Tips på bra intercom.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Nån som har tips på en bra prisvärd interkom som även går att koppla till telefon m.m.?

mvh
/T
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Cardo System har ju en del modeller.
Kör själv Scala Rider G9 från dem.
Sen om den är prisvärd eller ej det får var person avgöra.
Jag är nöjd i alla fall...
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Tack för alla tips.

Hade ju kunnat Googla också men det brukar ge lite olika resultat, bättre att få tips av riktiga människor. :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har scala rider g9 och kan inte jämföra med något annat, men den får 10/10 av mig. Sjukt bra på precis allt. Priset lägger jag dock inte in i bedömningen.

- - - Updated - - -

Cardo System - Scala Rider

Gör din hemläxa och sök/googla lite :tummenupp

/thread :yoparty

Nackskott på de som använder ett diskussionsforum till att diskutera saker med :zpy
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har scala rider g9 och kan inte jämföra med något annat, men den får 10/10 av mig. Sjukt bra på precis allt. Priset lägger jag dock inte in i bedömningen.

- - - Updated - - -



Nackskott på de som använder ett diskussionsforum till att diskutera saker med :zpy

Jag har också G9an. Den får godkänt av mig men inte mer. På tok för krånglig att använda. Speciellt om man är fler än 3 st
 

KentK

SDK #3113
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati 1098, Ducati Multistrada GT
Kör med Scala Q3 Multiset.
Funkar bra att kommunicera med passagere. Samtal i mobil funkar bra och har också provat lyssna på musik.
Har inte provat radio eller att dela musik än.
Rekommenderar Q3 om man inte vill gå upp till G9x.

/K
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Jag har också G9an. Den får godkänt av mig men inte mer. På tok för krånglig att använda. Speciellt om man är fler än 3 st

Håller med. Har man inte använt det på ett tag så är det omöjligt att komma ihåg vilken knapp som gjorde vad. Får tejpa fast en snabbguide på backspeglen :rolleyes:
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
+1 för Sena SMH-10, fungerat klockrent i snart 3år. Kontinuerliga firmware uppdateringar från tillverkaren också.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Dåligt med återförsäljare i Sverige. Tror handelsboden och någon mer säljer dem, möjligen. Bästa är att köpa antingen direkt från Senas europeiska webbutik, någon europeisk handlare eller eBay.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Jag har också en Sena smh-10 som jag kört med i tre år nu. Så jäkla nöjd med den! Till en början hade jag hörlurar i hjälmen men sedan hittade jag in-ear lurar som är anpassade för mcåkning. Har haft lurarna i öronen från morgon till kväll utan att ens tänka på det hur många gånger som helst. Snackar jag inte med nån polare så funkar den klockrent för att streama musik från luren, går att byta låt fram och tillbaka osv..
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag har också en Sena smh-10 som jag kört med i tre år nu. Så jäkla nöjd med den! Till en början hade jag hörlurar i hjälmen men sedan hittade jag in-ear lurar som är anpassade för mcåkning. Har haft lurarna i öronen från morgon till kväll utan att ens tänka på det hur många gånger som helst. Snackar jag inte med nån polare så funkar den klockrent för att streama musik från luren, går att byta låt fram och tillbaka osv..

Vad är det för MC-lurar du hittade? :O
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top