Köpråd ktm 640 -04

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Tjenare.

Ska åka och kolla på denna hoj dom närmsta dagarna framöver. Något speciellt man ska kolla på? Är de nån stor service på g? När ska ventilljusteringen vara gjord? Den har gått 1755 mil och den verkar fräsch på bild iaf. Hur är dessa och köra lite längre med? Har läst att det vibrerar ganska bra? Kom gärna med lite tips och erfarenheter vad ni kan säga om denna modellen

http://m.blocket.se/halland/Ktm_640_53960811.htm?ca=15&w=2
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
testkörde en sån i form av ktm duke 2.. har för mig det e samma motor.. iaf efter ca 10 min körning så tappade jag känsel i bena pga vibrationerna... körde då i vanliga skor, när jag väl hoppade av så kunde jag inte stå typ... va eg det som fick mig att inte köpa skrället iaf. jag hade satsat på en nyare ktm som en smc 11 å frammåt men de kostar. :)
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
okey. så det är väldigt mycket vibrationer i en endurohoj då? det låter ju lite jobbigt kanske.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
625/640/660 vibrerar lite, men det är inget problem om man inte är en osedvanligt tunn vekling.
Jag kan rekommendera den, -en bra och hållbar hoj .
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
okey. varför hittar man inget här på sporthoj om man söker på ktm 640? hittar ju massa trådar till sporthoj om man söker på google?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
evo-offer, sporthoj har en supermotard sektion så titta förbi där
Dessutom så är sökfunktionen på forumet lite si och så. Det brukar fungera bättre att göra en googling med "site:sporthoj.com 'sökord'".
 

SgtCrilly

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2014
Ort
Värnamo
Hoj
2004 KTM 640 LC4 SM
Köpte min 640 SM -04 i början på året, var helt perfekt för uppkörningen iaf.
Vibrerar ganska mycket dock, över 10mil börjar kännas och inte åkt längre än det än i en sittning.
Dagen jag tog kortet körde jag 45mil på småvägar med en handfull pauser, det kändes, men man vänjer sig ganska snabbt så tror en längre runda nu skulle gå mycket bättre.

Men riktigt rolig på mindre vägar å slänga runt i kurvor i 70-110 km/h, motorväg är ingen höjdare dock.

Så beror väll på användnings område om man ska ha en, om man inte ska nöta motorvägar och gillar stånka e det en underbar hoj enligt mig. Dock för pendling/touring skulle nog en lite mildare modell tex. XT660X/R vara mer passande.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top