iPad som GPS..?

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Hej!
Någon som provat? Tänkte i så fall köra MotionX GPS i den. Andra förslag? Går den in i kartfacket på en lite större tankväska?
Shoot!
//Fredrik
 

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Ort
Solna
Hoj
Kåteem
Har provat med ipad air i båt och där är ljusstyrkan för liten för att det ska vara bra nog tycker jag.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
MotionX gav jag upp för flera år sen då jag tyckte gränssnittet var fruktansvärt. Berätta vad som gör att du tycker den är bra så jag inte missat någon fantastisk detalj.
 

tomas_f

tomas_f
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
-84 Yamaha RD 350ypvs, -83 Yamaha RD 350ypvs, -80 Yamaha RS125, -81 Yamaha RS125, -08 Aprilia Pegaso Trail, 95 Ducati Monster
Jag kör samsung 10.1" och det funkar kanon. När solen står precis fel så skuggar jag lite med vänsterkrattan och ser hur långt det är till nästa avtag sen använder jag trippen.
Mestadels skuggas det av överkroppen eller skitväder. Laddar via ciggugtag på C-teksladden. Kör på navigator, gratisapp.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Ja laddning är ett måste om man ska köra GPS. Det äter batteri något sjukt.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Kan tipsa om navigationsappen Waze. Gratis och fungerar skitbra, men du behöver tillgång till mobildata.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
MotionX gav jag upp för flera år sen då jag tyckte gränssnittet var fruktansvärt. Berätta vad som gör att du tycker den är bra så jag inte missat någon fantastisk detalj.

Den är mycket bättre nu men det finns säkert andra. Ska kolla runt lite... Precis köpt en tankväska med stoort kartfodral. Fördelen med paddan jmfrt en fast GPS är väl storleken som jag ser det. El är ordnat (ny Bumse :).
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Länken funkar inte... Vad heter appen?

Chansar och säger att han menar: GPS Nav! Kör själv den appen och det var väl investerade 49:- funkar helt klockrent! Kör med den på semestern, sitter precis och kollar rutten hem då vi drar hemåt på söndag. Tanka hem den, köp hela europa för 49:- (du får verkligen hela europa t o m alla balkanländer som inte alltid ingår i de navigatorer man köper i handeln såsom, navigon, tomtom etc) ladda ner de länder du är intresserad av, sätt den i offline mode sen är det bara tuta å köra, har denna app både på paddan och iphonen:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top