Någon i närhet av Söderhamn/Hudviksvall som kan hjälpa till vid MC-köp?

glowsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2014
Ort
Perth
Hoj
Ingen än så länge
Hej!

Efter mycket letande har jag nu hittat en ZX6r som är av intresse. Den har haft 3 mc-handlare och 6 privata ägare sen 2006.
Till en början tyckte jag det lät mycket, särskilt när fem av de privata ägarna bara ägt MCn i ett år var, vilket verkade lite skumt.

Därför skriver jag nu för att fråga om det finns någon mer erfaren i området som kan tänka sig följa med vid inspektionen av MCn? Vi kan komma överrens om ersättning :hihi

Tack!
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Jag drar till med en vild gissning här, att många som köper en 600 uppgraderar till en 1000 året efter.
Sen kan det nog ha många andra orsaker. Jag byter själv hoj varje år, för jag är alltid sugen på att testa något annat.

Som polaren sa till mig när jag höll på att ta mitt MC-kort och letade efter hoj(letade 600).
"Du blir ju ifrånåkt i kurvorna när du är grön, vill du verkligen bli ifrånåkt på rakorna också?"

Sen blev det en GSXR-1000 ist. :yoparty
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Försäkringen.:fakta

Man rundar försäkringsbolagens regler för försäkringen genom att "sälja" hojen till tex en vän eller någon i familjen över vintern. Det går annars inte att ställa av hojen (om du inte betalar för en avställningsbar försäkring, vilket inte många gör).

Alltså, kontrollera istället hur många "brukare" hojen haft genom att fråga ägaren samt be att få titta på tidigare ägarbevis (den delen man inte skickar inte till Transportstyrelsen). :)

Typ så! :tummenupp
 

glowsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2014
Ort
Perth
Hoj
Ingen än så länge
Okej så skulle det kunna vara ju. Men det verkar som att mellan alla privata byten så är det folk som bor många mil ifrån varandra, så att det skulle vara ett ägarbyte inom familj eller vänkrets låter tveksamt.

Enligt säljaren är den enda anmärkningen ett par skrapmärken på tailen.
Se 1:55 i videon https://www.youtube.com/watch?v=0KSNdX3w-MU#t=115
Ni som varit med en del, vad kan det bero på? Har hojen legat ned?

I övrigt så har den gått 1700 mil sen 2006.
Men som sagt 9 ägare?

Tack!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser onekligen ut som om hojen varit i marken lite, eller så har någon kört emot något med bakänden.
Kan säkert ha uppkommit på något annat sätt med, men känns troligare att den legat ner.

Inte för att det ser ut att ha varit någon dramatisk marksyning, så är resten av skicket bra är det ju inget att hänga upp sig på.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
... för övrigt så köper man inte någon hoj om man har misstankar mot denna mc redan vid eventuell affär.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Många ägare på en hoj är inget och bry sig i, jag har bytt tre gånger på två år och ska provköra en ny på fredag. Fler än jag som inte kan ha mer än en hoj, då blir det att man byter oftare. Speciellt om man vill åka på vintern, i skogen osv.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top