Vurpa med mc:n!

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Var ute och körde tidigare idag och välte med hojen på rullgrus i en brant backe har rapporterat skadorna till mitt försäkringsbolag (Länsförsäkringar)
Hur lång tid brukar det ta för dom att kolla igenom allt?
Hojen är rejält skrapad på hela höger sida.
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Allvarligt. Jag är spekulant på lite rullgrus. Vart kan man köpa det?

Jag har ringt till exakt ALLA grustag i Blekinge, och INGEN har rullgrus. :gnissla


Men på den mer seriösa sidan, om hojen är körbar, så får du den skadebesiktad när dom har tid.
Sedan lämnar du in den för rep i höst/vinter.
Ingen mening att stå utan hoj hela sommaren för några repors skull. :)

God fortsättning!
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Skadan är anmäld och det är bra, kör tills säsongen är slut, sen så lämnar du in den på verkstan.
Det brukar ta tid att få hem alla delar, sen ska det lackas också.
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Finns bara en halvtaskig View attachment 409191
Sen så är det fotpinnarna framkåpan backspegeln blinkers bromshandtaget fotbromsen blev sned och så en lite smäll på ljuddämparen... Knappt haft hojen 1månad:huvet
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Precis som de andra sagt, är hojen körbar så vänta till i höst och låt mc-firman fixa det under hösten/vintern.
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Ska passa på att tillägga det att man känner sig grymt välkommen ut i trafiken även som ny av alla andra mc förare!
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Först och främst beklagar det inträffade. Sen vill jag bara ventilera ur mig lite aggresion mot våra kära vägfixare i landet...
Mycket trevlig överraskning på väg hem ifrån jobbet när jag märker att dom kört med sånt där oljegrus eller vad det heter längs hela min väg hem. Då är dom inte klara heller utan det ligger ett lager med tjära med mängder av grus ovanpå. Att tillägga finns det inga varningskyltar heller. Förstår inte vad dom håller på med, kan dom inte bara laga vägen ordentligt istället för att hålla på med den där skiten som enbart försämrar vägarna?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag och en kompis var ute och åkte fina skogsvägar i småland i helgen.
Helt plötsligt när vi kommer ut på vägen vi skulle köra så var det fullt med sånt där rostfärgat grus, överallt :confused::va Inga skyltar. Nästan varje sväng var livsfarlig...

skönt att det gick bra för dig! Surt med hojen, men lite race-patina skadar inte ;)
 

MacAttac

old biker
Gick med
2 Jul 2014
Ort
Hässleholm
Hoj
MT-01 och GSXR 750
Först och främst beklagar det inträffade. Sen vill jag bara ventilera ur mig lite aggresion mot våra kära vägfixare i landet...
Mycket trevlig överraskning på väg hem ifrån jobbet när jag märker att dom kört med sånt där oljegrus eller vad det heter längs hela min väg hem. Då är dom inte klara heller utan det ligger ett lager med tjära med mängder av grus ovanpå. Att tillägga finns det inga varningskyltar heller. Förstår inte vad dom håller på med, kan dom inte bara laga vägen ordentligt istället för att hålla på med den där skiten som enbart försämrar vägarna?

WORD skipp Word! Likadant här omkring Hässleholm/Kristianstad...blir skogstokig på detta! :mad:
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Grymt irriterande med allt detta grus på vägarna! Och då ska tilläggas att jag absolut inte är van hojåkare då jag håller på att ta mitt kort! (Skrivning på torsdag):banana
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Tänkte på annan sak angående vurpan hur blir det med ljuddämparen kommer jag få en original eller hur gör dom just nu sitter det en arrow på som blev skadad...
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Synd på vurpan, tur det gick bra med dig!
I vilken backe finns gruset? Med tanke på att jag bor i samma håla...
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Kan tillägga att de gjort liknande på min väg (dessutom vägförening som jag är med i) utan att skylta ordentligt eller informera. De har fyllt ut kanterna med grus och kört med tung maskin på en väg som är max 8 ton axeltryck i 30 graders värme!!!! Asfalten är förstörd blöder och grus ligger överallt. Tur jag hann varna sambon som kör moppe där från jobbet, det var tur jag såg maskinen annars hade jag drattat på ändan.

Fan för folk som inte skyltar tillräckligt och dessutom inte sopar efter sig. Detta kommer jag ta upp på nästa vägmöte, vi är flera som kör tvåhjulingar på vägen (både unga o gamla).

Det som irriterar mig är att vi gjorde om vägen för två år sen och betalade extra för detta. Tänker inte folk med huvudet?
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Först och främst beklagar det inträffade. Sen vill jag bara ventilera ur mig lite aggresion mot våra kära vägfixare i landet...
Mycket trevlig överraskning på väg hem ifrån jobbet när jag märker att dom kört med sånt där oljegrus eller vad det heter längs hela min väg hem. Då är dom inte klara heller utan det ligger ett lager med tjära med mängder av grus ovanpå. Att tillägga finns det inga varningskyltar heller. Förstår inte vad dom håller på med, kan dom inte bara laga vägen ordentligt istället för att hålla på med den där skiten som enbart försämrar vägarna?

Nä det är fan sjukt så illa dom lagar våra vägar. Att vi har världens högsta skatter verkar kvitta, skitvägar vilket som. Åkt lite genom europa i några år nu och vägarna är fan så mycket bättre.

Farsan tvättade bilen inne i stan och skulle köra hem, då hade dom lagt ut massa tjära och grus och skit. Bilen helt blästrad med skiten, då har han 2 bilar och betalar 1000 kr i månaden bara i skatt på bilarna.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Beklagar vurpan, men nu går ju plast, kolfiber och plåt att reparera, bra att Du klarade Dig :)

Till Er som drabbas av eller hittar dåligt utförda eller skyltade "reparationer" - snälla, ta Er tid att göra en felrapportering till Trafikverket då Ni dels uppmärksammar problemet och kanske förhindrar att andra motorcyklister skadas, dels kommer statistiken att påvisa problem i paradiset...

Telefonnummer till jouren hittar Ni här: http://www.trafikverket.se/Kontakta-oss/Anmal-skador-och-brister/

Hur illa det kan se ut och hur rörigt det kan vara ser Ni i viss mån i denna tråd: http://forum.svmc.se/showthread.php?8994-Anm%E4lningar-till-Trafikverket-2014

Tanken är väl att det är bra om vår bild av trafikmiljön framkommer. Hittar Ni fel, se till att dokumentera med mobilkameran, fotografera minst 200 m från själva problemplatsen så att man ser att skyltar saknas. Vurpar Ni och sedan vill ha skadestånd för självrisken från Trafikverket behövs ordentligt med bevisning, Trafikverket sparar nämligen inte på kostnader för juridiska ombud när de försöker bevisa sin och i förlängningen deras entreprenörers oskuld...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top