligtvis båda för långresa med start på lördag, men ska provpacka imorgon. Om jag inte behöver båda kan du få köpa den ena.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Finns ingen i Stockholm som saluför Kriega vad jag vet. AdventureSpec har snabbfrakt med 1-2 dagars leveranstid.

Hur brådis är det? Jag har två US20, varav ena är oanvänd. Behöver troligtvis båda för långresa på lördag, men ska provpacka imorgon. Om jag inte behöver båda kan du få köpa den ena.

Ursäkta trådkapningen, hur pass med grejer får man plats med i en US20? Ett par sneakers i 44, brallor, tröjor och annat man behöver för ett äventyr över en långhelg...?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ursäkta trådkapningen, hur pass med grejer får man plats med i en US20? Ett par sneakers i 44, brallor, tröjor och annat man behöver för ett äventyr över en långhelg...?

Rent spontant, mer än vad du anar. Jag är mycket förtjust i deras US-system och kan inte lovorda det nog. Speciellt eftersom det är modulärt samt fungerar på alla hojar man har, samt kommer ha. Om man behöver mer än US20 klarar, så kan man ha en/två US10 som sätts ovanpå/på sidan vid behov. Eller så går man på US30 direkt, men den är ganska biffig. Som sporthojs-väska är US20 nog mest optimalt.
US20 fungerar bra som helg-väska i kombination med en mindre ryggsäck. Packat i den, samt en R15 med vätskesystem, för tredagars-helg utan problem.

Denna video demonstrerar ett bra exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=OV7ZuIuA-U4
 

KentK

SDK #3113
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati 1098, Ducati Multistrada GT
Har kört endel med en US20 och en US10 ovanpå. Rekommenderar deras system.
Använde en vanlig Arno spännrem runtom för att spänna ihop dem bättre i passagerarsadeln.
Bäst blir det om du packar dem tight från botten och upp. Eventuellt överskott rullas ihop i toppen.
/K
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Hej,

k1322: Tack för erbjudandet/informationen. Avresan är nästa måndag så då hinner det kanske beställas, annars löser jag det på annat sätt.

Problemet ligger i att fodralen som kom med sovsäck&liggunderlag inte visade sig vara vattentäta efter ett litet duschtest. Efter en provpackning i dag så ser det ljusare ut på packningsfronten.

SGM: Som k1322 nämner så ryms det mer än man anar och även jag kan rekommendera dom om man nu är inne på spåret mjuka väskor.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Hej,

k1322: Tack för erbjudandet/informationen. Avresan är nästa måndag så då hinner det kanske beställas, annars löser jag det på annat sätt.

Problemet ligger i att fodralen som kom med sovsäck&liggunderlag inte visade sig vara vattentäta efter ett litet duschtest. Efter en provpackning i dag så ser det ljusare ut på packningsfronten.

SGM: Som k1322 nämner så ryms det mer än man anar och även jag kan rekommendera dom om man nu är inne på spåret mjuka väskor.

En mindre drybag att stoppa dem i borde ju fungera, om de ändå var tänkta att monteras externt. XXL/Naturkompaniet har många storlekar lagerförda.
Om det är den 4/8 så ska det inte vara några som helst problem med att beställa från AdventureSpecs med normal frakt. De var billigast när jag köpte lite fler Kriega-prylar i våras. Jag vill minnas att det tog ca 2-3 dagar. De använder bud via DHL, så gäller att vara hemma eller att beställa till tex jobbet. Finns risk att det tar 1-2 dagar extra annars.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
k1322: Tack för erbjudandet/informationen. Avresan är nästa måndag så då hinner det kanske beställas, annars löser jag det på annat sätt.

Aningen sen provpackning, men har nu konstaterat att jag inte behövde ena US20.
Om du fortfarande är i behov av en så kan du få köpa den för motsvarade pris vad den kostar hos AdventureSpec + frakt, då jag avser beställa en ny. Den är helt ny, ej monterad, endast tagit ut den ut påsen den kom i.
Åker dock imorgon och åter söndag, så hör av dig snarast om du behöver den.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top