Caddy Maxi (Life) + sporthoj, funkar det ?

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
Hej!

Jag får in min Aprilia RSV4 i en Caddy Maxi. Hade den till Rudskogen. Funkade kanon! Inte mycket buller och ligger fint på vägen. Drar lite soppa också.:tummenupp Men motorcykeln får inte var mycket längre eller för den delen högre.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ska du frakta hojen ofta skulle jag nog satsa på något större. Man blir bra less på att slå huvudet i massa skit som är ivägen och brist på utrymme när allt annat bös ska med (tänker bandagar).
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Lånar tråden och frågar om ngn gjort samma "operation" - fast med en Berlingo Family?
Lurar på att utöka vagnsparken med en sådan nämligen...
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Hojarna står i varsitt maltekstöd precis bakom ryggstöden fram. man får knö in grejjorna mellan, brevid, under och på.
Inget depåtält kommer med men annars får man in allt man behöver med skohorn... nu är ju jag bekväm så det sitter en takbox på också där alla kläder och körutrustning får bo, det är premiär tur i morrn :näsblod

Edit: man sitter alltså helt som vanligt fram, riktigt bekvämt men den är ju inte tyst som en personbil...

Har man en lång transporter utan komfortväggen får man allt in fyra(!) hojar bak i skåpet. Nog fan går det att stuva om man känner för det. Att sen spänna fast allting är ett helvete men vad gör man inte? :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top