Ställ en diagnos på min superduke

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Hej på er!

Jag vill först och främst säga att jag är helt nollställd när det kommer till mek. Det finns mycket annat jag är bra på, men detta brukar jag överlämna till någon annan.

Innan jag lämnar in min hoj skulle jag vilja sätta mig in lite mer i vad det kan vara och hur mycket det kan tänkas kosta (då jag är rädd att det kan bli en del).

Jag köpte i april en 07 Superduke på 1000 mil. Allt kändes då helt ok. För några veckor sedan började problemen. När jag ibland skulle lägga i trean blev det bara stumt mot foten och inget hände, släppte jag ner och försökte igen gick det oftast bra och mjukt att få i växeln.

Detta kom och gick men häromdagen när jag var på väg hem fick jag helt plötsligt inte längre i ettan. Det blir lika stumt neråt som det tidigare blev uppåt mot trean. Sen detta hände har jag inte vågat köra mer och bokat en transport i slutet på nästa vecka ner till en verkstad i skåne där en bekant jobbar.

Det är ju onekligen oroväckande med växellådeproblem. Kan det vara något annat som är enklare/billigare än en ny växellåda som behövs?

Det är ju en bushoj så antagligen har den väl levt ett hårt liv tidigare...
Tacksam för svar!
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Allt ifrån en återgångsfjäder i mekanismen för växelspaken till delar inne i växellådan typ skiftgaffel-kulissrulle.

Pris? Från nån tusenlapp och uppåt:gnissla
 

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Streetfighter
Hej.
Tänkte höra med dig om du fick rätt på ditt växelproblem och vad det var för något?
Förmodar att det är din hoj som står på bikeman nu.
Varför sälja?
Växellådada paj eller?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top