Video Bomba motorväg (CBR1000RR vs. S1000RR)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och sen undrar folk varför politiker i Bryssel vill förbjuda sporthojar...
 

bloom

Guest
omkörning av lastbil på vägren vid 1,15 så har cyklisten ganska tur, hade lastbilen vart 3 sekunder lägre fram så hade det blivit lite jobbigt
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Och sen undrar folk varför politiker i Bryssel vill förbjuda sporthojar...

För det är ju så mycket värre än att sätta sig i en halvrostig, helslut, V70 från 2001 och dra ur den på allehanda Europavägar i 240 blås. Eller pratas det om att förbjuda vanliga familjebilar också?
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Många som anser att ett skinnställ hade varit på sin plats (och jag förespråkar skinnställ till fullo) men jag tror dock att skrapsår är det minsta killar har att oroa sig för ;-)[/QUOTE

Man dör nog lika bra utan skinnställ, kanske lite fortare bara
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
För det är ju så mycket värre än att sätta sig i en halvrostig, helslut, V70 från 2001 och dra ur den på allehanda Europavägar i 240 blås. Eller pratas det om att förbjuda vanliga familjebilar också?

Jag vet inte om det pratas om något sådant förbud. Jag vet däremot att det inte finns särskilt många Youtube-klipp där folk bombar europaväg i 240 blås med en halvrostig, helslut V70 från 2001. Därför tror jag inte att särskilt många anser att vanliga familjebilar är ett problem, vare sig man är politiker eller inte.

Missförstå mig rätt. Jag har inget emot toppfartstester, bombarrepor, slangande eller annat bus och jag är inte på något sätt guds bästa barn själv. Men jag ser till att inte få sådant dokumenterat och absolut inte uppvisat för människor som inte har samma intressen som jag. Det är dock ingen tvekan om att en del andra måste ha otroligt liten kuk, stort ego eller enormt självbekräftelsebehov då man måste filma precis allt man gör och dessutom visa det offentligt, även de värsta av "close calls" som i denna film. Det inte bara kan bita tillbaka. Detta kommer att bita tillbaka.
 

Konrad Haifa

Guest
För det är ju så mycket värre än att sätta sig i en halvrostig, helslut, V70 från 2001 och dra ur den på allehanda Europavägar i 240 blås. Eller pratas det om att förbjuda vanliga familjebilar också?
Om det är en del av Autobahn med fri fart så är det inte hastigheten i sig kanske är problemet utan sättet dom kör på. Ditt scenario med V70:n (eller vilken annan halvrostig helslut bil som helst) lär inte vara direkt vanligt om vi bara pratar hastighet, närmast osannolikt om vi pratar samma typ av körning. En biltjuv kanske tar till den metoden. Problemet är ju att den typen av körning lockas fram med den typen av hoj hos en del individer. Och det vet man i "Bryssel".... Och i Svedala.... Och hos försäkringsbolagen...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Om det är en del av Autobahn med fri fart så är det inte hastigheten i sig kanske är problemet utan sättet dom kör på. Ditt scenario med V70:n (eller vilken annan halvrostig helslut bil som helst) lär inte vara direkt vanligt om vi bara pratar hastighet, närmast osannolikt om vi pratar samma typ av körning. En biltjuv kanske tar till den metoden. Problemet är ju att den typen av körning lockas fram med den typen av hoj hos en del individer. Och det vet man i "Bryssel".... Och i Svedala.... Och hos försäkringsbolagen...

Det är inte speciellt ovanligt att testa toppfarten på sin bil. Och framfarten tenderar att vara mindre försiktig ju yngre man är. Jag kan räkna de manliga vänner och bekanta på en hand (om ens det) som inte har gjort det) Att göra så med en risig bil med taskiga dämpare, glappa styrleder och dåliga däck osv (Denna kombo är inte heller speciellt ovanlig på gamla bilar) är ännu mer vårdslöst och risken är större att det leder till värre konsekvenser.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Det är inte speciellt ovanligt att testa toppfarten på sin bil. Och framfarten tenderar att vara mindre försiktig ju yngre man är. Jag kan räkna de manliga vänner och bekanta på en hand (om ens det) som inte har gjort det) Att göra så med en risig bil med taskiga dämpare, glappa styrleder och dåliga däck osv (Denna kombo är inte heller speciellt ovanlig på gamla bilar) är ännu mer vårdslöst och risken är större att det leder till värre konsekvenser.

Låter fördjävligt att ni måste köra runt i skrotbilar i Täby och åka ända ner till Tyskland för att ha råd att handla pilsner. :tungan

Nej, skämt åsido.
Håller med Altalo, det väcks ju en opinion mot sporthojsåkande när man ser nya klipp var och varannan dag med bombåkande, olyckor och close calls.
Håll truten om det ni gör så får vi kanske behålla vår hobby ett tag till.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
skithojen går ju inte över 299 :(




skämt åsido jag tycker att 180 går fort :D klart man är sugen på att testa maxfarten men vafan inte sicksacka mellan bilarna som om de vore tjock stadstrafik :)
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Hastigheten är inte största problemet, dom kryssar däremot på ett jävligt nojjigt sätt :gnissla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top