Vill bara visa..

Motorpsyk

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
-03 Kawasaki ZR-7
... hur det kan gå om man stannar och köper snus på macken..

10492367_10152300261861794_4548653090687630074_n.jpg

Behöver nytt va? Vågar knappt köra till däckfirman.. Någon som kan ge en kvalificerad
dom?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Lagen om alls djävlighet,,,,,,,,,,,,,,,,, tyvärr bara att kassera tycker jag...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nytt. Det där vill inte firman reparera, Du kommer heller aldrig att kunna lita på det däcket. På en hoj vill man helt enkelt inte chansa.

Mina 2p

Edit - tog för givet att det var en skruv, det finns möjligen en liten, liten chans att spiken eller vad tusan det är inte gått genom korden. Demontera däcket själv, ryck ut vaddetnuär och om det är tätt låter Du en däcksfirma kika på det. Personligen är jag normalt rätt petig med skador på bakdäck, tomt däck längs en kurvig väg är ingen överraskning jag önskar...
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det där såg ju lite spännande ut. Det behöver inte nödvändigtvis ha punkterat däcket. (Tror faktiskt att det till och med missat väven i däcket.)
Hade det varit jag hade jag nog kört hem, dragit ur och kollat om det läcker någon luft, sedan kört till däckverkstad kanske... Men nytt är nog att föredra.
 

Motorpsyk

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
-03 Kawasaki ZR-7
Körde hem och upptäckte det hemma. Märkte att det var nåt lustigt med bakdäcket när jag körde och trodde det var en större sten, men såg det där och fick en mindre attack av något slag.

Kommer dra ut den imorgon och hoppas på att det inte är punkterat och köra till verkstan. Helt rätt Roffe, man chansar inte på hojar.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Alltså, jag har fått både spik, skruv och diverse metallbitar i däcken. Men den där är ju bara WOW!
Vad är det ens för nåt? Gissade på fralla först men ser ju lite spikaktigt ut...
Gissa-skruven-poll?
 

Smagatusk

Guest
Alltså, jag har fått både spik, skruv och diverse metallbitar i däcken. Men den där är ju bara WOW!
Vad är det ens för nåt? Gissade på fralla först men ser ju lite spikaktigt ut...
Gissa-skruven-poll?

Jag gissar på självborrande balkskruv.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sålänge det inte träffat corden så är det nog bara o köra vidare, lite punkterat gummi är ju ingen fara.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Den viktiga frågan är inte om du ska byta däck, det är en självklarhet. Vad köpte du för snus? :crash
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
11 mil efter att jag hade köpt det första bakdäcket till min första tunga motorcykel upptäcker jag till min förvåning att något sticker ut ur det några millimeter... :va Det visade sig att jag under min första åktur på väg hem från däckfirman hade jag lyckats trycka in en 2-tums gammal rostig, handsmidd spik rakt igenom gummit! :mad:

Tack o lov så gick det dock att laga.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
I hear ya. Förstår precis vad du menar. För en herrans massa år sen blev min flickvän (nu ex) jättesugen på McDonalds. Slutade med att jag åkte fast för fortkörning, 3000:- i böter och indraget kort i 3 månader. Mitt under hojsäsongen, det blev en mycket dyr El Maco. Gissa om hon fick bita i kudden den kvällen :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top